Forum > Geluid

CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen?

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-9-2003 20:13

Magik77 schreef:

Nu volgt natuurlijk de vraag, wat zijn goede CDR's??? Ik geef liever een paar centen meer uit, aan een CDR waarvan ik weet dat ie goed is. Dan de helft aan een ander merk, waarvan ik weet dat ik binnekort opnieuw moet branden, omdat die ene CDJ hem niet wil slikken.
Mensen met ervaring met merken die goed worden geaccepteerd door CDJ's??? Zo ja welke merken???
Ik heb er trouwens nog niks over deze site gevonden....
Ik had zelf een tijdje 2x cdj-500 thuis staan van een vriend van mij, toen heb ik wat platen op cd gezet om ook wat met die cd-spelers te kunnen klooien en toevallig waren dit doorgaans aldi cd's waar ik de muziek op brande. Ging echt geweldig op die ouwe beestjes. Het lijkt me dan een beetje vreemd als een willekeurige nieuwere speler ze niet zou slikken.
Ik denk dat je je dus niet teveel zorgen hoeft te maken. wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
25-9-2003 13:42
brand zelf mn muziek op imation (48X cert.) CD's, op 24 speed, met mn plextor brander...

ben nog geen cd-speler tegengekomen die ze niet leest! (en heb er al genoeg getest!)

niet alleen de CD is belangrijk ook de brander, zelf vind ik die philips branders uitermaten ruk! (fouten met branden, tikken in de muziek, etc.)
Music is what feelings sound like...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-9-2003 14:23
Ik had zelf een tijdje 2x cdj-500 thuis staan van een vriend van mij, toen heb ik wat platen op cd gezet om ook wat met die cd-spelers te kunnen klooien en toevallig waren dit doorgaans aldi cd's waar ik de muziek op brande. Ging echt geweldig op die ouwe beestjes. Het lijkt me dan een beetje vreemd als een willekeurige nieuwere speler ze niet zou slikken.
Ik denk dat je je dus niet teveel zorgen hoeft te maken.
Ik denk niet dat de redenering "als een oude speler een gebrande cd slikt, slikt een nieuwer model die zeker" opgaat. In nieuwe producten kan zomaar ineens andere electronica zitten, en die hoeft lang niet altijd beter te zijn, al zullen de verkopers het steevast wel als zodanig presenteren.

Ter illustratie: ik heb thuis één van de eerste modellen Philips cd-spelers staan (CD471, hifi, pakweg 15 jaar oud), dat ding slikt werkelijk alle cd-r, inclusief de goedkope en inmiddels aardig versleten no-name-schijfjes. Maar ik kom regelmatig in disco's nieuwere spelers tegen die ze niet kunnen inlezen (paar jaar oude modellen van Numark, Philips hifi-spul en natuurlijk spelers die nodig moeten worden gereinigd).

Ik heb overigens met Pioneer cdj-500/cdj-500MKII/cdj-100s/cdj-800 en een aantal Denon spelers nog nooit problemen gehad. Ik gebruik alle mogelijke merken cd-r, gebrand op 12-speed.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-9-2003 23:23
Je hebt wat dat betreft zeker gelijk Sylvia, maar wat je zelf ook al zegt, ben je de problemen in bijv Pioneer spelers nog niet tegengekomen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2004 20:10
sorry om deze weer vanonder het stof te halen...
Ik heb dit topic even doorgelezen en heb dus al geleerd dat sommige CD-R discs compleet bagger zijn, en andere CD-R discs dan weer van goede kwaliteit zijn...

Nu: *gisteren wou ik twee nummers van een gekochte cd met elkaar mixen (ze stonden op dezelfde cd) dus zet ik het ene nummer op computer en brandt het vervolgens op CD-R cd van "imation". Ik kom jammergenoeg tijdens het draaien tot besluit dat het nummer op de originele gekochte cd echt wel vijf keer beter klinkt. Tijdens momenten zonder bass hoor je af en toe wat geritsel op de cd.

Wat mijn vraag dus is... wat zijn nu werkelijk volgens jullie DE beste cd-r cd's en hoeveel kosten die dingen dan? (ik heb al een paar namen gelezen van CD-R cd's maar ik heb er niet uit kunnen opmaken welke nu werkelijk de beste zijn)

Heb al met philips, imation, lifetec, reflex, metallic en lead data gewerkt maar een echte "topper" cd-r heb ik nog niet gevonden.

Ik geef wel de voorkeur aan metallic en reflex. (voorlopig althans)

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
4-12-2004 20:53
Koop anders eerst even een fatsoenlijke brander.

Ik heb ontzettend veel verschillende cd-r's gehad, maar nog nooit (NOOIT!!!) problemen. In ieder geval niet met de 3 Plextors die ik tot nu toe gebruikt heb. Wel met mijn oude 2 speed philips. Dat ding was een ramp.
En per ongeluk een keer op 40 speed branden van muziek is zelfs geen probleem. Verder brand ik audio altijd op max 8-speed. Vaak zelfs op 4. Gebruikte CD-r'en waren o.a. philips, sony, arita, verbatim, tdk, imation, traxdata, nashua... Nooit problemen.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2004 20:59
Ik heb ook nooit problemen... maar ik merk wel kwaliteitsverschil het origineel.
Is dit normaal of niet?

Het is een nieuwe computer waar een brander inzit. STaat niet meteen een merk op. computer is XP en is IBM en op de writer staat DVD multi player compact disc rewritable Ultra Speed +

Aangezien dit ding volledig nieuw is en van m'n vader z'n werk is denk ik dat het normaal wel betrouwbaar zou moeten zijn.

greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 21:34
Wat gebruik je om de cd om te zetten naar .wav?

Pinnacle MyMP3 Pro 5.x is een erg krachtig pakket.
Ik gebruik het om mijn cd's te digitaliseren en te branden voor in de auto.
Ook kopieërbeveiligingen zijn geen probleem!

Cd-to-Cd kopie met bijvoorbeeld Nero zal wel eens tot kwaliteitsverlies kunnen leiden; vooral als er een beveiliging op zit, of Nero besluit de hele cd af te spelen, analoog op te nemen en dat dan weer op een cd te zetten (lijkt me een mogelijke verklaring voor jouw probleem)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-12-2004 21:49
En soms zit het alleen maar tussen je oren...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2004 22:06

Dré schreef:

En soms zit het alleen maar tussen je oren...
Damn.. 'k snap 'm niet... oorvet?? shut up :X

Euhm.. over die wap. of zo.. ik doe gewoon de cd in de lader, zet een liedje over met I-tunes (importeren) en vanaf de computer brand ik het op de cd-r disc die dan in de lader zit. De writer en de cd-speler zitten in 1.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)