Forum > Algemeen Forum

gear inbouwen - wat ideeen nodig

(115 reacties. Pagina 3 van 12)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-2-2004 22:25

Gupy schreef:

Patrick van Vugt]p.s. als de tekening af is zal ik hem dan ook naar u toesturen Gupy?

Is goed, als je vanaf nu wel ophoudt met u te zeggen, we zijn geen bejaarde. laugh :D
laugh :D laugh :D laugh :D , ok zal ik doen.
*Quukske*
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-2-2004 23:05

Gupy schreef:

Hoe is het trouwens met u (Silvia) meubel? wink ;)
De muur waartegen het meubel moet gaan komen heb ik dit weekeinde gelatext (moest eerst, zonde om niet te doen nu ik eindelijk eens alle meuk die er tegenaan geparkeerd stond van zijn plek moest halen).

En verder heb je wellicht gezien dat ik voor weinig twee vliegkisten voor mijn cdj-800's heb gekocht van Gijstettero, dus small change of plans. (Zoals je weet liep ik te dralen tussen inkisten, duur, of verzinken.) De cases zag ik als een buitenkansje, dus ik ga het mijzelf wat gemakkelijker maken en de gear niet meer verzinken, maar gewoon nog 1 kist erbij voor de XTC en fijn er bovenop zetten.

Dit weekeinde ga ik hout halen; bovenplaten en balken voor de poten + dwarsbalk over de gehele lenge tegen de muur (3,30m). Eén grote plank in de lengte doormidden (1/3-2/3), deel aan de muur, ander deel de hoek om voor L-vorm, pootjes eronder en dan de hoeken er rond af en uit decoupeerzagen om een mooie ergonomisch verantwoorde vorm te krijgen.

Dj-gear in de lengte, compu in de hoek van de L.

Moet nog even wat passen & meten om mijn boxen eronder te krijgen plus nog wat spullen, maar het gaat niet lang meer duren.

Hoes't met dhr. Gupy's plannen?
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
24-2-2004 07:14
Ja, ik ben er ook achter dat een tekening goed werkt. Ik heb zeker een week of twee liggen te vogelen hoe ik het nou precies wou maken. Dat er één of twee hoeken in kwamen van 45 graden, dat wist ik wel. Ik zat alleen met het feit dat ik een schuine wand heb op de zolder, die er voor zorgt dat het meubel verder naar voren moet komen. (anders zit ik met mijn kop tegen het dak)

Ik heb nu het chassis staan van 7 steunframe's. De bovenplaat ligt er op, is uitgefreesd, en staat nu verankerd zodat ie geen milimeter meer kan bewegen.

De monitor voor pc zit erin en de draagbalken voor de twee schuine achterwanden zijn klaar.

Het mooie is dat bij mij de apparaten niet meer op een ondergrond staan, maar met draadeind aan de bovenplaat hangen. Hierdoor heb ik veel minder hout nodig en de apparatuur kun je op 4 plaatsen in hoogte verstellen.

Het volgende is de indeling van de schuine achterplaten, het indelen van kastruimte en het plaatsen van de computer en randaparatuur.

Oh ja, ik moet nog een kleur verzinnen voor het geheel. Mijn vrouw vertelde mij heel wijs dat je op zwart heel veel stof ziet liggen. Mischien dat Ger (of zijn moeder) hier al ervaring mee heeft?

Daar ik niet heel veel tijd besteed aan het bouwen, zal het nog wel een maandje of twee duren. happy :)
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
24-2-2004 10:48

Gupy schreef:

Oh ja, ik moet nog een kleur verzinnen voor het geheel. Mijn vrouw vertelde mij heel wijs dat je op zwart heel veel stof ziet liggen. Mischien dat Ger (of zijn moeder) hier al ervaring mee heeft?
Da's echt ontiegelijk wat je daar op ziet. (denk maar aan zwarte auto's, idem dito)Naar het schijnt zie je op hoogglans minder stof dan op zijdeglans (verf ;)), maar dat weet ik zo zeker nog niet.
Wat ik aan het doen ben/ga doen, is alle horizontale vlakken bedekken met een soort vloerbedekking (alle delen waar apparatuur op staat en de bodems van de platenvakken). De rest van de platenvakken worden zwart geschildert (zie je toch nauwelijks meer wat van de stof als er eenmaal platen in zitten). Maar voor de buitenkant zit ik nog te denken, of spiegelmatten of toch ook maar gewoon verven (verfen?) en er wat lagen parketlak overheen te doen ivm krassen.

En als je iets simpels in 3d wilt tekenen, doe het met www.sketchup.com SketchUp, veeeeeeel simpeler als 3ds max, autocad e.d. Je kan er de zelfde soort renderings mee maken als Autocad en 3ds Max, maar hoe dat weet ik niet, ik vind zoals ik het met people.zeelandnet.nl/sjaakvermue/meubel3.jpg gedaan heb, al goed. (je kunt dus nog meer 3d dingen zoals achtergrond e.d. toevoegen)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-2-2004 10:53
Ik laat het hout gewoon hout, ga er kleurloze lak op smeren. Geen ellende met stof, wat je trouwens juist beter ziet op hoogglans (of spiegelende/glazen) oppervlaktes dan op zijdeglans.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
24-2-2004 12:33
@ Silvia: Ik gebruik MDF met hier en daar plamuur. Ik ga hiervoor een industriele heftruck-lak gebruiken, die is keihard.
Ik zat eerst naar Ger z'n meubel te kijken, maar ik vind hoogglans zwart niet zo mooi.

Zelf zat ik de denken aan een bordeau rode bovenplaat en donker antreciet zijkanten. Staat ook nog eens mooi bij de vloerbedekking. happy :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2004 16:21
Ik ben nog steeds bezig met een meubel voor thuis maar ik zat te denken aan de bovenkant -> Plexiglas.

Leek me wel een leuk idee happy :)

Maarja kreeg net te horen dat ik 1 april ga verhuizen (1 huis verderop razz :p ) dus ik wacht nog even met dat idee en wacht wel tot iedereen hier uit geklust is zodat ik lekker ideeén kan jatten laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
24-2-2004 16:54

Reind schreef:

Ik ben nog steeds bezig met een meubel voor thuis maar ik zat te denken aan de bovenkant -> Plexiglas.

Leek me wel een leuk idee happy :)
Nee, zou ik niet doen.

Altijd vette vingers op het glas, je ziet kabels lopen (heb ik een hekel aan) en het weerspiegeld als een gek.
Ook de stevigheid lijkt me minder. Je kunt eens kijken naar Lexaan 8mm, dat gebruiken wij wel vaker. (is wel redelijk duur)

Maar het idee is wel origineel moet ik zeggen.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
24-2-2004 18:15
je moet het wel aarden!!! ik heb een lexaan plaatje in mn pc zitten (casewindow) is een stofmagneet... maar als je hem aard heb je er veeel minder last van...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
24-2-2004 19:04
Op plexiglas zie je onder een bepaalde hoek ook heel erg veel stof liggen. En om nu elke dag het stof af te doen...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)