Forum > Zelfbouw Speakers

boxen onder handen genomen

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-4-2004 13:38
Link ff knippen en plakken in je adresbalk... razz :p
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-4-2004 17:38

Luc schreef:

Zou ik meteen 2 x losse sub (per kant) doen, ben je ook nog eens een stukje flexibeler. Nu sleep je waarscijnlijk die grote (2x15") subs mee naar feestjes waar je eigenlijk aan 1x15" al ruim voldoende hebt. Verder lijkt het mij in het vervoer en het versjouwen ook nog eens praktischer.
a/ Sjouwen hoeven we niet, er zitten wielen onder
b/ Als we aan één sub per kant genoeg hebben (<40 man of zo) dan nemen we de middenbox.
Maar de praktijk is dat je nooit te veel sub kan hebben,
wel te kort.....dus meestal nemen we de dubbele.
c/ Alles los vind ik niet handig, meer heen en weer lopen, en vergeet niet,
twee van die boxen op mekaar staan ook een stuk losser, en ik vind spanbandjes geen gezicht. Nee, geef mij maar dat blok op de grond. Lopen ze tenminste nooit om.

Maar ieder het zijne.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
15-4-2004 20:27

Tom schreef:

Nee, geef mij maar dat blok op de grond. Lopen ze tenminste nooit om.
Een blok is het inderdaad ja, omlopen doe je ook niet.. of je moet van die lamers hebben die je lopen te terroriseren... ;-)
MAAR als je eens een trappetje moet nemen, kom je met je BLOK wel in de problemen (geef nou gewoon even toe ;-)).
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
15-4-2004 23:17
c/ Alles los vind ik niet handig, meer heen en weer lopen, en vergeet niet,
twee van die boxen op mekaar staan ook een stuk losser, en ik vind spanbandjes geen gezicht. Nee, geef mij maar dat blok op de grond. Lopen ze tenminste nooit om.
Je kan toch ook stapelen met vervoer? Maak een trolley of monteer desnoods de wielen op de kast. Een steekwagentje doet ook wonderen.
Als je goed bouwt staan 2 losse subs stevig genoeg om zonder spanbanden neer te zetten.
Als je vind dat je subs toch niet stevig genoeg op elkaar staan zijn er ook nog andere koppelmethoden dan spanbanden natuurlijk.
In ieder geval is je set een stuk toonbaarder geworden! Een heel verschil.

Heb ooit eens goedkoop een dubbel 18" kast op de kop getikt, tering wat een onding. Niet te hanteren gewoon. Jij hebt liever een grotere kast? Dat zie je niet vaak! Hoe kleiner hoe beter toch!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-4-2004 23:36

Next schreef:

MAAR als je eens een trappetje moet nemen, kom je met je BLOK wel in de problemen (geef nou gewoon even toe ;-)).
Nee razz :p
Geven al 4 jaar geen enkel probleem.
Ze kunnen liggend net door de deur,
en ze hebben op de korte zijden,
(speciaal voor het trapptje wink ;) )
een inbouwhandvat.
Box weegt ongeveer 50 kilo.
Dus met zijn tweëen prima te doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
16-4-2004 00:46
1 x bewerkt. Laatst door Remco op 16-4-2004 01:10

Hendrik schreef:

Jij hebt liever een grotere kast? Dat zie je niet vaak! Hoe kleiner hoe beter toch!
Hoi Hendrik,

De keus voor een enkele of dubbel uitgevoerde kast heeft gewoonweg veel te maken met het gebruik. Ikzelf moet er niet aan denken om alle (2x18") subs enkel uitgevoerd te hebben. Wanneer je een set met 10-20 van deze kasten moet neerzetten is het toch echt een stuk minder fijn wanneer je 2x zo vaak moet lopen. Ik kan me voorstellen dat het voor de wat kleinere drive-in shows wel prettiger is, vooral wanneer je vaak op moeilijk bereikbare (trappen?) plekken draait.

Natuurlijk is het soms wel fijn wanneer je een compactere kast hebt staan. Opzich worden er geen spullen trappen opgesjouwd, behalve wanneer het gemeld wordt en hier dus extra geld voor berekend wordt, omdat er meer personeel mee moet helpen.

Dus ook voor mij liever dubbele subs dan enkele.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
16-4-2004 01:02
De laatste keer dat we het echt een trap hebben moeten opsjouwen, is 3 jaar geleden.
Wij hebben er ook een simpele oplossing voor:

Van onze site:
www.ovmsales.nl/imagine/prijzen/kilometer/
Moeilijk bereikbare plaatsen
Een moeilijk bereikbare plaats is;
als we bijvoorbeeld meer dan +/-50 meter moeten lopen met onze apparatuur.
Een moeilijk bereikbare plaats kan ook zijn;
als het feest op een verdieping plaats moet vinden, en er geen goederen of personenlift aanwezig is.
Drie treetjes is uiteraard geen probleem, maar als we het hele spul een trap op moeten sjouwen berekenen wij daarvoor een toeslag.
Extra kosten voor moeilijk bereikbare plaats: +/-€ 40,-De exacte prijs is afhankelijk van de extra werkzaamheden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-4-2004 12:40
Tom,
set ziet er weer netter uit. Maar spuit dan ook ff die schroeven / bouten / whatever zwart...

Tip: regel een origineel naamplaatje voor je kasten. Indien niet mogelijk: zelf maken. Geeft je set toch weer een professionelere uitstraling.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
16-4-2004 20:41
Ok Remco, i've got your point.
Het ging in dit geval dan ook duidelijk om het kleinere werk.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-4-2004 14:22
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 17-4-2004 16:37
Heb terwijl eens jullie site doorgenomen Tom.
Ziet er allemaal indrukwekkend en goed uitgelegd uit.

1 ding vond ik jammer. Er ligt zoveel nadruk op het feit dat jullie professionals en perfectionisten zijn, maar dan staat daar zo'n kanjer van een dt-fout shocked 8O
Niet om te zeiken (wat ik nu toch doe) maar haal die er effe uit ;)

Er gebeurd op zo'n bijzondere dag
al meer dan genoeg;
dan wilt u zich niet druk hoeven te maken
over kleine details
www.ovmsales.nl/imagine/feesten/bruiloft/

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)