Forum > Licht

kwaliteit van truss

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-5-2013 13:55

Dré schreef:

Ik gebruik nu de truss van StageTools (wordt volgens mij in China gemaakt) en vind het wel prima. Ik heb ook nog stukken Eutotruss en die zijn ook prima. Hier en daar zit er ook nog wel een stukje microtruss tussen; ook prima. En het past allemaal op elkaar ;-)
De meeste truss komt uit het oostblok, met name Tsjechië.

Truss in China kopen houd geen steek, het wordt overal machinaal gelast en de prijs van alu is er niet goedkoper dan hier. Daarnaast zit je met een astronomische shipping cost op je container omdat het meer lucht dan product is dat je vervoert :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-5-2013 14:19
Uhm... Toen ik dat schreef leefden we, volgens mij, in 2003. In die tijd zat Eurotruss nog gewoon een boerderij vlak voor Leeuwarden (en werd het gros van het laswerk nog met de hand gedaan). Idem bij Microtruss (en volgens mij ook nog wel bij anderen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-5-2013 23:58

Dré schreef:

Uhm... Toen ik dat schreef leefden we, volgens mij, in 2003. In die tijd zat Eurotruss nog gewoon een boerderij vlak voor Leeuwarden (en werd het gros van het laswerk nog met de hand gedaan). Idem bij Microtruss (en volgens mij ook nog wel bij anderen).
ok goed punt, blijkbaar net het topic gekickt door een 1-poster en heb ik 2003 met 2013 verward :p
alleszins, zowel financieel als kwalitatief is er geen bal interessant aan in china truss halen.
FrankybStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2010
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 14
23-5-2013 11:33
Je hebt ook nog Milos truss. Deze is Prolyte compatibel. Wij hebben dit jaren gebruikt. Prima trussen niets mis mee. Echter op hele lange stukken bijvoorbeeld een groot carre merk je toch dat het wat moeilijker op elkaar past in combinatie met prolyte mocht je in de toekomst wat bij moeten huren. Ik zeg dus vind het een prima alternatief voor prolyte mocht je hier het geld niet voor hebben. En als je gewoon een drive-in bent met af en toe wat grotere klusjes zoals een carre bijvoorbeeld is het een prima alternatief. Zie nu pas dat het topic al ff oud is. Kan natuurlijk geen kwaad om hier nog even een mening op te geven. Het ligt er uiteraard ook helemaal aan door wie de spullen worden gebruikt. Als je totaal geen verstand hebt van bijvoorbeeld puntbelastingen en hoeveel truss je mag bouwen zonder versteviging en er vervolgens aan mag hangen is prolyte net zo gevaarlijk als chinese truss.
Met een hamer past alles!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)