Forum > Algemeen Forum

Sponsors

(32 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
AquiltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
14-10-2003 17:52
Sponsoren zijn wel degelijk van belang.(imo)
Ik heb het weliswaar iets anders aangepakt als dhet gros van de mensen hier, maar dat wil niet zeggen dat sponsoren niet voor anderen zijn weggelegd. Ik ben na een tijdje zelf feesten gaan geven ipv. dat mensen mij gingen huren. Ik heb zo vaak NEE tegen iemand gezegd omdat ik gewoon geen zin had om op bruiloften te draaien. DUS... dan maar zelf organiseren. Sponsoren hebben hier heus wel interesse in. Ik heb als standaard sponsor Hagemijer en T for Telecom en voor grote feesten van 4000 man haal je grote sponsoren binnen, zoals Coca Cola of Flugel. Dit geld is meer bedoeld als start kapitaal op je drukwerk te financieren en movingheads en hele truss systemen te huren. En uiteraard hou je er zelf ook redelijk wat aan over. In ruil voor hun bijdrage hangen er grote vlaggen/borden in de ruimte, en natuurlijk op het drukwerk. Het is niet hinderlijk en ik hoef mijn eige flightcases niet te verneuken met HUN stickers. Ik zie zelf weinig verschil tussen een organisatie en een drive-in show.Je schrijft een formele brief met daarin je bedoelens. Waarom je hun als sponsor zou willen hebben. Waar je zelf vaak draait, voor welk doelgroep oid. En zet erbij als ze interesse hebben of ze willen reageren en dan ga je praten over het geld of app. en wat in ruil daarvoor.
BoellieStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
31-10-2003 01:25

Aquilta schreef:

Ik zie zelf weinig verschil tussen een organisatie en een drive-in show.
Nou, niet vervelend bedoelt maar dat is er dus wel. Ik heb zelf een organisatie bureau, wij organiseren van bruiloften tot dancefeesten van +/- 5000 man. ik heb hiervoor wel mijn werkzaamheden voor onze drive-inn en als vinyl dj (no style like hardstyle!) een jaar moeten stoppen.
Er komt namelijk aardig wat bij kijken, je moet namelijk voor de meeste grote bedrijven een bedrijf zijn voor dat ze ook maar willen praten over geld/sponsoring. is dat in orde dan is er altijd nog de belastingdienst die even wil weten wat je allemaal doet.
Daarna kan je gaan organiseren, maar vergeet niet dat als er iets gebeurd in de meeste gevallen niet de zaaleigenaar maar jij aansprakelijk bent! (je wil niet weten wat er gebeurt als er per ongeluk een mac 250 boven op een bezoeker valt, en jij vergeten bent de verzekering te regelen)

ik vind het overgens erg optimisch gerekend dat je alle voorbereidende van je sponsorgeld kan betalen, wat betalen die bedrijven jou??? een beetje feest voor 5000 personen kost al tussen de €2000,- en €10.000,- voor de locatie(met wat geluk zit is daar een degelijke horecavoorziening anders moet je die ook nog huren).
neem ook aan dat er geen 5000 bezoekers alleen voor jou drive-inn komen, dus moet er meer zijn. neem bekende Dj's (overgens de goedkoopste oplossing een band als blof of kane die komt niet onder de €30.000,-)
2 of drie bekende namen is wel een minimum en die zijn allemaal ongeveer €2000,- per uur/2 uur incl. gages e.d. (maar verwacht geen tiesto of yoji biomehanika te kunnen boeken voor die prijs)
Dan de beveiliging 1 persoon per 125 bezoekers, dat is dan minimaal 40 beveiligers a €50/75 per beveiliger per uur
laten we zeggen dat het feestje 5 uur duurt, dan kost het je toch al minimaal €20.000,- exclusief drank inkopen, barpersoneel, apparatuur huur, verzekering ezv.

Er is geen enkel bedrijf zo gek om jou als net opgericht bedrijfje dat het eerste feest gaat organiseren spullen te leveren t.w.v. een paar duizend euro wat dan achter af betaald kan worden.Of hun naam te verbinden aan een net nieuw bedrijf, want als je slecht in het nieuws komt dan staat hun naam daar ook. (en als nieuw bedrijf is de kans dat het mis gaat bijzonder groot,helaas)

Wat ik hiermee wil zeggen is dat sponsoring geen makkelijke manier is om een kapitaaltje te verdienen omzo mooie dingen te kopen. je moet iets bieden om sponsors tevreden te houden, van een keer per week een feestje draaien en een sticker op je flights plakken stort coca-cola niet meteen €10.000,- op je rekening.
per event hebben wij natuurlijk wel een aantal sponsoren maar een vast sponsorcontract is ook voor ons nog niet weg gelegd en ik kan wel zeggen dat wij aardig actief zijn.(mischien hadden we als naam dan toch ID&T moeten kiezen, jammer alleen dat hij al bezet was razz :p)

Wat wel een tip is, spreek eens wat door met je audio/cd leverancier
als je veel koopt krijg je mischien een leuke korting, en dat is weer fijn als je je eigen events-onderneming wil opzetten en aanklopt voor 40 movingheads.

Correct me if im wrong...
i rest my case wink ;)

succes iedereen verder!
p.s. Vinyl DJ's met talent kunnen sinds kort aanmelden bij ons. kijk even op www.djdiego.com en mail een keer.
drive-inn's zijn altijd welkom via www.cs-overflow.com
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
5-11-2003 00:46
Drive-in is met EEN N! wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BoellieStandaard Lid
5-11-2003 01:26
ai, excusses. beter 1 letter te veel dan 1 te weinig??? sad :(

Mischien bedoelde Bush ook wel dat er veel bomen in irak waren i.p.v. bommen wink ;) (no offence)

erg scherp overgens! laugh :D

(ik kan alleen mijn post niet meer editen waarom weet ik eigelijk niet, staat er vast net te lang)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
7-11-2003 00:20
Post kan 24 uur bewerkt worden. Je was net 1 minuut te laat.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
7-11-2003 01:34
Kijk eens of je geen vakantiewerk kan gaan doen bij die winkel waar je wel regelmatig koopt... dat heeft mij aardig geholpen. Beetje verkoper spelen (na de eerste weken te "moeten" rondsnuffelen in alle mogelijke kasten en lades om uit te vinden waar alles ligt) en in magazijn rommelen, als ik wat nodighad zat daar al snel 20% extra personeelskorting aan vast, en de filiaalleider kwam regelmatig met interessante spullen aanzetten (scans die al een jaar op de kast stonden en waar ik al een jaar naar aan het kijken was laugh :D )
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
BoellieStandaard Lid
7-11-2003 18:18

Dré schreef:

Post kan 24 uur bewerkt worden. Je was net 1 minuut te laat.
Ik en m'n timing sad :(

Maar idd werken bij de winkel waar je vaste klant bent werkt erg goed. zo ben ik 3,5 jaar geleden bij een pcwinkel parttime begonnen. nu ben ik naast mijn studie hoofd TD/expeditie en dat is wel erg gunstig voor mijn andere hobby (PC, digital producing e.d.) wink ;)
ChielStandaard Lid
Sinds: 24-9-2003
Laatste: 8-11-2008
7-11-2003 23:06
je kan altijd je ouders nog lief aankijken of je oma!
wie kan mij 3000 euro geven als cadeautje?
BoellieStandaard Lid
8-11-2003 13:27
Dat is idd een goede optie, en dan op al je flight's "sponsord by oma" laten zetten... erg bruut laugh :D

maar wat je ook kan doen is extra's op je site zetten (foto's en andere gadgets) waardoor je meer bezoekers krijgt (liefst in een leeftijds/doelgroep), dan wordt sponsoring voor bedrijven weer een beetje aantrekkelijker. Moet er wel bij zeggen dat je met behoorlijke bezoekkers aantallen moet komen willen de meeste bedrijven er uberhaupt over na gaan denken
GoeieGastStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
11-11-2003 14:05
Ja, een bannerop je site zetten, niet doen!
Ik heb het een paar jaar geleden gedaan, je krijgt 10 ct per klik en bij 15 piek kreeg je uitbetaald, was 14,nogwat en was mn aacount weg!
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)