Forum > Geluid

Sony MDR-V700

(60 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
TekkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2004
Laatste: 22-6-2004
Berichten: 5
20-4-2004 01:19

Dré schreef:

Zolang het om haarscheurtjes gaat wel. Als het erger is dan is de reactie van Sony: "gebruikersfout". En natuurlijk is het ook moeilijk te achterhalen wat er gebeurd is als de complete schelp eraf ligt.
Ik kan ook wel begrijpen hoe sony denkt, maar 86 euro is echt veel te veel geld. Hoeveel minuten arbeid zal er in zo'n reparatie zitten... 15 ofzo? En die onderdeeltjes kosten natuurlijk ook drie keer niets (gezien de kwaliteit). Ze zouden dan wel iets coulanter mogen zijn t.o.v. hun klanten.
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 12:40
1 x bewerkt. Laatst door Alexs op 2-12-2004 13:46
Maakt niet uit hoe zuinig je ermee omgaat.. Hij gaat kapot.. De schelpen breken af.
De mijne begint nu al te scheuren aan beide kanten tegelijk... ik heb er nu maar tiraps omheen gedaan om het ergste te voorkomen...

Ik heb hem nooit laten vallen of neer gegooid.. Ik ben dr altijd heel voorzichtig op geweest omdat ik van iedereen hoorde dat hij ECHT heel snel kapot gaat.. en dat doet hij dus idd... Mensen.. ik raad iedereen aan om gelijk bij aankoop tiraps aan te brengen... mensen die er meer info over willen moeten maar even mailen.. :)
Het mag er mischien stom uitzien.. maar je weet iig wel dat je koptelefoon langer leeft...
HOE VOORZICHTIG JE OOK BENT...
Net onder de draai cilinder waar de armpjes voor je schelp inzetten; daar gaat het scheuren.
Dat door de druk die erop komt te staan als je de koptelefoon sprijd om op je hoofd te zetten..
Mensen met brede hoofden zullen er gok ik nog sneller last van hebben. ;)

www.trancevibez.com/rommel/broken_sony_v700.jpg
Het gaat voral om de 2 bovenste.. die ondste hoeven niet persee.
www.trancevibez.com/rommel/broken_sony_v700__2.jpg

Hi-res pics van de scheur zoals hij bij iedereen gaat komen. ;)
www.trancevibez.com/rommel/broken_sony_v700__3.jpg
www.trancevibez.com/rommel/broken_sony_v700__4.jpg

Doe ze zo strak mogelijk dat je ze met je vingers niet eens meer kunt verplaatsen.. En wees er vroeg bij.. Mij viel t op toen ik plots een flink krak hoorde toen ik m afzetten..
Mijne is nu gelukkig nog gered voor een tijdje.. :)

Hoop dat ik wat meer duidelijkheid heb geschept over t fixen of langer laten leven van je v700. :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
2-12-2004 13:00
Je kunt nog overwegen de tie-wraps in het wit/transparant te nemen (vallen minder op). Ook zou ik onder de tie-wraps een beetje lijm doen zodat ze op hun plaats bijven. De tie-wraps zijn alleen nodig op de koppeling zelf (dus het gedeelte dat niet vast zit aan de "stijgbeugels").

PS: SVP links naar foto's gebruiken (voor de mensen met een minder brede internetverbinding).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 13:21
Lijm heb ik er niet onder zitten.. maar deze zitten nu echt zostrak, ik krijg ze met geen mogelijkheid meer van hun plaats.. :)
Ik dacht eerst ook om eerst secondelijm op de scheur te doen, tirap erover.. en zo alles aan elkaar vast.
En qua opvallen... tja deze zijn zwart omdat ik niks anders in huis had.. Echt opvallen doet het niet hoor.. ;)
Dit zijn ook nog es de kleinste tiraps die er int pakje zaten.. :P

--edit--
kheb de tirap eraf, paar hi-ress pics van de scheur.. straks gelijk dan maar met lijm gelijk. :)

www.trancevibez.com/rommel/broken_sony_v700__3.jpg
www.trancevibez.com/rommel/broken_sony_v700__4.jpg
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
2-12-2004 13:57
Hé, die scheur is nieuw voor mij. Voorheen ging het gedeelte erboven altijd scheuren (en viel dan in 2 stukken uiteen). Dat hebben ze schijnbaar onder de knie waardoor het probleem nu verplaatst naar de "stijgbeugel" zelf.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 14:06
Die cilinder waar het in zit?...
Dat is bij mij 1 geheel... Mischien hebben ze dat veranderd. :)
Als je die beugel bedoelt waar de schelp aan vast zit.. bij mij raakt die ook ietsjes los en gaat iets uitelkaar.. maar die zelfde tirap gaat dat tegen.

De scheuren zitten bij mij, aan beide kanten op de zelfde plek.
Dat lijkt me geen toeval, mischien heeft 't probleem zich inderdaad verplaatst.
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 14:18
omfg, ik kijk nu nog eens goed..
In de beugel zit nu ook een scheur.... angry
ook maar lijmen en tirappen en de koptelefoon alleen nog voor achter de computer gebruiken ofzo... ;(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
2-12-2004 14:43
Blijft eeuwig zonde want het geluid van de V700 is (op een iets te overdreven laag na) ronduit prima.

Ik zag trouwens dat Beyer Dynamic tegenwoordig ook een DJ koptelefoon maakt. Binnenkort toch maar eens onderzoeken.

De enige koptelefoon die op dit moment de toets der kritiek al jaren glansrijk doorstaat is de HD25 van Sennheiser. Nadeel daarvan is echter weer dat hij lang niet bij iedereen lekker op het hoofd zit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
2-12-2004 14:45

Dré schreef:

De enige koptelefoon die op dit moment de toets der kritiek al jaren glansrijk doorstaat is de HD25 van Sennheiser.
En de v900 dan? happy :)
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
2-12-2004 14:45
Beetje te duur (tenzij je scheve schaats gaat shoppen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)