PCDJ FX: iemand ervaringen?
(106 reacties. Pagina 3 van 11)Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 10-2-2025 Berichten: 5308 | 17-2-2004 22:34 |
Posts over gekraakte versies verwijderd ![]() | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 26-2-2004 13:00 |
Zijn er nog mensen die daadwerkelijk de dac-2 controler bezitten? Is dit een goed alternatief voor bpmstudio ,maar dan voor thuisgebruik? (die prijzen van alcatech zijn echt belachelijk ,en eigenlijk alleen betaalbaar voor grote drive-ins/horeca gelegenheden). Lijkt me leuk alternatief voor boven mijn dubbele cdspeler. Mijn vragen dus: -hoe reageerd de controller (snelheid/precisie van pitch enz) -heb je ooit vastlopers gehad met pcdj (welke pcdj gebruik je) -is de geluidskwaliteit goed (en dan bedoel ik vooral icm de pitch control ,dus zodra je gaat pitchen ,want daar liet atomixmp3 me in de steek.) -ik wil hem met een multichannel geluidskaart gebruiken ,wat voorheen goed met atomixmp3 werkte. Is dit ook geen probleem bij pcdj? Alvast bedankt voor de moeite [offtopic] sorry dat ik geen nieuw topic heb geopend ,maar lijkt me handiger als ook de info over de dac controler in dit topic komt (heb btw de zoekfunctie gebruikt ,maar niet echt wat nuttigs uitgekregen dat mijn vragen doet beantwoorden).[/offtopic] | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 26-2-2004 13:49 |
kunnen we dan niet beter 1 centraal topic maken over pcdj oid? antwoord op vraag over multichannel: als je (bijvoorbeeld) een 5.1 geluidskaartje bedoelt, ik denk wel dat dit gaat werken, bij options, kan je dan geloof ik selecteren dat je bijv. speler a over de front channels en speler b over de rear channels wilt laten gaan... | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 26-2-2004 14:22 |
Is het dan geen idee om dit topic over pcdj te laten gaan? En over de Dac-2 controller? Ik hoor goeie dingen overigens over de controller, ook voor clubgebruik icm laptop, pcdj red en goeie USB geluidskaart heb ik wel her en der goeie ervaringen gelezen. Zit zelf ook steeds sterker aan zo'n combinatie te denken, moet zo ontzettend veel platen digitaliseren en daarna zo ontzettend veel cd's branden dat mp3 en gewoon lekker op de pc laten staan wel ideaal is. Ben dus ook wel geinteresseerd hoe de ervaringen van de DAC-2 controller hier zijn. Heb zelf 2x axis 8 spelers en 2 maanden geleden mijn Technics verkocht en toegetreden tot volledig digitaal dus moet die controller ook geschikt zijn om in de club te draaien. Werk dus normaal met professioneel spul dus is mijn eis dat die controller dat ook is. Dus, wie kan hier idd wat meer over vertellen? Dank alvast.. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
DjdimiStandaard Lid Uit: België Sinds: 25-1-2004 Laatste: 22-4-2014 Berichten: 209 | 26-2-2004 14:33 |
Ik zit op het fx forum, ik lees daar veel dat de dac-2 controller naar het schijnt dat de dac-2 wel goed werkt meer weet ik niet! | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 26-2-2004 15:02 |
En kun je me iets meer vertellen over je ervaring met pcdj fx? Is het zinvol om meteen pcdj fx aan te schaffen of toch maar te wachten wegens de instabiliteit en eerst red aan te schaffen? Dank alvast ![]() | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 26-2-2004 19:14 |
QuincMan schreef: kunnen we dan niet beter 1 centraal topic maken over pcdj oid?Lijkt me een goed idee ,maar waarom dopen we dit topic dan niet om? ![]() QuincMan schreef: als je (bijvoorbeeld) een 5.1 geluidskaartje bedoelt, ik denk wel dat dit gaat werken, bij options, kan je dan geloof ik selecteren dat je bijv. speler a over de front channels en speler b over de rear channels wilt laten gaan...![]() | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 26-2-2004 20:27 |
remczero schreef: Ik bedoel idd een 5.1 geluidskaart ,en dit werkte voorheen met atomix erg goed (linkerspeler ,1e kanaal op mixer ,en rechter speler op kanaal 2). Jij denkt dus dat dat probleemloos kan? Had ik niet anders verwacht maar t was even voor de zekerheid ,want uit ervaring weet ik wel dat een fabrikant kan zeggen dat iets kan en goed werkt ,terwijl dat in praktijk niet zo is![]() Wat betreft de DAC-2, gewoon een goed apparaat zeker voor de prijs. Niet zoveel toeters en bellen als de BPM controllers maar alle functies zijn voor handen. Er zijn er meer dan 200 in Nederland in gebruik (ik kan het weten want ik heb ze zelf geïmporteerd) en er zijn naar mijn mening vrijwel nooit problemen mee. Het is wel eens voorgekomen dat de USB chip een probleem heeft maar dan krijg je gewoon een nieuwe. Als iemand interesse heeft laat het mij dan even weten, ik kom hem graag demonstreren (eventueel op je eigen systeem) met PCDJ RED/FX en over ongeveer 10 dagen PCDJ Scratch. Je mag ook mailen naar: info@fracktone.nl Lucas | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 27-2-2004 10:16 |
remczero schreef: QuincMan schreef: kunnen we dan niet beter 1 centraal topic maken over pcdj oid?Lijkt me een goed idee ,maar waarom dopen we dit topic dan niet om? ![]() Ik denk dat ik een demonstratie ga laten doen bij LA service in terneuzen, keep u posted ;) | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 27-2-2004 18:06 |
Ik kijk het even aan frackstone.. Het systeem klinkt van de specificaties erg interesant. Morgen is de pa markt ,dus daar zal ook wel wat geld heen gaan. Ik laat het weten als ik serieus geintereseerd ben. Ik heb ook nog nooit met pcdj gewerkt ofzo ,zal binnenkort even demo downloaden. Zie ik het zitten laat ik het je weten (vind het overigens een zeer nette manier van bemiddelen wat je doet). In ieder geval erg bedankt voor je moeite! Even mijn laatste vraag voorlopig: Zit in pcdj ook de functie om zelf toetsen op je toetsenbord aan functies te linken? (zit onderandere in atomixmp3) en dat zou in mijn geval ook een goed alternatief zijn voor een controller ,mijn probleem is dus vooral dat ik van de slechte geluidskwaliteit van atomix af wil.. | |