Forum > Muziek

labels afplakken?

(70 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
5-2-2004 19:02

fredje schreef:

was dat bij allemaal maar zo,ik heb 1 tot 2 x in de maand de nieuwste releases en promo's bij mij thuis,
maar 80 tot 90% zijn white labels zonder enige markering oftewel zo wit als sneeuw.
gegevens van uitgevers,dj's etc zit er wel bij maar apart op a4
1) Hoe heb jij dat geflikt om die promo's binnen te krijgen?
2) Dat A4-tje zit er idd elke keer bij, gelukkig maar, of het werd al een hele ramp!
3) Meeste (nou ja, 50%) van mijn promo's hebben altijd wel ergens een markering hoor... Of het moet puur toeval zijn dan.

Dré, ik had het uur idd niet bekeken, mijn excuses... 't zal wel die vlammende teenpijn zijn die me parten speelt sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
5-2-2004 19:24
jaren terug- 1995 tot 98 had je wat dj-pools,uk en usa
criteria was dat je als dj aantoonbaar in clubs draaide en referenties in de muziekwereld kon tonen.
zij gebruiken dan de dj's wereldwijd om te kijken hoe de promo's vallen,bij slechte recensies word dit dan niet uitgegeven.
het leuke is dat op dat moment een bepaalde plaat/stijl verkeerd valt maar op een later moment heel hot is,het werd niet uitgegeven maar als je dan die promo's hebt beschik je over unieke muziek
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Just the CookStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 25
6-2-2004 22:39
Ik ben geen DJ, maar zou het misschien niks zijn als een DJ zijn eigen "huisproducer" heeft? Iemand die exclusief voor hem tracks maakt. Exclusiever kan eigenlijk niet toch? Een nauw samenwerkingsverband, de een maakt het, de ander laat het horen. En laat het dan ook meteen vette tracks zijn... dat zou toch ideaal zijn? Voorwaarde is wel dat de DJ met CD's werkt, maar ik geloof dat tegenwoordig veel DJ's dit doen. Edit: overigens zoek ik nog DJ's die bereid zijn een nummer van me te draaien. Het gaat hier gewoon om Trance. Mocht je interesse hebben, stuurme anders even een mailtje als je wilt.
Compared to me even Steven Seagal's a puny Sissy...
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
7-2-2004 12:44
1 x bewerkt. Laatst door Colin232 op 7-2-2004 12:52

DSalembier schreef:

Dré schreef:

colin232 schreef:

DSalembier schreef:

Ik ken persoonlijk maar 1 DJ die zijn whitelabels en promo's afplakt met een sticker met zijn logo op.
waarom zou je een whitelabel afplakken ???
ROTFLMFAOWBFOOMN...
Lach maar, maar op heel wat whitelabels staan er wel markeringen om hem te herkennen: ergens een hotmailadres, een paar woorden in balpen geschreven, een bepaald teken in stift, een fictieve titel en uitvoerder. Als DAT nog niet goed genoeg is als reden: heel wat promo-whites worden voorzien van een sticker met daarop alle nodige gegevens zodat de DJ weet onder welke noemer het uitgebracht zal worden. Nog meer redenen? Soms kom je whitelabels tegen waar ze het witte label maken door een gekleurde label (die ze wss nog in overschot hadden of zo) omgekeerd te kleven op de vinyl, maar je ziet het origineel erdoor!

Nou geloof me, allemaal domme dingen, maar na een tijdje leer je er wel op letten!
Hmm ik heb alleen maar echte whitelabels. En ik schrijf Artiest + titel op.
Als je hem dan nog afgaat plakken kan je hem ook niet meer herkennen...
:( of zie ik dat nou verkeerd.

Trouwens: Whitelabels zijn GEEN promo's.
Whitelabels zijn Test persings. Testen van geluidskwaliteit etc...

Als een plaat een promo betreft wordt dat ook expliciet aangegeven.
(voor promotional use only)

En laat ik zelf nou altijd gedacht hebben dat dj's graag muziek met mensen delen.
(dat is ook de reden dat we draaien) Waarom wil je dan zo graag alles voor jezelf bewaren. Egoistisch.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
7-2-2004 12:50

Dré schreef:

Kijk even naar het tijdstip van m'n reactie EN de context van het verhaal (een WHITE LABEL).

Natuurlijk is het gros van de white labels voorzien van een markering (anders herken je die krengen immers ook niet; al helemaal niet als ze eenmaal uit de hoes zijn). wink ;)
en als je er vervolgens weer stickers op gaat plakken zijn ze ook niet meer te herkennen. Of je moet een heel systeem gaan ontwerpen met kleurcode's oid.
Wat een gedoe allemaal zeg !!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-2-2004 12:53

colin232 schreef:

Trouwens: Whitelabels zijn GEEN promo's.
Juist.
Whitelabels zijn Test persings. Testen van geluidskwaliteit etc...
Fout.

Whitelabel's zijn illegale persingen.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
7-2-2004 13:24

Snake schreef:

colin232 schreef:

Trouwens: Whitelabels zijn GEEN promo's.
Juist.
Whitelabels zijn Test persings. Testen van geluidskwaliteit etc...
Fout.

Whitelabel's zijn illegale persingen.
FOUT...

Een illegale persing is in platenjargon een Bootleg !!!

hahaah een whitelabel ilegaal.
Iedere platenzaak verkoopt whitelabels...
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
7-2-2004 14:38
1 x bewerkt. Laatst door DJ-Ipkiss op 7-2-2004 14:59
een bootleg is vaak met remixen van artiesten welke GEEN toestemming heeft gegeven(of de platen maatschappij) om ze uit tebrengen.
Een White label is illegaal/legaal. Dat weet ik niet zeker maar: De meeste DJ's zijn verliefd op white labels. Het zijn vaak goede tracks! Vraag maar aan een Didier of reind hoeveel white labels ze wel niet kopen in een maand. Vaak krijgen ze hier de exclusieve tracks van omdat deze door platenzaken niet in al te grote getalen in gekocht worden.
Ik heb zelf een whitelabel(ja echt) maar wel eentje waar ik zeer trots op ben!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-2-2004 14:39

colin232 schreef:

Een illegale persing is in platenjargon een Bootleg !!!
Nee je hebt het mis. Een bootleg is een mix van twee verschillende tracks, zodat je een nieuw nummer hebt.

Voorbeeld: Dreadlock Holiday van 10cc gecombineerd een nummer van Destiny's Child. Werd gedaan door de Dewaele broers, wat hun eerste stap richting bekendheid werd.
hahaah een whitelabel ilegaal.
Jaja ze zijn wel degelijk illegaal geperst. Waarom denk je dat er geen label opstaat (whitelabel is geen label op zich maar gewoon een benaming)?

En geen uitvoerder, titel van de nummers enzovoorts enzoverder. Meestal plakt men gewoon een sticker met (soms valse) naam en uitvoerder van het nummer op de hoes, hotmailadres of iets dergelijks staat er ook vaak bij.
Iedere platenzaak verkoopt whitelabels...
En dan?
OrkzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 19-3-2004
Berichten: 34
7-2-2004 16:54
Een bootleg is een illegale OPNAME; dit gebeurt alleen bij rock/pop (meestal illegale opname live concert)en nooit bij electronische muziek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)