Forum > Newbie Forum

Ik kom er niet uit...

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-11-2004 19:05

MoH schreef:

gvd net of JULLIE gelijk wisten hoe alles werk angry
Niet om het een of ander, maar ik vindt dat ze je zeer netjes een antwoord hebben gegeven.

Je had misschien als antwoord kunnen verwachten :
Je bas versterker uitzetten. sneaky :V

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-11-2004 19:34

MoH schreef:

gvd net of JULLIE gelijk wisten hoe alles werk angry
Vragen hoe je de bas wegkrijgt via een mixer is hetzelfde als vragen hoe je met een hamer een spijker in de muur moet timmeren.

En ik was nog wel zo vriendelijk om je uit te leggen hoe de die hamer vast moet houden. Dat was dus de laatste keer. De volgende keer verwijs ik je meteen naar de zoekmachine en een rits handleidingen, goed?
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-11-2004 19:47
Misschien moet dit topic verplaatst worden naar het newbie forum? Daar lijkt het me meer thuishoren eerlijk gezegt. ashamed :$ En MOH ,je maakt jezelf niet populairder door te gaan lopen schelden. Als je het echt neit snapt kan je ook gewoon zeggen dat iedereen ergens begint (en niet gvd want dan krijg je de volle laag terug zie je nu wel en dat is niet de bedoeling vna een forum) ,maar er waren al mensen die moeite deden om het uit te leggen dus beetje rare reactie maargoed de mods hebben er al wat van gezegt.

Ik zal maar denken dat iedereen wel eens een foutje maakt. Toch een antwoord op je vraag dan: Ik neem als voorbeeld de PS-626i. Deze heeft een 3bands equalizer met kill functie. Die kill functie werkt door je equalizer knop naar links te draaien. NET voor het einde van de draaiknop zit een punt waarin INEENS een bepaald aantal decibels gekillt word. Stel je voor ,voor het punt 16 ,over het puntje 32. Dat punt voel je niet maar dat is dus in EEN keer ,in een fractie van een mm. Ook bestaan er mixers met killswitches. Door deze in te schakelen doe je eigenlijk het zelfde als door je equalizerknop helemaal naar links te draaien. Je KILL't de lage/midden/hoge tonen.

Niet alle mixers hebben zon kill functie. Je kunt alleen de tonen toch minder maken van low of mid of high door je equalizer knop naar links te draaien. Zodra je weer normaal wilt ,zet je de equalizer in de middenstand (NIET NAAR RECHTS ,dan stuur je een positief aantal decibels uit en kun je last krijgen van clippende versterkers of kapotte apparatuur als het onzorgvuldig gebeurt)..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
2-11-2004 09:52
Edit Mod: Dré: Topic verplaatst. MoH z'n reactie is ZEER onterecht en hoogst ongepast...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
5-11-2004 23:16
Lekker boeiend allemaal, alleen zie ik niet in waarom je de bass zou "killen"
Rodec zijn EQ werkt zelfs maar tot -13 en die Rodec staat zowat in elke Belgische discotheek,
dus waarom zou je dat eigenlijk nodig hebben. Ik kan je verzekeren dat -32 behoorlijke overkill is en alles behalve muzikaal.
Maar je hebt een mooie uitleg gekregen van remczero, zou je dankbaar voor moeten zijn.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)