Forum > Geluid

Wil mixer kopen maar wil er graag wat advies over....

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
4-12-2002 17:14

Quinty schreef:

Ok nu we het hier toch over mixers hebben.....

Laat ik mij eerst even voorstellen (dit is mijn eerst post).
Ik ben René Eijzenga en woon in Oldeboorn (Frl). Ik ben werkzaam in de IT wereld en als hobby (wou dat het m'n werk kon zijn) ben ik DJ.
Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar bezig met DJ-ing en vind het nog steeds het mooiste wat er bestaat!

Mijn lijstje met apparatuur:
* 1x Phonic DM-3010 mixer
* 2x Technics 1210MK2 draaitafels
* 1x Stevige (en dure!!) platen koffer
* 1x Sony MDR-V700 headphone
* 2x oorbescherming op maat gemaakt met muziek filter
* Veel platen happy :)

Ooit ben ik begonnen met Stanton draaitafels (wel DD).

Ik ben alleen op zoek naar een nieuwe mixer. Ik had de Gemini PS-626i al gezien maar weet niet of dat iets is.
Mijn budget gaat wel hoger. Heb ook zitten denken aan een Pioneer DJM-600. Dat is precies wat ik wil (draait lekker en met de effecten kun je eens iets anders opzetten dan normaal). Allen de prijs..... iets aan de dure kant!
Is er misschien ook een mixer die in de buurt komt van deze Pioneer DJM-600? Eventueel zonder effecten en beatcounter (heb ik niet nodig).
Kijk dit vind ik nou cool...Een nieuweling die zich netjes voorsteld laugh :D
Welke mixer je wilt kopen hangt af waar je hem voor gebruikt...Die djm 600 is een erg goede mixer..Maar heb je ook alleens naar dateq gekeken...De keuze moet je echter wel zelf maken..Dateq heeft bijvoorbeeld geen samplers en effectors op hun mixers ,maar zijn (bij mij bekend) wel een stuk degelijker als pioneer..Ik zou met jou budget zeker eens naar een Dateq XTC kijken..Erg goede mixer moet ik zeggen..Als ik er het geld voor had zou ik hem kopen maarja..(keep on dreaming wink ;) ) Nouja die keuze moet je uiteindelijk zelf maken..De djm 600 is leuk met zijn effecten en dergelijken maar heb je liever een kwalitatief hele goede mixer kun je naar mijn mening beter voor een dateq kiezen..Hoe denken de anderen hierover? Ben eigenlijk ook wel benieuwd..Wat vinden jullie nou beter ,pioneer of dateq? (ik heb zon vermoeden dat dit weer een dateq fan topic word wink ;) )Nouja ik hoor t wel
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-12-2002 18:22
Gemini is gestopt met de productie van de UMX-7. Kwalitatief is dat een mixer die BETER is dan de DJM-500 (zeker qua faders). Ook heeft de mixer VCA's achter de faders en de cross-fader zitten (dus nog minder kans op kraken) en een stevige 4mm dikke frontplaat.

Nadeel van deze mixer was altijd de prijs (iets van 400 euro). Doordat hij nu echter uit productie genomen is worden de laatste exemplaren bijna "gedumpt". Nu heb je dus voor nog geen 250 euro een PRIMA mixer (maar wel een met "maar" 2 kanaalfaders).

Als je een kanaaltje meer nodig hebt, en het budget het toelaat, dan is de Dateq XTC ook een absolute aanrader (maar die is dan wel bijna 700 euro!).

(Welkom op ons forum trouwens ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)