Forum > Algemeen Forum

Tent Bouwen

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 390
24-3-2011 17:59
Als je denkt dat het "euro truss" is, dan kun je dus al uberhaubt niet serieus gaan rekenen want je hebt de juiste tabellen niet.

30 cm vierkant truss lijkt sterk, maar dat is het niet altijd wink ;)

Wind, over en onderdruk zijn te berekenen. en dan ga je heel snel schrikken over wat voor krachten er los kunnen komen

Hoekstukken van truss die zijn meestal niet het meest stebiel/vormvast

Hoe en waar ga je die watertanks vast zetten? (zie hierboven)

Regen mits in zakken op onstrak zeil weegt kilo's die neer komen op je elastieken, en je truss vind die elastieken toch al niet fijn i.v.m. zomaar een kg of 20 puntlast per 30 cm?

Moet ik nog even door gaan????

Gewoon niet aan beginnen als je niet 100% zeker bent waar je mee bezig bent. Met een beetje mazzel sloop je alleen wat truss en je doek. Met iets minder mazzel ........... ashamed :$

klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
25-3-2011 09:09
Het zal nu het derde jaar zijn dat we dit doen (een zulke constructie opzetten).
Het eerste jaar hadden we te weinig helling op de 2e constructie ingebouwd waardoor er grote waterzakken kwamen te staan.
Tevens heeft het die bewuste nacht geonweerd zoals het slecht 1 keer op een jaar gebeurt (urenlang stortregen en een zeer strakke wind die met vlagen aan kwam draven).

Het zeil van 10x12m (39 euries, rotkwaliteit) gaf geen krimp (hoofdzakelijk door zéér strak opspannen en overal helling).
Het andere zeil dat te kampen had met waterzakken (6 x 8m, same quality) zag nadien uit als voorheen..

Klopt mijn redenering dan niet dat een zeil van TIG maal de kwaliteit van boververmelde zeilen de veiligheid alleen maar ten goede zal komen?

Watertonnen zijn voorzien van een stalen frame en een plastic pallet waar ze op gemonteerd zijn.
Spanriem doorheen de pallet en zo hoog mogelijk in de truss (hoekpunt!).
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
25-3-2011 09:13

)pieter( schreef:

Is het huren van zo'n starshade tent niet mogelijk? Kosten nu ook weer niet zo veel, heeft behoorlijk wat uitstraling en voldoet mijn inziens aan je verwachtingen.
Gewoon een carrétje erin en je bent vertrokken.

Groeten
Pieter
Een starshade wil ik ook wel graag! maar ook hier ontbreekt de hoogte (inloophoogte) én de totale bedekte oppervlakte.
Zo'n twinshade is wat groter, maar als je de dj booth droog wil hebben en wat volk plaatsen moet je tevreden zijn met 50 mensen die droog staan.

Daarom dacht ik van een starshade 5 metertjes voor de "hoofdtent" te zetten zodat de mensen daar wat kunnen praten (verstaanbaar) en toch droog staan.

Huurprijs van zo'n twinshade is snel 400-500 euries..
Of kennen jullie er goedkopere ;-)?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
25-3-2011 09:31
Huur een twinshade en zet de dj op een podium in het midden? Carré-tje er omheen , wat speakertjes en lampjes er in vliegen en klaar :)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
25-3-2011 09:47

big bang schreef:

Huur een twinshade en zet de dj op een podium in het midden? Carré-tje er omheen , wat speakertjes en lampjes er in vliegen en klaar :)
Bedankt zo heten die tenten! Was gister een beschrijving aan het typen van zo'n tent maar werd wel erg onduidelijk.
You can read my mind! Your big bang!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)