Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 30 van 60)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2005 22:21
Forumlid Didier_S heeft zo ets eens andersom gehad. Hij had materiaal (mixen?) op zijn site staan, totdat Sabam hem het vuur aan de schenen legde en hem ertoe dwong om alles van zijn site af te halen. (Ik kon het topic in kwestie niet meer terugvinden.)

Het downloaden van muziek voor privégebruik is sowieso niet strafbaar, dus ik zie niet in waarom jij hiermee in de problemen zou komen. Het verhaal wordt anders wanneer jij die mix in het openbaar gaat draaien, of de mix zelf weer gaat verspreiden via internet.
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 108
17-4-2005 22:27
Dat laatste was eigenlijk ook mijn vraag. Als ik al dat soort nummers op een cd zet, is er dan sprake van een illegale cd? En zoja, ben ik er dan voor verantwoordelijk?
Dat de maker van de mixen beetje niet slim bezig is wil ik nog wel geloven..

En kan ik bv dergelijke nummers bv op mijn site zetten? (niet van plan hoor)
Think Different ..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2005 22:31

kaos schreef:

Als ik al dat soort nummers op een cd zet, is er dan sprake van een illegale cd?
Dat ligt eraan wat jij met die cd doet. Voor privégebruik is er niets aan de hand, maar ga je hem draaien in de kroeg of op een feest, dan kun je in theorie problemen krijgen.

kaos schreef:

En kan ik bv dergelijke nummers bv op mijn site zetten? (niet van plan hoor)
Zoals ik hierboven al zei...

Benader de vraag logisch: stel, jij koopt een auto over van iemand die hem gestolen heeft en je weet dit (of niet). Rij jij nu ineens een legale auto, omdat die ander hem gestolen heeft en niet jij?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
17-4-2005 22:35
Ja!!!

Zolang jij kan aantonen dat je ter goeder trouw bent geweest en het bedrag wat je moest betalen voor dat gestolen produkt- waar jij niet van op de hoogte was-logischerwijs overeenkomt met of in de buurt zit van de waarde van het produkt ben jij wettelijk bezig geweest met een legale transactie.(Het betaalde bedrag moet wel aantoonbaar zijn op welke wijze dan ook)
Oftewel-de auto is legaal.

Dit word wettelijk ondersteunt door ....
Mocht dat zo zijn wat hierboven omschreven is dan ben en blijf je de eigenaar van dat produkt.
De oorspronkelijke eigenaar zal het produkt terug van jou moeten kopen(0f de verzekering),compenseren etc etc etc

groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2005 22:36

fredje schreef:

Oftewel-de auto is legaal.
Volgens mij ben je hoogstens niet strafbaar, maar dat wil niet zeggen dat die auto geen gestolen auto meer is. (Toch? ashamed :$ )

Wat ken jij verdacht veel dubieuze mazen in de wet Fred sneaky :V .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
17-4-2005 22:40
SSSSSSSTTTTTTTTTT,

laugh :D laugh :D laugh :D
Maar als jij de eigenaar blijft van dat produkt dan betekent dat automatisch dat de transactie legaal is/was.
Als een transactie legaal is dan is het produkt automatisch bewezen en geaccepteerd.
etc etc
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 108
17-4-2005 22:42

Sylvia schreef:

Zoals ik hierboven al zei...

Benader de vraag logisch: stel, jij koopt een auto over van iemand die hem gestolen heeft en je weet dit (of niet). Rij jij nu ineens een legale auto, omdat die ander hem gestolen heeft en niet jij?
Daar is opzich nog een redelijk duidelijk antwoord op te geven. Diefstal is opzich een manier om iets van eigenaar te laten veranderen. Na diefstal is de dief formeel ook de eigenaar. Dat de manier waarop hij het heeft verkregen discutabel is en er straffen aan zijn verbonden, oke... Maar de dief is eigenaar.
Je mag het dus bijvoorbeeld ook niet meer zomaar terugnemen. Da's in principe ook diefstal.
Wanneer jij het koopt word er ook alleen maar naar gekeken of jij kunt weten of er sprake is van heling.
In mijn geval is dat dus duidelijk; Niets is gratis en ik herken het origineel. (al zijn er wel honderden nummers gratis te downloaden van onbekende DJ's)
Maar als er nu een reeël bedrag voor gevraagd word is alles oke?
Think Different ..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-4-2005 23:40
Maar als er nu een reeël bedrag voor gevraagd word is alles oke?
Nee, ik denk dat het in de praktijk allemaal tegenvalt.

Denk dan aan o.a. de braun MTV, eurocharts cd's en natuurlijk cd's van bekende artiesten.
Keurig drukwerk en dus geen zelfgebrande cd's.

Illegaal is naar mijn mening ook wat anders als stelen.
Stel dat de dief een partij illegale video's heeft meegenomen, die worden dan wel in beslag genomen en ....hij is "officeel" eigenaar. shocked 8O

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2005 23:54

kaos schreef:

Na diefstal is de dief formeel ook de eigenaar.
Damn, als dat waar is, dan ga IK morgen eens een paar uurtjes proletarisch winkelen.

kaos schreef:

Maar als er nu een reeël bedrag voor gevraagd word is alles oke?
Waar wil je heen met deze vraag? Als wie waar een reëel bedrag voor vraagt? Serieus: ik zie in dit topic zoveel van die "stel nou eens dat zus en zo"-vragen voorbijkomen, dat het soms op mij overkomt alsof ik bij de DA een pakje condooms ga halen en zeg dat ze voor mijn broer zijn.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2005 23:56

fredje schreef:

Als een transactie legaal is dan is het produkt automatisch bewezen en geaccepteerd.
etc etc
Dus als ik zo'n Braun Eurocharts-cd koop en daar netjes voor betaal...

?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)