Forum > Geluid

Synq of pioneer...

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-1-2004 22:49

remczero schreef:

Kan je ook de loop bijpitchen met de mixer? Dus pitchbenden ,op je ingestelde loopje?
Nee.

Tenminste voor zover ik weet niet. Ik heb de handleiding nog niet eens ff fatsoenlijk door gelezen en ben er amper mee aan het werk geweest dus vandaar.

Tsja druk met andere dingen :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
26-1-2004 12:08
Ben zelf ook gecharmeerd van de smx. Voelt allemaal ook nog behoorlijk degelijk aan, maar hoe die het houdt, dat moet de toekomst nog leren. Ben verder sowieso een enorme Pioneer fan. De DJM serie is gewoon ook erg goed en bij normaal beatmix gebruik degelijk genoeg. Beetje ellende met langzame slijtage van de faders. Dat zou voor het geld beter moeten. Vind de vergelijking wel terecht tussen de smx en de djm. Pioneer net iets gebruikersvriendelijker, iets doordachter, zoals alle DJ gear van Pioneer. Maar de smx biedt voor half geld een vergelijkbaar product. Je moet hem met de djm 3000 vergelijken. Die heeft ook geen sampler, maar wel de crossfader effectjes. Die vergelijking doorstaat de smx erg goed en da's knap!
Mijn vraag is eigenlijk: waarom is de smx-1 geen Dré's choice??
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-1-2004 14:59
Heb ik me ook ff afgevraagd, maar denk dat Dre nog ff de kat uit de boom wil kijken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
27-1-2004 22:24
Yep. Wat ik niet (te vaak) wil hebben is dat ik terug moet komen op m'n "keuze" (zoals bij de MDR-V700 het geval was). Vandaar dat ik even de kat uit de boom wil kijken. Ook moet je een beetje weten van de dingen achter de schermen. Bij Pioneer kan ik daar alleen maar lovend over zijn ...

Maar dat het een mooi product is (gebaseerd op de korte tijd die ik mezelf gaf om de mixer te testen): Absoluut. Alleen had ook ik de "Pioneer" layout gekozen. Gewoon omdat deze mixer toch hoofdzakelijk bij de (beter bij kas zittende) thuis DJ terecht zal komen. Niet omdat het een "home DJ" product is maar gewoon omdat het geen installatieproduct is (wat de DJM-600 eigenlijk ook niet is ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
28-1-2004 11:55
Ben wel benieuwd naar je mening waarom het geen installatieproduct is. Gebaseerd op geluidskwaliteit of degelijkheid?

Ik heb hem mogen proberen en het klonk goed. Heb hem over een 6 kw Master installatie laten draaien naast een Dateq Apollo en een Pioneer DJM 300 en eerlijk gezegd versloeg hij ze beide (nu ben ik ook bevooroordeeld want absoluut geen Dateq fan).
Daarna over een flinke Martin installatie getest en dat was ook prima.

Ben op dit moment erg aan het twijfelen. Draai met een cmx 3000 cd speler en zoek zo'n 5 unit 19 inch mixertje om in een mobiele case te stoppen. Geld is niet het grootste probleem en toch zit ik heel hard aan de SynQ te denken.

Van de Dateqs die ik in clubs tegenkom wordt ik erg ongelukkig. Ik kan er niet lekker mee overweg en vindt ze qua toonregeling niet lekker en vindt sowieso de basklanken die eruit komen te zompig en niet strak. Ik werk vooral dan met de Apollo en de LPM 7.3. De keren dat ik met Pioneer djm draaide was er altijd flink verschil in volume tussen de kanalen vanwege fader slijtage. Wel een superlekker mengpaneel qua feel en toonregeling. Ik neem sinds ik de cmx 3000 heb al overal m'n eigen cd speler mee naartoe (cue en looppunten opgeslagen, dan moet je wel..) dus een mengpaneel waar ik lekker mee kan draaien en waar ik van opaan kan past er ook nog wel bij.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
29-1-2004 10:01

Elcee schreef:

Ben wel benieuwd naar je mening waarom het geen installatieproduct is. Gebaseerd op geluidskwaliteit of degelijkheid?
Bij een installatieproduct wil je KISS hebben (Keep It Simple for the Stupid). Waarom? Omdat je anders om de haverklap gebeld wordt dat het apparaat niet werkt (meestal omdat een knopje verkeerd staat of omdat de stekker er niet in zit).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-1-2004 23:01

Dré schreef:

Elcee schreef:

Ben wel benieuwd naar je mening waarom het geen installatieproduct is. Gebaseerd op geluidskwaliteit of degelijkheid?
Bij een installatieproduct wil je KISS hebben (Keep It Simple for the Stupid). Waarom? Omdat je anders om de haverklap gebeld wordt dat het apparaat niet werkt (meestal omdat een knopje verkeerd staat of omdat de stekker er niet in zit).
Hahaha daar hebben ze ook een leuk knoppie voor uitgevonden bij synq -> Achter op de mixer zit een potmetertje waar je de uitgang ook mee af kunt regelen. Een master achter de master schuif zeg maar.

Nou had ik vorige week ff die synq uitgeleend aan een vriend van me maar vlak voor ie weg ging tijdens het inpakken ff dat knopje dicht gedraaid. Volgende dag belde ie pas -> Hey ik ben de hele avond aan het kloten geweest maar er komt geen geluid over de master. Ik heel erg m'n lach in houden en daarna net gedaan of ik heel boos was en dat het de laatste keer was dat ie wat mocht lenen en dat ie het zelf maar op ging lossen om vervolgens boos de haak er op te gooien.

Nadat ik bij gekomen was van de slappe lach heb ik hem opgebeld en gezegd dat ie het knopje aan de achterkant even open moest draaien omdat ik die dicht had gedraaid. Ik heb nog nooit iemand zo lang en zo hard horen schelden razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
29-1-2004 23:05
pfff klein kind laugh :D laugh :D laugh :D maargoed wel humor ja, en zielig voor die maat van je shocked 8O voel jeje toch ff kut laugh :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-1-2004 23:11

speakerfreak schreef:

pfff klein kind laugh :D laugh :D laugh :D maargoed wel humor ja, en zielig voor die maat van je shocked 8O voel jeje toch ff kut laugh :D
Die heeft echt helemaal in de rats gezeten omdat ik hem van te voren had gezegd dat als er wat zou gebeuren met dat ding ik z'n sl's ff kwam slopen.

Kreeg hem vanmiddag ook terug (naja was in de keuken neer gezet ik was er zelf niet) met een briefje er op -> Wat ben jij een vuile h*ft*r laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
26-9-2005 04:30
Ik ben benieuwd of je bij de Synq een echo alleen over het microfoon-kanaal kan laten gaan?
Thats fun.....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)