Forum > Geluid

Denon DN-S5000 antishock

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
24-5-2004 17:44
Victor ik wil niet zeiken maar ik denk dat je hem niet gelezen hebt omdat er andere posts overheen zijn gegaan, maar zou je me willen vertellen waarom je voor de Denon S5000 en niet voor de pioneer 800/1000, Technics DZ, S3000 gekozen hebt? Neem aan dat dat niet een kwestie van geld was?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-5-2004 18:13
Sorry, ik had je vraag inderdaad gemist.

De Technics viel af omdat die zichzelf nog helemaal niet heeft bewezen. Het ding ziet er prachtig uit, maar als "ervaren" merken als Pioneer en Denon al updates nodig hebben om tot een goede speler te komen wacht ik de pogingen van Technics liever niet af. Het feit dat de introductie meerdere keren is uitgesteld gaf ook niet veel vertrouwen. En de eerste tekenen wijzen er op dat Technics op zijn minst enkele zaken niet onder controle heeft.

De Numark CDX vind ik veel te zwaar en te groot. Voor de rest lijkt het me een enorm interessante speler, maar afmetingen en gewicht wegen niet op tegen het (voor mij, ik praat niet voor anderen) kleine voordeel van een jog met monster-torque. Ook deze speler is pas net op de markt, maar eventuele fouten kunnen makkelijk worden hersteld d.m.v. user-updates.

Bleven over de DN-S5000 en de CDJ-1000. De Pioneer is een fijne, overzichtelijke speler, maar aan de dure kant voor wat hij biedt. Op zich is geld niet eens zo'n probleem, als ik zie dat ik er meerwaarde voor terugkrijg.

De Denon biedt echter voor minder geld een aantal dingen die de CDJ-1000 niet heeft. De belangrijkste voor mij zijn de extra "grappen" als samplers, hot-starts/loops, alpha play (het is erg leuk spelen hiermee!), hot-disk en verwisselbare drives voor noodgevallen, MP3-ondersteuning, user-softwareupdates en (minder belangrijk, maar toch leuk) de draaiende platter. Bovendien voelt hij minder plastic-achtig aan (metalen bovenplaat en platter) en wordt hij niet zo vreselijk heet. De mindere overzichtelijkheid neem ik op de koop toe, hoewel het bij alpha-play wel oppassen is.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
24-5-2004 18:40
hoe heet het nummer ook alweer wat je draait in je filmje victor?
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
24-5-2004 18:49

Reind schreef:

Ohhhhhhh ik zie het al zogebeuren dat ie ff met zijn vinger een mooie plek in zijn schermpje drukt tijdens het op z'n kop houden razz :p

Gelukkig gebeurde dat niet maar het zal je maar gebeuren, Reken maar dat je je dan behoorlijk *** voelt.
huh ? het schermpje ?

hoeveel geheugen heeft een pioneer eigelijk ? ik zie een uitdaging :P
blaat.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
24-5-2004 19:21

hjvogelpoel schreef:

hoe heet het nummer ook alweer wat je draait in je filmje victor?
Rank 1 - awakening
Waar zit de cut op dit apparaat?
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
24-5-2004 19:31
ik ga deze zomer de denon kopen als ik niet nog op andere gedachten gebracht wordt :), maar hoe dichter ik bij m'n aankoop kom, hoe meer ik begin te twijfelen, want die denon is al ruim een jaar op de markt en nu al die nieuwe modellen intrede doen.... gaat denon ook weer aan de slag...

en dan zal je net zien dat als ik hem net gekocht heb er net 2 nieuwe modellen op de markt komen sad :(
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 20:08
En zo kun je blijven wachten wink ;) Als je graag digitaal wil gaan/erbij wil doen, kijk dan wat voor nu het beste bij je past, en kijk niet over een jaar of een paar maanden. Koop iets goeds en doe het ermee totdat je het weer zat bent, spaar wat en verkoop het weer totdat je het zat bent en schaf weer iets nieuws aan.

Zie het een beetje als computers..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-5-2004 20:48

spongebob schreef:

hoeveel geheugen heeft een pioneer eigelijk ? ik zie een uitdaging :P
16 seconden bij normaal gebruik (loopt terug tot 10 als je in vinylmode scratcht terwijl er tegelijkertijd wave-data worden ingelezen, maar goed -wie doet dat?).

Overigens twijfel ik er niet aan dat de Pioneer ook wel aardig wat "heavy shaking" overleeft, ook als dat langer duurt dan 16 seconden. Als je ziet wat een CDJ-100 zonder ESP al kan hebben...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
24-5-2004 22:30

DJ Tim schreef:

En zo kun je blijven wachten wink ;) Als je graag digitaal wil gaan/erbij wil doen, kijk dan wat voor nu het beste bij je past, en kijk niet over een jaar of een paar maanden. Koop iets goeds en doe het ermee totdat je het weer zat bent, spaar wat en verkoop het weer totdat je het zat bent en schaf weer iets nieuws aan.

Zie het een beetje als computers..
En toch zuigt het als je strax iets koopt en een maand later blijkt het 300 euri goedkoper te zijn... maar inderdaad dat hou je sad :(
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
24-5-2004 23:21

Victor schreef:

Overigens twijfel ik er niet aan dat de Pioneer ook wel aardig wat "heavy shaking" overleeft, ook als dat langer duurt dan 16 seconden. Als je ziet wat een CDJ-100 zonder ESP al kan hebben...
Daar kan je mee shken als met een cocktail, en op zijn kop houden is ook geen probleem laugh :D En dat zonder één seconde buffer razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)