Forum > Geluid

paar technische vragen over SMX401 en AXIS8

(79 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-4-2004 23:11
De uitleg van de BPM button op de Axis-8 wordt erg goed omschreven. Als je die uitleg niet snapt dan zou ik of wat intelligentie bijtanken OF de handleiding gewoon eens wat rustiger door lezen... wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-4-2004 07:47
Heb jij nog ergens zo'n intelligentie tank in de verkoop Dre? En wat kost nou 1 intelligentie liter? wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-4-2004 18:20
Bedankt voor de mooie beschrijving Tim!
Ik ga meteen eens kijken. Want het is wel even wennen... Ik dacht dat ik ongeveer alles had ontdekt, maar de combinatie van knoppen is eindeloos wink ;)

ik verstond die uitleg van die BPM niet omdat m'n handleiding in alles behalve nederlands is razz :p Engels is dus wel verstaanbaar maar als ze over van die moeilijke constructies beginnen, dan wordt het eventjes zweten happy :)

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-4-2004 19:15
Graag gedaan, wens je veel plezier wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
21-4-2004 20:27
Nog een vraagje ...
Als je een nummer laat spelen (techno) dan komt bijvoorbeeld BPM 90,7 , maar 2 seconden later staat er 147,2. Als ik op dat moment (wanneer er dus 147,2 staat) de pitch verschuif, dan blijft het cijfer opeens constant. Doe ik dit niet, dan kan het gebeuren dat hij opeens weer naar 90,7 of een ander getal gaat. Mijn vraag nu : is er een middel om van de eerste keer de juiste BPM te hebben zonder op exact die seconde te moeten pitchen?

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-4-2004 21:12
Als ik je goed begrijp niet, maar doe maar gewoon wat ik zeg, want bij mij verspringen de bpm's ook wel is, hij is niet altijd even nauwkeurig (maar nauwkeuriger dan iedere andere speler die ik heb gezien wink ;) ) Gewoon 8x meetappen, vaak als je een cue punt aangeeft voor een downbeat en je draait een strakke plaat die niet zoals bij de meeste techno platen een rommelige beat heeft, geeft hij het aantal bpm bijna altijd correct weer.

Om dit aan te tonen; pak er maar is wat lekker foute kale club bij met een constante ragbeat, te denken aan clubheads etc. Zul je zien dat hij perfect telt, ook kan het wel is zo zijn dat hij op sommige punten iets verzakt of omhoog gaat in het aantal bpm, dit maak ik nog wel is mee, maar denk dat dat komt doordat ik vinyl digitaliseer en dan is het aantal bpm van begin tot einde nooit helemaal 100%.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-4-2004 19:43

DJ Tim schreef:

Als ik je goed begrijp niet, maar doe maar gewoon wat ik zeg, want bij mij verspringen de bpm's ook wel is, hij is niet altijd even nauwkeurig (maar nauwkeuriger dan iedere andere speler die ik heb gezien wink ;) ) Gewoon 8x meetappen,
En daarna nog even één keer het begin van een blokje van 4 markeren (de Axis kan immers tot 4 tellen in plaats van tot 1 zoals bij ALLE andere spelers ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
22-4-2004 19:55
Dus lekker op de beat meetappen?
En dan nog eens activeren?
Ingewikkeld zitten die toestellen in elkaar :p
De bpm wordt meestal wel gelijk weergegeven hoor bij mij, maar in het begin van een liedje, durft ie soms wel eens verspringen, maar na een paar keer opnieuw voor te beluisteren blijft ie vanzelf constant.

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-4-2004 20:09

teknoknights schreef:

Dus lekker op de beat meetappen?
En dan nog eens activeren?
Ingewikkeld zitten die toestellen in elkaar :p
Naaah. Geval is echter dat het gros van de DJ's niet echt goed is in het tegelijk doen van verschillende dingen. Dus EN rekening houden om op de maat mee te tappen EN ervoor zorgen dat de eerste tap die hij/zij doet ook daadwerkelijk de begindownbeat van een blokje is. Vandaar dus dat het veiliger is om te adviseren die 2 gigantisch moeilijke handelingen niet tegelijk uit te voeren maar na elkaar.

De getrainde DJ doet ze natuurlijk WEL tegelijk (maar vindt dat vanzelf uit naarmate z'n techniek vordert). Want... Laten we wel wezen... Als iemand al moet vragen waarvoor die knopjes zijn ("nee schat, da's niet de versnellingspook, da's de ruitenwisser") dan heeft hij/zij nog niet echt veel ervaring met het apparaat laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
22-4-2004 20:13
Ja, en da's ook logisch.
Vandaag heb ik 'm precies drie weken, en da's beslist kort om al alles op een axis8 te kennen, laat staan nog: te kunnen.

Het is gewoon de bedoeling dat ik weet hoe ik bepaalde functies kan uitvoeren, en als ik daar dan op oefen, zal het wel vanzelf lukken.

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)