Forum > Newbie Forum

balanced en unbalanced

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
27-5-2003 09:09
Veiligheidsschakelingen tegen overhitting, overbelasting, kortsluiting of gelijkspanning uit de uitgang · Protection LED´s · Reset knop · Inschakelvertraging · Regelaar voor L + R niveau · VU-meter (verlicht) · Phono-uitgang via 6,3 mm Jackplug.
Technische spec.: Muziekvermogen 2 x 300 W/4 W,2 x 200 W/ 8 W · Frequentiebereik 10 - 30.000 Hz · Signaal/ruisverhouding 98 dB · Ingangen via XLR en Cinch · Uitgangen via XLR, poolklemmen en extra via 6,3-mm Jackplug luidspreker uitgang · Afm. (lxbxh) 483 mm (19") x 140 x 235 mm · Aansluiting 230 V
Ik heb nog een versterker staan met deze specs, ik kna hier niet direct uit opmaken of het gebalanceerd is of ongebalanceerd. ik denk ongebalanceerd. graag wil ik hier enige zekerheid over hebben.

Mijn uitgangen van me mixer zijn wel gebalanceerd, dus het is mogelijk. graag enige reactie.

En als ik dan een gebalanceerde kabel wil maken gaat het op de volgende manier, toch??
Tuurlijk kan dat: de min en GND verbind je in de XLR (die aan de kabel zit die je in je mixer met gebalanceerde uitgang wilt steken) met elkaar door, deze worden samen de nieuwe GND. Deze GND en de overgebleven + soldeer je aan de andere kant van je kabel gewoon op een RCA (tulp), of XLR of wat er ook maar voor connector in je versterker zit. Het signaal is dan natuurlijk niet meer gebalanceerd.
bijvoorbaat dank,

Jocha
"Jocha"
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
27-5-2003 11:19

hitdasynth schreef:

Het voordeel zit em niet in een gebalanceerde uitgang, maar in een gebalanceerde ingang.
Die snap ik niet. De voordelen van gebalanceerd werken heb je alleen als je én een gebalanceerde uitgang, én een gebalanceerde ingang hebt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
27-5-2003 20:01

Victor schreef:

hitdasynth schreef:

Het voordeel zit em niet in een gebalanceerde uitgang, maar in een gebalanceerde ingang.
Die snap ik niet. De voordelen van gebalanceerd werken heb je alleen als je én een gebalanceerde uitgang, én een gebalanceerde ingang hebt.
Hoewel dat een zeer goede stelregel is zijn er wel degelijk uitzonderingen.

Bijvoorbeeld de manier waarop een draaitafel aangesloten wordt op de RIAA(A) versterker. Deze versterker heeft een ongebalanceerde ingang. Het element zelf is zo gebalanceerd als het maar kan (zwevend trafo'tje). Door hem nu quasi balanced (ook wel genoemd "totem pole") aan te sluiten heb je toch een fikse onderdrukking van common mode signalen (ondanks dat de ingang niet gebalanceerd is). Ook bij microfoons kan dit trucje prima uitgehaald worden (dus totem pole connection met een ongebalanceerde ingang).

Saillant detail: Bovenstaande staat dus loodrecht op de eerdere post van hitdasynth

Tja ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)