Forum > Geluid

DJ Controller of losse mixer?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
16-12-2013 09:29
Met enkel een controller zou ik niet durven/willen gaan draaien op feesten, ik heb zelf een traktor s4 en die gebruik ik thuis om nieuw aangekochte tracks te beluisteren, meer doe ik er niet mee, noghtans een betrouwbare controller om mee te gaan draaien en aansluitmogelijkheden voor extra cd spelers/platendraaiers etc... maar mocht hij ooit zeggen van sorry ik wil niet meer daar sta je dan zonder muziek. Nu op een feestje met 30, 13 jarigen is dat nog niet zo erg als op een bruiloft met meer dan 100 gasten, maar als je het goed wil doen dan zou ik kiezen voor een losse mixer met table tops.
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
16-12-2013 23:26
Als je mixer er de brui aan geeft dan sta je daar toch ook?

Veiligst is natuurlijk een backup setje

Een xone 62 met 2cdj is veel beter maar ook veel duurder Ga er geen 5000euro voor geven

Zijn die controllers hufterproof?
If you can't beat them join them...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
17-12-2013 09:19
Het hangt er maar helemaal vanaf wat je er mee wil gaan doen. Als je (veel) op locatie gaat draaien kies je best iets compact en draagbaar. Je gaat dan liefst geen grote controller met ingebouwde vierkanaals mixer en een laptop mee sleuren. Die grote controller kom je praktisch nergens kwijt, en een mixer staat er als het goed is altijd. Veel op locatie zou ik voor een niet al te grote controller kiezen als back-up, laptop met dj software, twee sticks met muziek en eventueel nog wat cd's. Op bijna elke locatie staan tegenwoordig cdj2000 spelers die je als controller kunt gebruiken. Zorg dat je vooraf enkele configuraties in je dj software hebt opgeslagen zodat je enkel de controller moet aanklikken en je bent vertrokken. Als dat niet werkt kun je nog altijd je eigen controller gebruiken.
Free beats!
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
18-12-2013 02:11
Zoek je een goeie mixer neem dan zeker die Nuo5. Lekkere basic bak van goeie kwaliteit en deftig geluid.
Ik heb wel gelezen dat er een hele serie van nuo5 problemen heeft gehad met de voeding en op en af springen.

Als ik hem tweedehands koop heb er dan nat geen garantie meer op, hoe kan je dit controleren?

Vind het toch een risico...qua betrouwbaarheid van dergelijke mixers.
If you can't beat them join them...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
18-12-2013 09:48
Die klachten heb ik zelf nooit ervaren, ook nooit van gehoord. De mijne is er nog een van de eerste generatie en het enige mankement tot nu toe is een kapotte schakelaar van de voorbeluistreing van een kanaal.
Tweedehands is altijd een beetje een risico natuurlijk, voordeel van zo'n Ecler is dat daar alle onderdelen nog van verkrijgbaar zijn (bij mijn weten).
Free beats!
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
18-12-2013 10:58

Audax schreef:

Als je mixer er de brui aan geeft dan sta je daar toch ook?
ik trek veel sneller/makkelijker ergens een of andere mixer vandaan als mijn mixer er op locatie mee ophoudt, dan dat ik ergens een controller moet gaan zoeken die ook nog precies goed samenwerkt met mijn computer/software.

En dan nog worst-kaas scenario: losse audiobronnen kan ik via een verloopje nog rechtstreeks aan een versterker cq actieve speaker knopen als tijdelijke oplossing voor een achtergrondmuziekje terwijl een andere mixer geregeld wordt. Als zo'n geintegreerde controller er mee kapt is het dus gewoon Stil.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-12-2013 13:14
Als ik als dj wordt ingehuurd op een locatie waar alles al aanwezig is neem ik alleen mijn muziekcomputer met Denon HC 4500 controller mee, + twee usb stickjes en een aantal MP3 CD's als backup.

Ik stel verder geen eisen aan de apparatuur die er staat, zolang ik maar 2 vrije ingangen op de mixer heb en er 2 spelers staan die minstens een MP3 cd kunnen afspelen (liever USB natuurlijk, maar als het goed is hoef ik ze toch niet te gebruiken). Als er geen fatsoenlijke spelers zijn neem ik zelf mijn Numark Mixdeck mee voor het mixer/cd-speler gedeelte.

Meestal ga ik echter met mijn eigen drive-in-show op pad, en dan heb ik naast de muziekcomputer met HC 4500 ook een Denon HD 2500 mediaspeler met cd unit bij, evenals een Denon DNX 1600 mixer. Als die mixer er mee op zou houden kan ik altijd nog de computer rechtstreeks op de PA aansluiten en de softwarematige mixer gebruiken, dan heb ik alleen geen microfoon meer.

Maar ik heb ook diverse HK Audio lucas setjes, daar zit alle electronica in de sub ingebouwd. Als daar iets mis gaat houdt het gewoon op en zal ik ook een andere geluidsset moeten regelen, want ik ga natuurlijk niet standaard 2 geluidssets meesjouwen... dat is het nadeel van dat soort compacte all in one setjes. In mijn Actor DX set heeft iedere luidspreker zijn eigen versterker, als er daar eentje kapot gaat heb je er altijd nog 1 over.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
19-12-2013 02:13
Ik heb vrijdag een afspraak voor een nuo5 voor 300euro

Goede deal?

Dan moet ik wel nog een controller vinden.
If you can't beat them join them...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
19-12-2013 09:29
Ik denk dat dat wel een beetje de prijs voor een goede gebruikte nuo5 is.

Wat is het budget voor je controller en aan welke eisen moet'ie voldoen? Ingebouwde geluidskaart(en) ja of nee, jogwheels, formaat, welke functietoetsen wil je er per se op hebben...
Free beats!
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
19-12-2013 15:50
Als basiscontroller is een x1 wellicht voldoende maar dan heb je geen jog wheels.

De pioneer interface is wel standaard omdat ik later wel zal overstappen naar CDJ2000 maar daar is voorlopig geen budget voor.

Heb een audio 2 geluidskaart.

Een pioneer controller met jog wheels maar dan zonder mixer gedeelte?
If you can't beat them join them...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)