Forum > Geluid

Service van Gemini slecht?

(45 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
23-9-2003 21:23

Reind schreef:

Flikker hem bij Gemini door de ramen zou ik zeggen :)
Weet je wat voor kut eind dat is vanaf assen
SquilexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-10-2012
Berichten: 19
23-9-2003 21:53

Dré schreef:

Keer op keer hoor ik allemaal "redenen" waarom de verwerking van defecten zo achterloopt... Daarom doe ik (net als voorheen) het gros van de reparaties (meestal bandkabeltjes in CD-spelers, faders in mixers) zelf. In het gros van de gevallen heeft de klant het apparaat dan weer binnen een paar dagen in huis.
Kijk dit is dus tip voor de mensen die Gemini-apparatuur willen aanschaffen: Haal het bij Dré!
Mochten er problemen voordoen, kun je bij hem terecht en hoef je niet uitzonderlijk lang op je gemini te wachten!
Nou een plus punt van de service of niet laugh :D?
Don't Copy Music
SstarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 118
23-9-2003 22:33
In principe ook iets om in je overwegingen mee te nemen bij de koop.
Hoe is de service van de fabrikant.
Van de Gemini spullen die je hier koop heb je dan de mazzel dat Dré probeert zoveel mogelijk zelf op te lossen.
Maar ik denk dat Dré er zelf ook wel sc....ziek van wordt dat ie t allemaal zelf op kan lossen want de drempel om iets door te sturen naar het service centrum wordt natuurlijk wel hoger met zon k.tservice.
Petje af hoor Dré. laugh :D wink ;)

MVG Mark
Sommige mensen denken dat ze denken maar dat denken ze maar
VashStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2002
Laatste: 24-5-2009
Berichten: 35
24-9-2003 11:06

Dré schreef:

Wel moet ik zeggen dat het probleem van SonicB00m wel een uitzonderlijk vervelend en triest geval is. Gelukkig had hij een dealer die hem al die tijd een leenmixer gegeven heeft (en zo zie je maar weer eens dat er meer is dan de prijs alleen).
Punt 1: Behoorlijk.
Punt 2: Je bent geweldig wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-9-2003 11:26
Ik zit momenteel te wachten op losse cross-fadertjes (ik heb namelijk een "omruilactie" binnen de 6 maanden garantie op de cross-fader). Op die manier hoeft de gebruiker niet z'n mixer kwijt te zijn maar stuurt hij mij de (kaal gestripte) cross-fader+print (waar ik dan een nieuwe cross-fader op soldeer).

Momenteel zitten er dus 2 klanten te wachten op een cross-fader.

Ook heb ik een EM-300 liggen waarvan 1 kanaal het niet doet. Ik moet er zelf nog even naar kijken MAAR ben bang dat deze koptelefoon helaas wel naar het service centrum zal moeten (ik ga zo'n ding namelijk echt niet zelf helemaal uit elkaar klauwen (helaas moet ook ik de afweging "wat kost het en wat levert het op" maken namelijk)).

Bij CDJ-20's gebeurt het wel eens dat een bandkabeltje defect raakt (waardoor de speler "blind" wordt). Die bandkabeltjes heb ik altijd liggen; net als de laser blokjes (en spindle motor). Verder zijn er vrijwel nooit problemen met de CDJ-20 (toevallig deze week een CDJ-20 gehad die een probleem had met de jog (maar dat bleek een wieltje te zijn dat niet goed op z'n plaats geklikt was waardoor de encoder notches niet precies tussen de lichtsluisjes terecht kwamen)).

Een andere relatief regelmatige reparatie is het vervangen van de cue fader. Gebruikers hebben in zo'n geval hun mixer meestal weer binnen 2-3 dagen terug (inclusief heen en terugsturen).

Ik ben inderdaad wel blij dat ik het gros van de reparaties zelf uit kan voeren.

Nog even voor de goede orde: Er zijn mensen die bovenstaande niet geheel in hun verband kunnen zien (en dus gaan denken dat het allemaal stuk gaat). We hebben het over minder dan 1% problemen (NA onze controle voor uitlevering; als ik DIE mee zou rekenen dan zou het getal een stuk hoger komen). (Cue fader probleem bij de UMX-7 is wel wat hoger (ca. 10% van de LAATSTE reeks en ca. 2% daarvoor).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
24-9-2003 16:27

descon schreef:

Welk bedrijf uit groningen is dat ?
BSE
Lekker bouncen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-9-2003 17:14

Joost_s schreef:

descon schreef:

Welk bedrijf uit groningen is dat ?
BSE
Ik heb Jac gevraagd hoe dat zat met BSE (en gevraagd wat ik daarvan in het Forum kon zetten).

BSE heeft in het verleden (jaren geleden) een probleem gehad met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor een lichteffectje (motorhead van Lite Quest (een oud lichtmerk van Gemini)).

We hebben het dus over een aantal jaren geleden. Beetje raar dat ze daar nu nog steeds mee schermen. Als ik me jaren lang kwaad zou moeten maken over zulke dingen dan had ik vrijwel geen enkel merk meer in de webshop staan ;-)

Neemt niet weg dat het service centrum van Gemini een stuk beter z'n best moet gaan doen (en of het probleem daarvan nu in Nederland, Frankrijk of in de USA zit zal de klant (en mij ook enigszins) een worst zijn natuurlijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
25-9-2003 16:08
ja ik weet er ook niet alles van maar zover ik kon zien hadden ze helemaal niets van gemini in de winkel en toen ik vroeg of ze ook gemini hadden kreeg ik zo'n verhaal...

ik kreeg het idee dat die verkoper me liever geen gemini verkocht in ieder geval.. hij verkocht qua draaitafels alleen nog maar stanton of technics...
als je iets anders wilde kon dat wel maar raadde hij me sterk af...

vanwege het gemini-service-probleem van hun..
Lekker bouncen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2003 00:47

Joost_s schreef:

hij verkocht qua draaitafels alleen nog maar stanton of technics...
als je iets anders wilde kon dat wel maar raadde hij me sterk af...
Ach stanton verkoopt eerst een matig product om vervolgens hun klanten terug te laten komen en hun faders te laten vervangen.

Zo is er wel wat te vinden bij ieder merk. Ook bij een merk als technics. Weet nog wel een vriend van me -> Na een half jaar begaf de motor het -> Volgens de fabrikant kwam het omdat hij de draaitafel te ruw behandeld had en kon dus gewoon dokken en dat terwijl de draaitafel er uit zag alsof ie zo uit de doos kwam.
Ik heb het zelf gehad met mijn Xone -> Ik had een Xone62 waarvan de behuizing onder spanning stond. Ik hem opgestuurd en kreeg hem net zo verrot weer terug.

Ach zo is er bij iedereen wel wat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
26-9-2003 08:59

Reind schreef:

Na een half jaar begaf de motor het -> Volgens de fabrikant kwam het omdat hij de draaitafel te ruw behandeld had en kon dus gewoon dokken en dat terwijl de draaitafel er uit zag alsof ie zo uit de doos kwam.
Dat kan, maar als het defect in de garantietermijn ontstond zal de verkoper moeten bewijzen dat de koper het apparaat niet goed gebruikt heeft. En als de speler er zo goed als nieuw uitzag krijgt hij dat -denk ik- niet makkelijk voor elkaar.

In zo'n geval is het nog weleens handig om lid te zijn van de consumentenbond (of om de zaak zelf aan de kantonrechter voor te leggen).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)