Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 31 van 63)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
14-11-2004 15:24

sn!pe schreef:

Update (November 11th 2004)

I have also realised that the Nuo has an issue with leaking sound. With all faders down, sound from all sources can still be heard through the speakers/headphones. And also, a low tone can be heard when ever the LCD display flashes. Although the volume of the headphones/amp needs to be quite high to here this, it can still be apparent enough when mixing.

This noise isn't apparent on all Nuo's and can be fixed by opening the Nuo and

Hputting a ferite core around a couple of wires. Ecler have been made aware of
this issue and all new Nuo's should no longer have this problem.


Bron: www.futureproducers.com/article.php/id/40/page/9
hehe dit probleem heb ik ook tot men grote spijt. Het laatst moest ik op een speakersysteem draaien van 8kw en toen viel het me aadig op. Als je speakers heb dieniet erg hard gaan valt het niet op. Maar ik ga binnekort gewoon terug naarmen dealer met het probleem.
(mensen die dit probleem hebben mag ik weten welk serie nummer jullie hebben dan kan ik kijken als mijn er ook bijvalt) of mail het me.

Groetjes bjorn
Sylvia ik hoop dat dit de nieuwe standaard mixer wordt omdat hij toch zo basic is en met effecten. Endat pioneer en rodec(belgie) verdwijnen uit de discotheken. In de plaatselijke discotheek wou zelfs een dj niet draaien omdat er geen nuo5 stond. laugh :D
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
14-11-2004 15:34
Ik heb geen enkel probleem (heb net even gecheckt) met het lekken van de mixer ...

[EDIT] Serienummer = 048780002 [/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
14-11-2004 15:53
Mijn is [edit]046830119 [edit]

@ dj noiz:
-Je moet je koptelefoon eens opzetten en dan hoor je (mij mij toch )telkens als het lcd display knippert hoor je en piep toon.
-Als je een break hebt in een liedje en je zet een effect op (flanger),de effetfader op WET, en ja draaid aan de parameterknop dan hoor ik de hele tijd getik bij elke stap dat het display veranderd (bv van 24-26-28-30) enz..
-Ook heb ik veel ruis door mijn koptelefoon als ik de knopje (PFL-MIX) op mix zet.
-En bij gaan de lettertjes eraf als ik zweet en men vinger dan op een van de lettertjes/cijfertjes leg.

Genoeg redene voor eens een check up.

Groetjes
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
14-11-2004 16:14

dj beat schreef:

Mijn is [edit]046830119 [edit schreef:

@ dj noiz:
-Je moet je koptelefoon eens opzetten en dan hoor je (mij mij toch )telkens als het lcd display knippert hoor je en piep toon.
-> Mijn sennheiser hd200 tot het uiterste gedreven en nog steeds geen piep toon te horen ...
-Als je een break hebt in een liedje en je zet een effect op (flanger),de effetfader op WET, en ja draaid aan de parameterknop dan hoor ik de hele tijd getik bij elke stap dat het display veranderd (bv van 24-26-28-30) enz..
-> Nog nooit last van gehad, en net geprobeerd zoals je zei: niets getik! (is dit alleen bij flanger bij jou?)
-Ook heb ik veel ruis door mijn koptelefoon als ik de knopje (PFL-MIX) op mix zet.
-> Wederom mijn sennheiser hd200 tot het uiterste gedreven en aan de potmeter van PFL-MIX zoals een gek van de 1ne naar de andere kant zitten draaien om te zien of ik een verschil zou horen: totaal geen hoorbaar verschil
-En bij gaan de lettertjes eraf als ik zweet en men vinger dan op een van de lettertjes/cijfertjes leg.
-> Ik ben niet zo'n zweter, en heb hier ook nog totaal geen last van

Genoeg redene voor eens een check up.
-> Daar heb je in jouw geval dan, meer dan redenen genoeg voor! wink ;)

Groetjes
[/quote ]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
14-11-2004 16:53
Nee dit heb ik niet alleen bij flanger. Ook Bij andere effecten phaser,vocoder, enzo..
-Ik heb juist nog een probleem ontedekt. Ik heb geen muziek opstaan en als ik dan men kanaalfaders omhoog zet en fxsend op dat kanaal opzet kan ik effecten toevoegen aan men ruis die eruit komt. Bijvoorbeeld bij vododer kun je je eigen RUIS liedje maken met getik van de parameter en de ruis van de kanaalfader happy :) .

Groetjes
ps: de serienummer verschillen wel niet veel van ekaar he.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
14-11-2004 19:54
3 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 14-11-2004 20:05

dj beat schreef:

Nee dit heb ik niet alleen bij flanger. Ook Bij andere effecten phaser,vocoder, enzo..
-Ik heb juist nog een probleem ontedekt. Ik heb geen muziek opstaan en als ik dan men kanaalfaders omhoog zet en fxsend op dat kanaal opzet kan ik effecten toevoegen aan men ruis die eruit komt. Bijvoorbeeld bij vododer kun je je eigen RUIS liedje maken met getik van de parameter en de ruis van de kanaalfader happy :) .
Dat tikken zou ook kunnen komen doordat de muziek heel ff onderbroken wordt als je van parameter wisselt. Vooral als lage tonen (50hz wink ;)) worden onderbroken op het moment dat de spanning niet door 0 gaat hoor je je speaker een tik geven.

Je moet dan gewoon van parameter wisselen op het moment dat de muziek "stil" is tussen 2 beats in. Dat is altijd zo en heeft verder niets met je mixer temaken.

Als ik mn koptelefoon KEI hard zet (zonder muziek) dan kan ik ook effecten over de ruis laten gaan. Dit is dan wel op een volume dat ik opslag doof zou zijn als er wel ineens muziek komt. Dat lijkt me ook niets om je zorgen over te maken. Nouja ik weet natuurlijk niet hoe hard je mixer ruist?

p.s. ik heb geen Nuo maar een djm600
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
14-11-2004 19:59
Kan zijn maar ik vind het getik heel vreemd en als dj noiz dat niet heeft dan ligt het aan de mixer. En de rest van de dingen is ook niet wat je kan zeggen normaal.

Groetjes bjorn
En welk serie nummer heeft jou ecler(je hebt er toch een he)
Sn!peStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 14-11-2004
Berichten: 7
14-11-2004 21:41
ik snap niet goed hoe het komt dat bovenvermelde fouten (oa letters die snel verdwijnen bij gebruik), door ecler over het hoofd zijn gezien. Ze laten het product toch uitgebreid testen voor het op de markt wordt gebracht... Of is de consument soms het proefkonijn ??!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-11-2004 21:53
Risico op kinderziektes heb je altijd, waar het om gaat is of de fabrikant ze onder ogen wil zien en vervolgens goed en snel oplost.

Daarnaast is mij bijvoorbeeld over die ruis nog niet helemaal duidelijk of het aan de mixer ligt, of de setup.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
14-11-2004 22:32
Hou ook de mogelijkheid van een productiefout in acht ...
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)