Forum > Geluid

nieuwe synQ CDX-1 cd-speler

(93 reacties. Pagina 3 van 10)
Moderator(s): Dré
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
22-6-2004 09:34
Hier in België hebben ze wel even een andere mening over de verdeler van SynQ en JB Systems hoor! Beide merken staan hier bekend om hun perfecte en snelle dienst na verkoop! Mijn dealer is er in ieder geval vol lof over... Hij is er vorige week nog op firmabezoek geweest en trof er een technische dienst aan met 3full time techniekers en een imposante stock aan onderdelen voor al hun apparatuur. Welke groothandel wil daar tegenwoordig nog geld in investeren? Bij de vraag wat de firma per jaar omzet viel het getal 16.500.000 EUR/jaar, geen prutsfirma dacht ik zo.

Dit zijn de nieuwtjes die hij tijdens zijn bezoek nog vernam:
De SynQ CDX-1 wordt in België uitgeleverd vanaf nu vrijdag 25juni. (de prijs zou 749 EUR zijn)
De SynQ SMX-1 en X-TRM1 zijn inderdaad OEM apparaten die je ook bij andere merken terugvindt maar waar er bvb bij de mixer serieus aan de software gesleuteld werd om de effecten en het gebruiksgemak te verbeteren...
De SynQ CDX-1 is echter totaal GEEN OEM product, je zal hem dan ook niet bij de andere merken vinden! wink ;)
Blijkbaar zou de lange tijd voor de introduktie alles te maken hebben met het schrijven en testen van de compleet nieuwe software. Ook de cue punten met memorykaart maakte blijkbaar indruk. Dit weekend ga ik zeker eens een kijkje nemen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
22-6-2004 10:57

Marky schreef:

De SynQ CDX-1 is echter totaal GEEN OEM product, je zal hem dan ook niet bij de andere merken vinden! wink ;)
Gelul ik heb namelijk de omnitronic variant al gezien. Mischien dat de software iets veranderd is maar de basis van de speler is hetzelfde (als we op de foto van de Synq af gaan)
Wat betreft de software die eventueel veranderd zou zijn....... Ik heb nu de Omnitronic mixer onder de vingers gehad en die is exact hetzelfde. Leuk bedacht dus dat ze er zelf tijd in stoppen maar alles behalve waar.

Synq is JB is van Beglec en voor zover ik weet hebben die nog nooit zelf ioets geproduceerd behalve een bak koffie en het gevolg er van een paar uur later op de wc.

Laat je dus niets wijs maken wat betreft het zelf ontwerpen want er zijn maar weinig bedrijven die dat ten eerste kunnen en het dan ook nog is echt goed kunnen want tussen een draaitafel maken en een goede draaitafel maken zit een wereld van verschil.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MarkyStandaard Lid
22-6-2004 11:05

Reind schreef:

Gelul ik heb namelijk de omnitronic variant al gezien. Mischien dat de software iets veranderd is maar de basis van de speler is hetzelfde (als we op de foto van de Synq af gaan)
Reind, bewijzen vriend!
Waar heb je die Omnitronic dan wel gezien?
Kan je misschien even een link naar een foto geven?
ReindStandaard Lid
22-6-2004 12:08
Gisteren in Duitsland.

En ik wil niet heel lullig doen maar tis algemeen bekend dat Synq niets meer is als een dozenschuiver. En als je me niet wilt geloven -> Dan zien we een half jaar na dat de Synq gereleased is wel of ik gelijk heb of niet. Ik heb dat kleine beetje verstand wat zegt dat het gewoon exact dezelfde cd speler is.
Wat betreft de mixer -> Maat van me heeft geloof ik vorige week die SMX1 met een ander merk er op gehaald bij feedback dus dan zal ik meteen even aan tonen dat er aan de software bar weinig is veranderd in die mixer.

Kam had geloof ik al een planning voor een cd speler liggen op plasa vorig jaar met ongeveer dezelfde features en met de mededeling soon to come. Het zou me dus niets verbazen als dat ook weer exact dezelfde cd speler is.

Trouwens ik ben je VRIEND niet. Zo lul je maar tegen iemand in de kroeg. Ik maak m'n eigen vrienden als je het niet erg vind.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MarkyStandaard Lid
22-6-2004 14:10

Reind schreef:

Trouwens ik ben je VRIEND niet. Zo lul je maar tegen iemand in de kroeg. Ik maak m'n eigen vrienden als je het niet erg vind.
WOW, sorry geachte heer Reind. Mijn excuses!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
22-6-2004 14:19
Nou nou nou... Iets rustiger kan ook wel (Reind EN Marky)...

Op zich is de service van Belgec inderdaad goed (qua onderdelen, reparaties). Maar ik blijf het belachelijk vinden dat ze het synqaudio.com domein hebben laten varen. Verder doelde ik met "ruggegraat" op iets HEEL anders (maar da's puur voor de goede verstaander).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
22-6-2004 15:12

Marky schreef:

Reind schreef:

WOW, sorry geachte heer Reind. Mijn excuses!
Het vriend woord vind ik nogal een vreemd iets voor mensen die ik niet eens ken.

Trouwens als je bewijzen wilt -> In dusseldorf zit een zaak die dj gear verkoopt vlak bij het staion. Daar stond ie in de reparatie/test ruimte. Zal ongetwijveld een test model zijn van omnitronic.

Ben trouwens meer benieuwd naar deze OEMér die er aan zit te komen. -> www.skytronic.com/citronic/product.php?prod=170.651

Lijkt mij een betere optie als de CDX van synq. Toch sensitive jog e.d en features waar je wat aan hebt. Die MMC kaarten zijn leuk op een CDX1 maar in de praktijk zal blijken dat geen hond het zal gebruiken.
ReindStandaard Lid
22-6-2004 15:16

Dré schreef:

Maar ik blijf het belachelijk vinden dat ze het synqaudio.com domein hebben laten varen.
Dan word het maar is tijd dat ik die ga registreren ;)

Hij is nog vrij namelijk :P
FredjeStandaard Lid
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
22-6-2004 15:20

Reind schreef:

Dré schreef:

Maar ik blijf het belachelijk vinden dat ze het synqaudio.com domein hebben laten varen.
Dan word het maar is tijd dat ik die ga registreren ;)

Hij is nog vrij namelijk :P
ik doe mee.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
22-6-2004 15:21
En dan voor veel geld weer aan Beglec verkopen razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)