Forum > Algemeen Forum

Intracommunautaire levering...

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
13-9-2014 12:23
Je mag Belgie niet vergelijken met Nederland.Door de hoge belastingdruk hier is door de jaren heen
een zwart geld cultuur ontstaan waar je niet aan ontsnapt.Ik spreek niet voor grote bedrijven en produkties maar de markt waar 90% van de forumgebruikers hier zich op bevinden geld de regel geen zwart geen werk.Geen enkele particulier gaat voor een feest mij 21% BTW betalen als hij op meerdere plaatsen hetzelfde goedkoper en zonder BTW kan krijgen.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
13-9-2014 17:15

eddy wally schreef:

Door de hoge belastingdruk hier is door de jaren heen
een zwart geld cultuur ontstaan waar je niet aan ontsnapt.
Schitterend uitgedrukt! laugh :D laugh :D laugh :D

Nee, de Belg is per definitie gewoon een foefelaar die gek is op regeltjes zolang ze maar niet voor hem/haarzelf gelden. Belgen zijn altijd op zoek naar achterpoortjes en excuses om zich ergens onderuit te wurmen. Ik kan het weten want ik ben ondertussen al perfect geïntegreerd hier...
Free beats!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
13-9-2014 19:30
Geloof niet dat er nou meer belastingdruk is met de 21% BTW in Belgie ten opzichte van de 21% BTW in Nederland.
En hier moeten we dat toch ook echt afdragen bij een particulier feestje hoor.
Ben wel benieuwd hoe jij je kilometers van je bus registreert bij een feestje dat op papier nooit is geweest. Kan je dus ook niet heen zijn gereden....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
17-9-2014 08:41
Het is niet enkel de btw.Toen ik vroeger dit in bijberoep deed betaalde ik op al wat ik overhield 52% belastingen,dan is de neiging om wat zwart te doen sterk aanwezig.Komt bij dat je op de markt van trouwfeesten en dergelijke moet optornen tegen mensen die het 100% in het zwart doen.Ik kan er in mijn gemeente alleen makkelijk 5 opnoemen welke in geen enkele vorm ingeschreven zijn en toch bijna elke week op de baan zijn.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
17-9-2014 14:20
Denk je dat dat in Nederland anders is met de belastingen dan?
Ook hier (afhankelijk van je loondienst salaris) tot 52% belasting.
Toch zou ik op dit moment maar wat graag in dat 52% tarief vallen, betekend in ieder geval een mooi inkomen laugh :D
Als het er zoveel zijn, wellicht eens een tipje naar belastingdienst?
Jouw redenering: iedereen overtreed de wet, dus ik ook!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-9-2014 16:15
Nu moet je niet net doen of er in Nederland nooit zwart gewerkt wordt Frank... vooral in de "dj voor bruiloften en partijen" business zijn heel veel hobbyisten die (vrijwel) nooit een factuur uitschrijven.

Dat ik als professional net zoveel overhoud als zo'n hobbyist (van mijn 500 euro gaat immers theoretisch gezien meer dan 50% naar de belasting aan BTW en inkomstenbelasting) interesseert de klant niet, net zo min als alle andere kosten die ik heb als "echt" bedrijf.

De meeste klanten kijken alleen naar wat zij moeten afrekenen, en zolang veel mensen die instelling hebben zal er altijd een groot zwart circuit blijven bestaan.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
17-9-2014 19:10
Ik doe ook niet of het hier niet gebeurd, maar het grootste gedeelte, in ieder geval in deze regio, dat zwart werkt is het 15 euro per uur/50 euro per avond/papa brengt me wel/12-14 jaar oud type.
Een professional kan wel eens wat doen, maar niet voortdurend. Je bus met reclame wordt immers ook gespot op diverse locaties. Weet jij veel wie er op dat feestje komt.
"Kan het zwart?"
"heeft u iemand in de familie of kenniskring bij de belastingdienst? "
"Ja, Ome Henk"
"Ow, nee sorry, dan kan het niet"...
laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
17-9-2014 20:47
Ik zal het nog sterker vertellen;

ben jaren geleden door een goede kennis(privé) en werkzaam bij de belastingdienst, gevraagd een personeelsfeestje te draaien.
Locatie: op het kantoor, 8 hoog of zoiets.
Betaling, graag zonder bon!!!!

Ik heb vriendelijk bedankt voor de eer laugh :D

Vroeg haar nog wel even duidelijk of ze een grapje maakte, maar nee, was echt serieus! shocked 8O shocked 8O
Moest betaald worden uit een personeelspotje.....
Ik heb het nagelaten om te vragen waar dat potje dan vandaan kwam en haar duidelijk gemaakt dat ik wel gek ben, maar niet achterlijk.

Is nog wel steeds een goede kennis laugh :D
Alles komt goed....
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 694
17-9-2014 21:00
Hahahaha, nu moet het toch niet gekker worden... laugh :D
Ik sleutelde naast mijn vaste baan vroeger wel eens voor een beunhaasgarage in `t dorp hier.
Was de eerste keer wel ff schrikken dat er ineens een agent in uniform naast me stond dat ik uit de smeerput kwam gekropen.
Bleek dat hij gewoon zijn auto kwam brengen voor een grote reparatie, en dat de meeste van de agenten in de buurt bij die man in onderhoud waren! shut up :X
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-9-2014 22:22
Ach ja ik heb ook mijn tuin laten doen door 2 bijklussende stratenmakers en mijn prive auto was vroeger ook in onderhoud bij de monteur van de dealer die zijn werk mee naar huis nam wink ;)

Ik kan het die klanten dan ook niet kwalijk nemen, maar als ze dan een week voor de bruiloft aan de telefoon hangen omdat hun dj heeft afgebeld hebben ze mooi pech als ik volgeboekt ben...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)