Forum > Licht

Avolites tiger touch ervaring

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
30-5-2010 14:35

Watt-Xtra schreef:

Dit zal mij toch wel heel erg verbazen, ik wil niet snel iemand afzeiken... maar wat die jongens daar presteren met chamsys....! Hebben niets, kunnen niets en willen niets.
Ik ken Menno en Jeroen al jaren, en mijn ervaringen zijn dus totaal verschillend met die van jou. Geeft verder niet. Ieder zijn mening, en daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn, maar het door jou aangehaalde, verbaasd mij.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
30-5-2010 15:38

JeroenVDV schreef:

Ik zal niet te diep in technische details ingaan, maar om over een paar jaar bij MA te kunnen aansluiten (zowel hardware als softwarematig) zullen ze vanaf de grond af aan opnieuw moeten beginnen. Zijn een aantal dingen fundamenteel verkeerd gekozen om op dat niveau te KUNNEN komen.
Wat ontbreekt in de ChamSys software dan tov MA? Ik ken ex-MA gebruikers die met plezier overgestapt zijn naar ChamSys!
Volgens mij zit er qua software mogelijkheden nog weinig verschil tussen ChamSys en MA.
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
30-5-2010 15:40

CyberDance schreef:

Ehh... nou ben ik een erg grote Hog fan.. maar als er in een lege tafel met spoed een show weggetikt moet worden is dat met avo toch nog net ff een stukje sneller te realiseren...
Waarom zou dat bij een Avo dan wel sneller zijn?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-5-2010 15:40

lucken schreef:

Wat ontbreekt in de ChamSys software dan tov MA? Ik ken ex-MA gebruikers die met plezier overgestapt zijn naar ChamSys!
Volgens mij zit er qua software mogelijkheden nog weinig verschil tussen ChamSys en MA.
Je leest m'n post niet goed. Er ontbreken geen dingen (tenminste, daar doel ik niet op), fundamenteel zijn een aantal keuzes anders gemaakt waardoor Chamsys niet op het (technisch) zelfde niveau als MA kan komen. Dat heeft te maken met keuzes in de engine, manier van implementeren backup-consoles, etcetera.

@Lucken je reageert nogal regelmatig met een inhoudsloze tegenvraag. Wellicht kun je op basis van je eigen ervaringen met je eigen (verkoop) producten inhoudelijk reageren op de discussie? Wat maakt ChamSys sneller dan een Avo om vanaf leeg een show te maken?
Light Image
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
30-5-2010 17:00
Jeroen, de uitspraak dat ChamSys sneller programmeert dan AVO komt niet van mij. Ik heb nooit echt geprogrammeerd op een AVO dus kan ik niet weten of er een verschil is. Daarom was mijn vraag waarom een AVO sneller zou zijn.

Technisch: backup consoles, consoles koppelen in netwerk, console remote overnemen zijn allen zaken die ook werken zonder problemen werken in ChamSys. Hetgeen er nog niet is, zijn de NSP's zoals ze deze bij MA hebben, maar komen er wel aan.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
30-5-2010 18:08
Dit zal mij toch wel heel erg verbazen, ik wil niet snel iemand afzeiken... maar wat die jongens daar presteren met chamsys....! Hebben niets, kunnen niets en willen niets.
Als je een probleem met ons hebt, had ik dat graag van je persoonlijk vernomen dan te moeten horen dat er iets op een forum gezet is. Dus bij deze, de mailbox is gewillig en de telefoon doet het ook.

De Expert console is al enige tijd een 2010 Pro X versie en ja die kan in overleg een weekend gebruikt worden.

Over de hele discussie is het vooral een persoonlijke keuze. Er zijn genoeg Hog, GMA en Compulite gebuikers die naar tevredenheid met een ChamSys werken. Daarnaast lijkt het me logisch dat er gebruikers zijn die zweren bij een console die ze van voor tot achteren kennen. De stelling dat je eerst een berg instellingen moet doorworstelen is feitelijk onjuist.
Bij het opstarten wordt al de keuze gegeven hoe je graag wil werken. tracking, non tracking, standaard. Die keuzes zijn voor het gros van de gebruikers genoeg. Een ander deel wil graag de tafel helemaal naar zijn/haar hand zetten en die kan dus alle instellingen aanpassen naar zijn/haar wens.

Het backup console gedeelte draait straks ook bij de Guus Meeuwis shows en dat is echt geen hogere wiskunde om dat werkend te krijgen.

Er kan hier gediscussieerd worden tot iedereen een ons weegt, maar een demo zegt meer dan 1000 woorden.
Net als het aanbod voor Jeroen geldt hier voor iedereen dat de koffie klaar staat. En niet alleen overdag maar ook 's avonds is te regelen.
Ik denk dat ze in België bij AVL ook erg lekkere koffie hebben.
Jimmy100Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2010
Laatste: 10-11-2010
Berichten: 1
10-11-2010 13:56

DeMennooos schreef:

Er kan hier gediscussieerd worden tot iedereen een ons weegt, maar een demo zegt meer dan 1000 woorden.
Net als het aanbod voor Jeroen geldt hier voor iedereen dat de koffie klaar staat. En niet alleen overdag maar ook 's avonds is te regelen.
Ik denk dat ze in België bij AVL ook erg lekkere koffie hebben.
nog bedankt voor de koffie/de peukjes/uitleg en het lenen!!!
grandma:doet het!! hog:doet het!! chamsys:doet het!!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
10-11-2010 17:50

DeMennooos schreef:

Zullen we dan maar ook een keer afspreken, kun je me overtuigen met een demo ;) en 1000 woorden wisselen is pratend goed te doen (op de pc minder ;) )
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
10-11-2010 22:03
@Jimmy, graag gedaan en het was weer gezellig happy :)

@Martin, lijkt me een goed plan. Morgen even contacten en datum prikken?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-11-2010 11:45

DeMennooos schreef:

@Martin, lijkt me een goed plan. Morgen even contacten en datum prikken?
Vandaag is me verjaardag ;) morgen en zaterdag zit ik in neurenberg iets met 103" plasmaatjes te doen. zondag + maandag ben ik een klusje aan voorbereiden dinsdag ben ik in ede iets met schermpjes, lampjes en truss aan het doen, woensdag/donderdag ben ik op klus in almelo, vrijdag moet ik uitrusten... eh we gaan een datum prikken.. maar mijn agenda is vol :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)