Forum > Licht

Backdrop op welke hoogte?

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-10-2003 18:08

LJ DaAn schreef:

Is er ook speciale verf die blijft zitten op dat soort zeil en dan kan je met een mal de verf erop spuiten?
Goed... We weten dus dat we het over bisonyl hebben. We weten ook dat we dat ergens moeten kopen. We kunnen er ook voorzichtig van uitgaan dat de verkoper van dat bisonyl wel eens klanten heeft gehad die verf wilden toepassen op het bisonyl in kwestie. We weten dan dus zo goed als zeker dat deze verkoper je wellicht verder kan helpen.

Soms vind ik dat de vragen wel ERG snel en makkelijk gesteld worden. Ik dacht dat ze tegenwoordig "zelfwerkzaamheid" op school leerden??? Het lijkt verdorie wel alsof al die lessen "zelfwerkzaamheid" een averechts effect sorteren...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-10-2003 19:35
Geen flauw idee, maar autolak is meestal wel sterk....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
7-10-2003 23:14
Sorry Tom, maar jij scheert alles over één lijn... jouw backdrop heeft wel een flinke oppervlakte, en als het een beetje snel vlam vat ben je gewoon de klos...

Jij vindt geïmpregneerde doeken voor theater ook onzin?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-10-2003 23:20

Jurrie schreef:

Sorry Tom, maar jij scheert alles over één lijn...

Jij vindt geïmpregneerde doeken voor theater ook onzin?
Zoals ik al hier www.new-line.nl/forum/read/?m=69330#69330 zei vind ik dat voor permanente opstellingen wel veel meer naar de brandveiligheid gekeken dient te worden, maar weet wel dat alles kan branden, boxen elektronica, cd's, vinyl, enz.
Als je zo rendeneerd, zou je niet meer kunnen werken.
Ook word er naar het risiko gekeken, zou je bijvoorbeeld zon backdrop naast een barbeque zetten, dan ben je niet slim bezig.
Ik zie ook vaak op foto's van collega's op diverse websites dat de lampen gewoon tegen de versiering hangen, dat vind ik vele malen gevaarlijker dan een vrijhangende backdrop die ook nog geborgt is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
8-10-2003 22:39
Ziet er goed uit hoor, maar het idee is niet nieuw. Mouse music, bekend van o.a. de radio 538 show werkt al jaren op deze manier. Alleen zitten er dan nog trusshaken aan zodat je hem zo in je achtertruss kan hangen. Als dit bysonyl het zelfde spul is wat mouse gebruikt, en daar lijkt het sterk op, dan hoef je je bij een evt. keuring door de brandweer geen zorgen te maken, het spul wordt dan nl goedgekeurd, het schijnt van zichzelf brandvertragend/smeulend te zijn. Maar nogmaals netjes.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-10-2003 22:42
Ik zal morgen die zeilenmaker eens bellen om te vragen, zijn we er meteen uit.... happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-10-2003 21:34
Edit Mod: uit een ander topic verwijderd: wink ;)

Mr. Edie schreef:

Trouwens, Tom: ik wil graag ook van die doeken voor om de luidsprekers maken, maar weet jij wat je er een klein beetje voor nodig hebt, waar je het materiaal krijgt EN hoeduur het ongeveer zal worden. Ik wil graag om mijn baskistjes en dap's doen, maten ongeveer:

70 X 45 X 40 cm? (dap's)

70 X 60 X 60 cm (baskistjes)


En stel het gaat regenen, dan komen er van die lapjes nog eens voor (die je omhoog kan oprollen) en hoe zijn die (als ze dicht moeten) bevestigd? Met een rits of misschien klitteband? En de stof gewoon naaien, toch?
Heel eenvoudig, zoek in de gouden gids een zeilenmaker bij jouw in de buurt.
Eenjte die ervaring heeft met vrachtwagens, want die bezit de juiste materialen om zon doosje in elkaar te naaien.

Maak een hoes die van boven over de box heen valt.
De hoes moet iets langer zijn dan de box hoog is.
Aan de onderkant maak je dan rondom ogen waar je een touw doorheen kan halen, welke je als een soort strop om de onderkant van je box dicht kan trekken.
zo voorkom je dat hij er af waait.
Aan de voorkant laat je aan weerzijden klitterband maken, zodat je de box open kunt rollen. Datzelfde rolletje kan ook meteen als een bescheiden afdakje dienen. En als het dan helemaal slecht weer word, rol je de flap naar voren over de roosters heen.
Het geluid blijft dan nog wel hoorbaar, maar het is wel een stuk doffer.
Dat is dan nog altijd beter dan geen geluid.

Kosten zijn heel verschillend, ik heb ze wel eens aangevraagd in bisonyl voor een klant. De afmetingen maken niet zoveel uit, het is meer het werk wat ze er aan hebben.
Ik zat voor een box van 40x40x70 op € 75,- per hoes.
Het bisonyl kost ongeveer € 6,- per m2, dus als je box veel groter is, kan je het zelf uitrekenen.

Mr. Edie schreef:

Dan heb ik VEEL geluk, een grote bekende hier in de buurt is Hans Stassar (ofzoiets, in Hoensbroek (of Brunssum?))
Geluid maakt inderdaad niet uit, maar zoals vorig jaar met Koninginedag had ik een feestje moeten houden, de hele dag was er regen (niet echt heel hard, maar wel miezel...) en toen had ik plastic zakken erom heen,

A) Dat zag er niet uit
B) Het klonk EENS zo dof dan met een doek eromheen
C) Het trilde onwijs mee met de bassen uiteraard
Oke, iig heel erg bedankt, nou nog een naaimachien zien te vinden... Alleen die onderkant wat je vertelde, stel je zet je bog op een verhoging (of van mijn part op de grond) dan wankelt hij toch... Of bedoel je wanneer hij op statief staat?

En ALS ik zo'n doek LAAT maken, maken ze die dan speciaal voor boxen of gewoon de hoes ofzo? En weet je misschien iemand die dat doet? (want die Hans Stassar zal dat niet doen, is alleen boten zeil, tenten en caravans...)

Mvg Edie happy :)

Mr. Edie schreef:

Oke, iig heel erg bedankt, nou nog een naaimachien zien te vinden...
Voor de prijs die ik je boven aangaf, moet hij ze kunnen maken voor je kant en klaar.
Alleen die onderkant wat je vertelde, stel je zet je bog op een verhoging (of van mijn part op de grond) dan wankelt hij toch... Of bedoel je wanneer hij op statief staat?
Als ze op een statief staan, kun je ze er onder vastzetten, als ze op zichzelf moeten staan, en hij staat niet stbiel, trek je de rok op tot de onderrand van je box slimpie
En ALS ik zo'n doek LAAT maken, maken ze die dan speciaal voor boxen of gewoon de hoes ofzo? En weet je misschien iemand die dat doet? (want die Hans Stassar zal dat niet doen, is alleen boten zeil, tenten en caravans...)
Gewoon van bisonyl laten maken, dat scheurt niet, gaat lang mee en is superwaterdicht.
Een beetje zeilenmaker draait hier zijn hand niet voor om, en maakt zo'n hoes in eenhalf uurtje. Als ze zich achter hun hoofd krabben, zoek dan maar gauw een andere want dan word het toch niets wegens geen ervaring.
Gewoon even bellen en vragen of ze ook hoezen van bisonyl voor boxen kunnen maken.
Vaag antwoord=op zoek naar de volgende
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
13-10-2003 10:23
Zo, vanmorgen even een brand-testje gedaan met het bisonyl.
Aan deze test kunnen uiteraard geen professionele conclusies verbonden worden. Het was alleen maar even om te zien.

Naast de vlam
Weinig problemen, het gaat niet uit zichzelf branden. Smelten kan het uiteraard wel.

In de vlam
Kort; vat geen vlam happy :)
Iets langer; vat beetje vlam, maar dooft vanzelf weer happy :)
Wat langer in de vlam (aan de rand); als het eenmaal goed vlam vat, blijft het branden sad :(

Dus mijn conclusie: Als je er iets tegenaan laat vallen wat brand, en je bent er snel genoeg bij, dan is de ramp nog wel te overzien. Als het eenmaal goed heet geworden is van het branden, dan brand het verder. Niet explosief, heel beheerst. Dus als je het dan dooft met water, is er weinig aan de hand. Het laat zich ook vrij makkelijk doven.
Ik zou er uiteraard niet mee naast een barbeque gaan staan.
En ik zou er ook geen hete lampen/lichteffecten TEGENAAN laten komen. Maar dat doe je toch met geen een backdrop, want ook een brandveiliggemaakte backdrop kan prima branden als de temperatuur maar hoog genoeg is.

Als het voor een permanente installatie word gebruikt, zou ik iets anders kiezen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
4-2-2004 00:06
Nog even een toevoeging,
De plakletters hebben niet mooi gehouden sad :(
Doordat je het oprolt, rek je ze uit, en als je dan weer afrolt,
krijg je openstaande stukjes in het plakfolie.
Draai je hem andersom, dan werkt het helaas ook niet.

Beter is dus om je letters er op te schilderen.
Gaan we ook doen als we weer eens tijd hebben.
Nu heb ik de rulletjes doorgesneden, en weer vastgeplakt.
Je ziet er neits van, maar ik weet dat ze er zitten, en das genoeg irritaitie angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-2-2004 00:33
bysonyl ? Ken alleen Fortex wordt o.a. ook voor vrachtwagen zeil gebruikt en zorg matrassen . Kan je gewoon stickers op plakken, te koop bij een auto belettering zaak. Echte goede sickers laten niet los en zitten pas na een tijd echt goed vast.
Een "iets" dunnere versie van fortex is dekotex of staphcheck.
Alle hoezen zijn pas echt waterdicht als je gelasde of gelijmde naden hebt. (gestikte naden dus niet)

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)