Forum > Geluid

Iemand ervaring met DAP RS-215 & DAP RS-218B?

(84 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
7-9-2004 22:01
was ik al bang voor... ik had graag een eerlijke review van iemand met verstand van boxen... niet van de eerste de beste die eens een dapsetje koopt en zegt dat het ruk is maar nog nooit wat anders heeft gehoord of iemand die zegt dat het goed is maar nog nooit wat anders heeft gehoord...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2004 22:40
Natuurlijk kan je zeggen dat het prima klinkt voor dat geld. Maar daar heb je niets aan.
Een review geven van deze set is niet zo makkelijk wat de een mooi vindt klinken vindt de ander slecht.
M.a.w. de een vindt skytec mooi de ander behringer en de volgende EV. Ook de prijs zegt weinig over het product.

Klein voorbeeld, regelmatig werk ik met verschillende sets, zo heb ik vorige week met een kling & Freitag setje gedraait,
6x T5 , 6x B5 en 2x B10 kasten. (in totaal 16 18" speakers 6 12", 6 5" en 6 1,5" drivers) setje kost met controlers e.d. meer dan 100.000 euro. Hoe het klonk ? totaal prut, zeer slecht laag ,pleerol mid geluid en weinig helder hoog. Zelfs met de EQ niet te veranderen. Gelukkig hadden we een EV MT2 set bij ons slechts 6 kastjes die veel meer druk, duidelijk mid en helder hoog geven. Deze set werkt met veel minder vermogen, maar ging duidelijk kwa volume over de K&F set heen.
Smaken verschillen gewoon.

In de low budget reeks scoort Dap kwa verkoop goed, het is echter de vraag of ook de duurdere sets uiteindelijk bij de klant zullen belanden. De klant die wat meer te besteden heeft zal eerder voor Lem, JBL, Peavey o.i.d. gaan.(om maar zo even een paar willekeurige merken op te noemen.)

Martin.
kvm entertainment
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
7-9-2004 22:46
das wel zeer ernstig, dat die 1e setje, niet op kon tgen 6 andere kastjes.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2004 23:07

bartsegers schreef:

das wel zeer ernstig, dat die 1e setje, niet op kon tgen 6 andere kastjes.
Belachelijk niet? En dan te bedenken dat het zoveel moet kosten. We praten hier over 2 B10 sub baskasten 2 x 18" met 2 3000 watt eindtrappen (gebrugd) erop aangesloten! B5 kasten met een totaal vermogen van plm 7200watt en met met ongeveer dubbel versterker vermogen erop.
Ik had er veel van verwacht, maar dit was echt jammer geld.
(En dan te weten dat deze set door meerdere "top" bands wordt gebruikt.)

Ik had eerst met deze set een soundcheck gedaan maar kon er geen fatsoenlijk geluid uit krijgen.
Bovendien zat ik al snel op 0Db maar er kwam gewoon weinig uit.
Hier de info, het gaat om de Access set.
www.kling-freitag.de/site/index_d.html

Diverse AD, Craaft, EV, Nexo sets klinken vele malen beter en bovendien heb je minder luidspreker boxen nodig.

Martin.
kvm entertainment
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
7-9-2004 23:17
Ik denk dat daarom ook weinigen voor dap gaan als het groter moet. Met dap moet je veel neerzetten voor wat geluid. Men koopt liever kasten met een echt merk erop die zich al ruimschoots hebben bewezen denk ik.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
8-9-2004 01:49
er is altijd plaats voor nieuwkomers, maar dan moeten ze toch flink aan de bak.
ik hoop iig niet, dat als ze alles duuurder gaan maken, ze beter gaan verkopen. domweg vanwege het hogere prijskaartje.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
8-9-2004 01:50
btw vreemd dat er niks uit kwam. 140 db max spl, per kastje, zou toch wel een beetje moeten knallen.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
8-9-2004 14:15
zullen we het zo zeggen, als je 300 euro te besteden had... ga je dan voor zo'n dap set of voor een duurdere "betere" set die misschien wel kleiner is (maar misschien toch evenveel geluid geeft)? en dan wel zonder versterking geteld.

waar ik voornamelijk mee zit met mijn keuze is het volgende: die dap's kunnen op het moment wel redelijk of zelfs goed klinken voor hun prijs, maar zijn ze over een jaar nog goed en hoe zijn ze over 5 jaar? is het niet stukken beter om een set van een gewaardeerd (goed) merk te kopen die wellicht wat minder groots is waarvan de waarde blijft maar nog belangrijker... waarvan je ook voor bijna 100% zeker kunt zijn dat ze het over 5 jaar nog goed doen...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-9-2004 16:45
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 8-9-2004 21:11

bartsegers schreef:

btw vreemd dat er niks uit kwam. 140 db max spl, per kastje, zou toch wel een beetje moeten knallen.
Vraag me niet hoe het kan maar er kwam gewoon een "wollen" geluid uit, de set deelde totaal geen klappen uit en super stak laag zat er ook niet in.

Kling & Freitag is niet zomaar wat, het zou een "wereldset" moeten zijn. In Duitsland werken meerdere (zeer grote) verhuurbedrijven ermee. Het is een beetje de "duitse TOP" wat er te koop is.

Blijft gewoon vreemd dat de EV set vele malen beter presteerde in een gigantische feesttent.
Gebruikte set per kant:
home.tiscali.nl/7465/disco/EVset.jpg
Gebruikte versterkers per kant:
home.tiscali.nl/7465/racks/evrack.jpg

Martin.
kvm entertainment
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-9-2004 16:57

H. schreef:

zullen we het zo zeggen, als je 300 euro te besteden had... ga je dan voor zo'n dap set of voor een duurdere "betere" set die misschien wel kleiner is (maar misschien toch evenveel geluid geeft)? en dan wel zonder versterking geteld.
Als ik 300 euro te besteden had en de Dap set zou voldoen aan mijn eisen en prima klinken dan zou ik Dap kiezen. Als je mijn K&F verhaal leest zie je dat een duurdere set niet beter hoeft te zijn. Bovendien moet de set voor spraak zijn of voor disco (of beide), wat voor soort muziek draai je etc. etc. Ik denk dat je het beste de Dap boxen die jij eventueel wil nemen naast andere merken moet horen met de muziek die jij draait.
waar ik voornamelijk mee zit met mijn keuze is het volgende: die dap's kunnen op het moment wel redelijk of zelfs goed klinken voor hun prijs, maar zijn ze over een jaar nog goed en hoe zijn ze over 5 jaar? is het niet stukken beter om een set van een gewaardeerd (goed) merk te kopen die wellicht wat minder groots is waarvan de waarde blijft maar nog belangrijker... waarvan je ook voor bijna 100% zeker kunt zijn dat ze het over 5 jaar nog goed doen...
Het lijkt mij sterk dat een luidsprekerbox bij normaal gebruik na een jaar al de geest geeft.
In principe kan elk merk bij verkeerd gebruik kapot.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)