Forum > Newbie Forum

bulgin

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
5-4-2007 12:31
Ik zal eens kijken wat ze mij bij de plaatselijke bouwmarkt adviseren.(je mag er toch van uitgaan dat die er ook de nodige kennis van hebben)
indien het met kabelschoentjes wordt gedaan moet ik toch nog kabelschoentjes halen aangezien ik ze hier niet bij de hand heb sad :(
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
5-4-2007 12:58

Marc Ebbers schreef:

Ik zal eens kijken wat ze mij bij de plaatselijke bouwmarkt adviseren.(je mag er toch van uitgaan dat die er ook de nodige kennis van hebben)
Ja hoor. De plaatselijke bouwmarktmedewerker weet precies waar hij het over heeft, net zoals de plaatselijke HiFi winkel medewerker. Uhm... Als bij een gemiddeld bedrijf één persoon rondloopt die WEL weet waar hij/zij het over heeft dan is dat HEEL mooi (en al mooier dan gemiddeld het geval is).

Bij de "oude" bulgin gaat 7 x 1,5 kwadraad niet passen (kabel is te dik). 7 x 1 past wel (prima) mits met zorg aangesloten (en daar mag je echt wel even op oefenen). De connectors monteer je met draadeindhulsjes, de chassisdelen met schroeven OF met AMP stekkers (4,8 x 0,5 en dus NIET 4,8 x 0,8!!!), afhankelijk van type bulgin chassisdeel.

Overigens zijn de meeste bulgin stekkers maar te belasten tot 6A per pen (dus is het sowieso nutteloos dikkere kabel dan 7 x 1 kwadraad te nemen).

Veel van deze info staat trouwens gewoon in de webshop...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
5-4-2007 13:11

Dré schreef:

Marc Ebbers schreef:

Ik zal eens kijken wat ze mij bij de plaatselijke bouwmarkt adviseren.(je mag er toch van uitgaan dat die er ook de nodige kennis van hebben)
Ja hoor. De plaatselijke bouwmarktmedewerker weet precies waar hij het over heeft, net zoals de plaatselijke HiFi winkel medewerker. Uhm... Als bij een gemiddeld bedrijf één persoon rondloopt die WEL weet waar hij/zij het over heeft dan is dat HEEL mooi (en al mooier dan gemiddeld het geval is).
Oke het vragen bij een bouwmarkt heeft dus totaal geen zin ashamed :$

Ik laat ze gewoon solderen, is denk ik het beste op dit moment.(aangezien ik ze op korte termijn nodig heb)

hebben ze draadeindhulsjes eigenlijk gewoon bij de plaatselijke bouwmarkt liggen? ashamed :$

Ik begin nooit meer aan een multikabel systeem! uiteindelijk ben je met dmx goedkoper uit!
laugh :D
Focus on the customer and the rest will follow.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-4-2007 13:51
Ik weet niet waar Molenhoek ligt, maar als je bij me langsrijdt krimp ik wel een paar geschikte amp-stekkers aan je kabel. Geen probleem.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-4-2007 15:35

Victor schreef:

Ik weet niet waar Molenhoek ligt
Onder Nijmegen wink ;)
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
5-4-2007 16:05
Inderdaad onder nijmegen, dus dat is nog wel een eindje tuffen. sad :(

Dus ik ga ze toch maar laten solderen shocked 8O
Focus on the customer and the rest will follow.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-4-2007 16:05

Victor schreef:

1 kwadraat mag tot 10A worden belast (ca. 2,3 kW), maar voor langdurige continue belastingen zou ik dan toch liever 1,5 kwadraat nemen.
Houd daarbij ook rekening met het type en kwaliteit van de kabel. Neopreensnoer is beter in staat de hitte af te voeren dan een stuk goedkope PVC kabel. Ook wanneer je meerdere aders strak tegen elkaar aanlegt (zoals bij multi het geval is) zal de warmteafvoer lastiger gaan en zul je de kabel dus minder kunnen belasten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)