Forum > Geluid

cd-spelers... welke zijn de beste?! het blijft een moeilijke vraag

(81 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
StraydogStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 2-6-2005
Berichten: 13
24-2-2004 13:34

Reind schreef:

Ik denk dat je dan beter naar de CDX1 kan kijken van Numark. Daar heb ik dan persoonlijk meer vertrouwen in dan de Technics. Helemaal omdat de CDX van update's voorzien kan worden door de user zelf. Iets wat ik persoonlijk een fantastische feature vind. Neem bijvoorbeeld de Tascam CD302 -> De user kan zelf zijn cd speler updaten en krijgt zo nieuwe features en problemen waar men tegen aan loopt kunnen opgelost worden. Numark heeft het ook bij hun CDN90 en Axis serie voor zover ik weet.
Denk dat dat toch wel een beetje de toekomst is aangezien je hardware steeds meer software afhankelijk word.
Hoi Reind

Thanks for je mail, ben even naar je site geweest om te kijken, en het is een strak dingetje. Alleen heb ik het niet zo op numark ( mengpanelen voind ik nogal ruk ) platenspelers zijn ze wel weer goed in ( heb zelf een Pro tt2 ) dus ik ben altijd voorzichtig met dit merk. het is alleen jammer dat er geen prijs bekend van is sad :( Technics zal inderdaad wel viele euro's kosten dus ik denk toch dat het een pioneer of denon gaat worden ( of numark moet ook een leuk prijsje hebben ) Cd spelers zijn leuk maar het moet voor een bedroom DJ als ik toch ook nog wel betaalbaar blijven wink ;) we moeten tenslotte nog wel wat centen over hebben om plaatje te kopen

Wat betreft het hardware gedeelte ben ik met je eens, dat gaat wel de trend worden. De markt om te mixen met een laptopje is al ook al behoorlijk aan het stijgen. Blijft het wel raar vinden. Heb gabriel & dresden laatst gezien als je ziet dat die gasten gewoon een appele laptop hebben en daar de set van hun leven uit lopen te beuken ( respect for it ) dan sta je wel raar te kijken. Waar is dan de feeling van vinyl gebleven ga je je afvragen ? happy :)

Cheers

Straydog
Trance is just like buying a car, don't buy American
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
24-2-2004 13:49

straydog schreef:

Pioneer 800 en een Denon 3000 happy :) als ik zo alles lees, verschillend de spelers niet echt veel van mekaar, ( of heeft iemand nog een tip ' van dat is echt een groot verschil ' )
Belangrijkste verschillen zijn: Pioneer heeft de beatcutter (waarmee je leuk een loopje kan inkorten). Denon speelt mp3, heeft bewegend platter, kan door gebruiker worden geupdate en loopwerk kan je binnen een minuut zelf vervangen door een reserve-drive. Plus nog wat kleinigheden.

straydog schreef:

Maar nou is het toch oom dat Technics ook binnenkort met een cd speler komt, meende foto's gezien te hebben op het forum, Dre weet jij soms wanneer die komt en of je ook een goedkope en duurde segment heb van prijsklasse ? ( zal wel niet technics kennende angry )
De Technics SL-DZ1200 wordt zeker een stuk duurder dan de CDJ-800 en DN-S3000. Waarschijnlijk zal de prijs eerder richting die van de CDJ-1000 gaan (zo'n 1.300 euro).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 13468
25-2-2004 12:02
De verwachting is dat de Technics nog wel een poepie duurder gaat worden dan de CDJ-1000 (denk richting de 1500 euro (++?) voor één CD-Speler!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-2-2004 13:03
Heb me ondertussen laten adviseren in die dj shop.
Ze raadden me daar echt wel de numarks aan.
Ik heb ermee gewerkt en het zijn eigenlijk zalige toestellen.
Vergeleken met de cdj100 en ik kwam tot het besluit dat die Axis8's toch veel beter zullen aansluiten bij wat ik wil.

* De redenen waren de volgende *
- Axis 8 heeft veel meer effecten die echt de moeite waard zijn!!!
- Scratch op Axis8's die redelijk precies werkt
- die pioneers hebben geen loop, volgens mij worden ze meer gebruikt voor de naam en de goede anti -shock
- Axis8 heeft ook een zeer goede anti - shock. Ik heb de som op de proef mogen nemen van de verkoper. Zwaai er maar eens mee in de lucht, zei ie... Ze gaven niet toe! (heb er natuurlijk niet op m'n hardste mee gezwaaid) :)
=> "nou, deze moet ik alvast niet meer hebben", heb ik hem wel achteraf verteld :)

Nu, dat was het zowat.
Een van de komende weken hoop ik ze al in m'n handen te hebben. :)

Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 13468
26-2-2004 13:15
De "zwaai maar in de lucht" of "laat hem maar eenst stuiteren" test is een ONZINNIGE test (en het gros van de verkopers weet dat volgens mij ook wel (...)). Natuurlijk zal elke ESP speler netjes doorspelen als hij één klap krijgt (daar is nu net de buffer voor). MAAR als hij de hele avond staat te schudden (zoals je in het veld nog wel eens tegenkomt op een gammel podium EN met een lekkere stevige PA) dan houdt het voor ESP systemen HELEMAAL OP! Als de CD niet gelezen kan worden dan kan de ESP buffer niet gevuld worden (en dus geen geluid meer).

De test had dan ook een seconde of 40 gedaan moeten worden (dus lekker 40 seconden stevig schudden). Dan had je gezien dat de Axis-8 (heerlijke speler overigens) er VEEL eerder mee ophoudt dan bijvoorbeeld een CDJ-800 (of zelfs een CDJ-100). Dit is omdat bij de Pioneers de demping van het loopwerk gewoon VEEL beter geregeld is dan bij het Sony KSS-213C loopwerkje dat in de Axis-8 zit.

Maar, voor thuis en gebruik op een stevige ondergrond, is dit een niet bestaand issue.

Hou er rekening mee dat de Axis-8 niet meer leverbaar is. De Axis-9 is namelijk gewijzigd (iets eenvoudiger geworden) en qua prijsstelling gelijk getrokken met de oude Axis-8 (zo ongeveer). Waarom zeg ik "zo ongeveer". Aangezien het allemaal nog niet helemaal duidelijk is. Om het nog verwarrender te maken: In een setje (2 x Axis-8, 1 x DMX-01 in zwarte uitvoering en 1 x flightcase) kan ik de Axis-8 nog gewoon krijgen (sterker nog, ik heb hier gewoon zo'n setje liggen). Maar los is de Axis-8 dus niet meer leverbaar en opgevolgd door een vereenvoudigde Axis-9.

Dus nu heb ik hier liggen: 2 x Axis-8's in setje, 2 x Axis-9 oude (luxe) versie en 2 x Axis-9 (simpele, nieuwe versie). Lekker onduidelijk momenteel ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-2-2004 13:27
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 1-3-2004 17:58
Edit Mod: Dré: Post verwijderd. Het nut van het noemen van inkoopprijzen ontgaat mij volledig. Indien je je daar niet in kunt vinden, laat het me dan even weten (dan deactiveer ik met alle liefde je account).
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
26-2-2004 14:23

teknoknights schreef:

je hebt gelijk gupy... maar begrijp ook... Dre doet hier goede zaken,
en als ik dat geef, dan loopt iedereen over.
Als je dat weet, dan moet je gewoon je mond houden, geen bedragen noemen en fijn ergens anders gaan kopen. Verder mag je gerust Dré een mailte sturen en hem vertellen wie die leverancier is die deze verkoopprijzen aanhoudt.
Ik vind het niet netjes van je, maar dat is peroonlijk mijn mening. sad :(
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-2-2004 14:29
misschien inderdaad niet zo netjes,
maar omdat Dré zei dat je haast verplicht was om in set te kopen... moest ik toch ook niet liegen en zeggen dat ik van plan was om grote bedragen neer te leggen voor die toestellen.

Zyrax
(gupy, de mails die ik naar je zend keren constant terug )
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
26-2-2004 14:37
Er zit een verschil tussen liegen en zwijgen, dat bedoelde ik. happy :)

Mijn email staat goed in mijn profiel...fgubbels/at/home.nl (/at/= @)
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
26-2-2004 23:34
de Denon 4000, echt een aanrader!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)