Forum > Muziek

Just the Cook's aller-allereerste dancetrack (zit ik hier wel goed?)

(59 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
9-1-2004 17:09
Nice work, als hij af is en je weet de weg niet, geef me dan eens een seintje!
Ik ga proberen de slechte kanten op te sommen, zie het niet als een aanval asjeblieft, maar als opbouwende kritiek! happy :)

1) tempo idd omlaag (niet overdrijven!!)
2) intro trager laten opkomen, je vliegt er nogal sterk in vanaf het begin, probeer deze lang te maken en traag op te bouwen, hetzelfde voor je outro: enorm rekken eraan (opletten dat je het niet saai maakt) en dan stapje voor stapje afbouwen. De versie die je nu hebt, is ideaal als "radio edit" knal-boem, erin happy :)
3) het totaal, vooral de sample van MLking klinkt nogal scherp, iets de hoge tonen wegfilteren met wat equalisers lijkt me geen slecht idee.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
9-1-2004 17:27
Black Hole Records is o.a bekend van DJ Tiesto.

1) Intro iets langer maken.
2) BPM iets verlagen
3) Ook aan het einde lijkt het net of je "Stop" drukt. Als het volume dus langzamerhand lager wordt, en hij is afgelopen, is het meteen: Knal, over. Probeer, dus het nummer af te bouwen, zover totdat je fader helemaal naar beneden is.

Verder klinkt hij echt super! Niets over aan te merken.
Maak, als hij klaar is, evt. een vervormde versie. Deze kan je dan aanbieden op KaZaA, maar als mensen hem binnen hebben, komen ze van een koude kermis thuis.
Ook kan je de vervormde versie doorsturen aan Forumleden hier, zodat zij jou "vervormde" nummer kunnen publiceren op Internet. Veel succes wink ;) .
Just the CookStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 25
9-1-2004 20:55
Hey, thanx voor de props EN de kritiek. Mijn vriendin zei al tegen me dat ze het tempo wat te snel vond en ik maar zeggen dat dat onzin is, gevoelsmatig vond ik wel een lekkere snelheid :). Wat betreft die intro, ik zal die eens proberen aan te passen en wat meer te laten opbouwen. Die Kingsample is idd niet optimaal nu je het zegt, klinkt idd te scherp. Verder was het einde toch nog helemaal niet klaar, dus daar ben ik nog vollop mee bezig. Ach, ik moet er nog veel aan veranderen, vind ik zelf. Ik heb hem zelf nu al 500 x achter elkaar geluisterd en iedere keer mankeert er iets aan wat me niet bevalt :) Ik hou jullie op de hoogte. Ik vind jullie kritiek absoluut niet erg en ben er eigenlijk wel erg blij mee. Uiteindelijk is het toch een nummer voor het publiek, dus... thx tot zover!

JtC
Compared to me even Steven Seagal's a puny Sissy...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
9-1-2004 21:09
Als je het BPM aanpast ga dan uit van een BPM tussen de 120 en de 130 BPM, dit is eigenlijk standaard, zo is het lekker stevig maar toch niet te.
Darth Crossfader
Just the CookStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 25
9-1-2004 21:38
Shit, ik vond onder 140 al behoorlijk traag... ;(
Compared to me even Steven Seagal's a puny Sissy...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
9-1-2004 21:39
Zelf vind ik sneller ook wel lekker hoor (hardcore, terror) maar ik denk serieus dat hier een hitje valt uit te slepen en dan moet je natuurlijk een zo groot mogelijk publiek aanspreken en dus rond de 120 BPM gaan zitten.
Darth Crossfader
Just the CookStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 25
9-1-2004 22:03
Ik zal eens de track op 130 zetten, maar daar wordt je volgens mij niet echt vrolijk van :)
Compared to me even Steven Seagal's a puny Sissy...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-1-2004 08:56

Just the Cook schreef:

Ik zal eens de track op 130 zetten, maar daar wordt je volgens mij niet echt vrolijk van :)
DAT is de taak van de DJ, Just the Cook! JIJ moet ervoor zorgen dat je iets aflevert dat sfeer uitstraalt, dan moet de DJ maar de ambiance opdrijven door de snelheid te regelen wink ;). Wat je eventueel kunt doen is eens uitzoeken via het Internet wat écht de normale BPM's is voor een Trance. Neem bijvoorbeeld een aantal downloads van het label "In Trance We Trust" (via de site van een importeur of zo) en analyseer het aantal BPM's met eender welk programmaatje (er bestaan hiervoor zelfs plugins voor winamp). Neem gewoon datzelfde aantal BPM's over en luister hoe het klinkt... of laat ons luisteren, das ook goe happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
10-1-2004 09:46
Nog 1 dingetje waar ik me aan erger, dat sampletje in het begin "a-a-a-a" ofzo...
klinkt heel lelijk vind ik razz :p maar dan bedoel ik niet het MLking maar dus wat daarna komt. Verder vindt ik t wel lekker nummer!! alleen mis ik een bas!!!!! Maarja hij zou zowiezo nog gemastered moeten worden...
Verder vind ik het tempo helemaal niet te snel ofzo hoor, als je het langzamer maakt gaat dat denk ik ten koste van het melodietje
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
10-1-2004 12:14
Eigenlijk zou je dit nummer eens moeten afspelen terwijl je je master tempo zo omlaag gooit dat je tussen de 120-130 BPM beland. Dat stukje van (niet a-a-a-a-) maar ik dacht dat dat i-i-i-i was en dan i'm the king erachter klinkt wel heel erg kinds ja en daar ergerde ik mij eigenlijk ook gelijk aan.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)