Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 31 van 219)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
11-4-2006 22:49
En toch zet ik mijn bus niet open. ook al is het maar een stukje.
er zitten to katten of andere dieren in. en wie weet wat die allemaal bij zich dragen aan ziekte waar vervolgens mijn eigenhond last van krijgt. Nee dank je.

Maar met een aanhanger / trailer ben ik nog niet over uit wat ik zou doen. Ik denkook gewoon dicht laten. Of in iedergeval niet op slot dus als ze willen "inbreken" dat er dan geen schade is. Maar voor de dieven ook geen buit.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-4-2006 23:30

henry visker schreef:

Ik denk er toch anders over.
Het onderwerp is inderdaad al eerder uitgebreid aan bod gekomen, maar toch kan dit een verkeerde gedachte zijn.

In een behoorlijke aanhanger kan je héél veel dure apparatuur kwijt. (lijkt mij dus niet snel terugverdient)

Een gedeelte van de "pro's" die ik ken hebben géén reclame, beroeps laten namelijk de apparatuur vrijwel altijd in een aanhanger of vrachtwagen staan en niet iedereen beschikt over een grote garage. Ik ken dus ook mensen waarvan complete aanhangers met apparatuur zijn gestolen.

Ook schrikt het dievengilde niet van de grote, denk maar aan de gestolen oplegger van Jovink, hieruit blijkt wel dat men dus gewoon met een truck komt om de totale handel mee te nemen.

Wel of geen reclame is een eigen keuze, zelf heb ik geen reclame op de bus of aanhanger. Thuis staat er nooit iets in, maar het kan mogelijk zijn dat ik onderweg wat ga eten o.i.d.. Een bus openbreken en meenemen compleet met aanhanger is een koud kunstje. (alarm installatie schrikt ook niet af) Je moet dan echt je vrachtwagen of bus op een zeer degelijke manier beveiligen.

Bij verkoop zou ik zowiezo het logo erafhalen.
Nadeel is vaak dat je toch kan zien waar je logo gezeten heeft. Ook zijn er mensen die absoluut geen "reclame" auto willen hebben.

Martin.
kvm entertainment
SebasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 19-10-2011
Berichten: 56
12-4-2006 12:07
Mocht je aanhanger/iets dergelijks gestolen worden, maak jij handig gebruik van jou reclame: mensen letten ook op die aanhanger als ie gestolen is. Dus terugvinden is zo makkelijker, en niet te denken aan de hoeveelheid tips die er meer binnen zullen komen als er goeie eyecatchy reclame opstaat, ipv een blanco trailer.
Schijt aan de overheid
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-4-2006 12:40

henry visker schreef:

Ik denk er toch anders over. Veel mensen zien je rijden en onthouden je naam (of een deel ervan). Als ze dan zelf een feest geven denken ze aan je en verdien jij er weer wat aan. Mocht ooit je aanhangwagen open gebroken worden (wat ik nog niet veel heb gehoord) dan heb je die kosten al weer terugverdient door de extra feesten die het heeft opgeleverd.
Same here, goeie reclame op bus EN kar.

Mocht je bang zijn voor inbraak, plaats dan leuke stickers, bij de braakgevoelige plaatsen, in de trant van "ik ben leeg, m'n baasje is hard aan het werk met de spulletjes die ik vervoer" of iets van die strekking. Kost je de kop niet dus als het niet werkt heeft het weinig of niets gekost.

Mijn spulletjes hebben jaren lang gewoon buiten gestaan, in een gesloten (en van duidelijke reclame voorziene) aanhanger. Uiteraard was het hang en sluitwerk prima op orde (bevestigingspunten waren NIET meer los te draaien (af fabriek vaak WEL namelijk) en voorzien van mooie ABUS Discussloten). Om één van de 4 wielen zat een wielklem met 5 minuten vertraging (en da's meer dan mening huisslot). Ook stond de aanhanger ('s nachts) klem tussen onze 2 busjes.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-4-2006 15:02

sebas schreef:

Mocht je aanhanger/iets dergelijks gestolen worden, maak jij handig gebruik van jou reclame: mensen letten ook op die aanhanger als ie gestolen is. Dus terugvinden is zo makkelijker, en niet te denken aan de hoeveelheid tips die er meer binnen zullen komen als er goeie eyecatchy reclame opstaat, ipv een blanco trailer.
De opleger van Jovink is inderdaad op die manier terug gevonden, toevallig zat alles er nog in. Maar ik durf er zeker van te zijn dat X procent zelfs met reclame nooit word teruggevonden.

Een van mijn vorige aanhangers had wel zeer grote reclame... en die is nooit teruggevonden.

Aanhangers en busjes verdwijnen zo over de grens en zie je nooit meer terug.

Martin.
kvm entertainment
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
13-4-2006 11:10
ik had begrepen dat er speciaale GPS-modules zijn, die alleen maar aangeven waar ze zijn, dit kun je dan op 1 centrale plaats weer laten geven.

is mijn informatie misschien verkeert? of zijn die dingen gewoon niet handig te plaatsen/gebruiken?

geit
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
13-4-2006 11:13
Die dingen zijn er inderdaad, dan zit je alleen ook meteen aan een zeer prijzige abo vast!
Volgens mij heette dat systeem datateq?
Darth Crossfader
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
13-4-2006 11:17
zeer prijzig - is dat meer als wat het je kost om je gejatte spullen te vervangen?

ik zal eens even gaan "googlen" om prijzen te zoeken

geit
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
13-4-2006 11:22
en voila,

2 seconden zoekwerk met de term gps tracking:

https://www.carpointer.nl/NL/indexNL.html

zoekresultaat google(mocht je meer willen zoeken)

geit
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
13-4-2006 11:32
Systemen zonder tussenkomst van derden lijken mij niet heel handig.
Als je voertuig gestolen is, lijkt het mij niet slim om er zelf achter aan te gaan.
Die jongens stelen hele vrachtwagens... dat is vast niet het enige wat ze dan doen..
Je moet dus in elk geval de politie alarmeren en die moeten het voertuig kunnen volgen.
Het is een flinke tijd terug dat ik de mogelijkheden hiervan heb onderzocht, maar toen was Datateq een van de weinige die echt aangeprezen werd als een betrouwbaar systeem. En dat kostte natuurlijk aardig wat.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)