Forum > Algemeen Forum

Recessie bruiloften

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
10-5-2010 14:43
Wij krijgen die vraag heel zelden, maar probeer altijd de boot een beetje af te houden. Ik vind het behoorlijk ongepast om vreemden bij een bruiloft te laten kijken. Dus de opdrachtgevers moeten het doen met de foto's en onze overtuigingskracht.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
10-5-2010 15:18
Het is inderdaad geen probleem natuurlijk, maar wat zegt 10 minuten op een feest over je eigen feest? Immers draai ik daar naar de specifieke wensen van die klant. Dat kan heel anders zijn dan het verwachtingspatroon van diegenen die komen kijken. Er zijn ook andere mensen, je ziet maar een klein deel van de avond, andere lokatie, andere opstelling... ik zie weinig meerwaarde. Maar goed, nogmaals, als de klant het wil, ik vind het best. Maar ik vertel ze wel het bovenstaande: 't ene feest is het andere niet.
DjREsound
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
10-5-2010 23:20
Ik doe het liever niet, ook al loop je daardoor misschien de klant mis.

De redenen:

De show waarbij ze komen kijken, is misschien totaal niet relevant. Sowieso laat ik geen mensen toe bij een bruiloft van een ander bruidspaar. Dat is in mijn boekje een dikke nee, je gaat geen bruidspaar vermoeien met vreemde mensen. Je moet maar net afwachten wat voor feest je op dat moment draait en op wat voor moment het aspirant bruidspaar komt kijken. Ze kunnen wel met een compleet verkeerde indruk weggaan. Daarnaast moet je maar afwachten, of je op zo'n moment tijd hebt om aandacht te besteden aan het bruidspaar.

Wat misschien een beter idee is, om de mensen die je graag willen boeken uit te nodigen op een kijkavond. Je bouwt de show waarin ze geinteresseerd zijn op in een zaaltje, zodat ze een idee krijgen van datgene dat ze mogen verwachten. Er zijn altijd wel zaaltjes, waar je tegen zeer geringe kosten je gang kunt gaan. Je geeft de mensen die komen kijken even persoonlijke aandacht en hebt alle tijd om ze het een en ander uit te leggen.

Volgens mij werkt dat beter, dan bij de lokale voetbalclub of hockeyclub een bruidspaar uit te nodigen.
I am a TimeDriver!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-5-2010 00:12
Draaiavond vind ik zo iets geks. Alsof er IETS van sfeer van een feestavond of echt goed persoonlijk contact van komt.. shut up :X

Nee, bij mij werkte persoonlijk contact (lees: Langsgaan bij klant of klant uitnodigen voor bakje thee/koffie om alles door te spreken) altijd uitstekend. Nooit kijkavonden nodig gehad.
Light Image
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
11-5-2010 01:00

JeroenVDV schreef:

Draaiavond vind ik zo iets geks. Alsof er IETS van sfeer van een feestavond of echt goed persoonlijk contact van komt.. shut up :X

Nee, bij mij werkte persoonlijk contact (lees: Langsgaan bij klant of klant uitnodigen voor bakje thee/koffie om alles door te spreken) altijd uitstekend. Nooit kijkavonden nodig gehad.
Hier idem, nog nooit last van gehad.
Mijn platen klinken exact als op de radio....
Zorg voor de 'click' met je klant, dan heb je 95% al gewonnen!
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-5-2010 08:49
Ik organiseer wel demodagen, maar ik heb een eigen bedrijfspand dus dan is het al een stukje makkelijker. Ik moet ook wel, want mijn grootste concurrenten doen het ook dus dat verwachten mijn klanten nu eenmaal.

Ik merk toch dat bruidsparen dat erg op prijs stellen. Natuurlijk is het persoonlijk contact, de kennismaking met mij als bedrijf, een zeer belangrijke factor. Maar dat ze ontvangen worden in een eigen bedrijfspand met een professioneel kantoor laat natuurlijk wel een betere indruk achter dan dat ik ze in een hotellobby ofzo ontvang. Naar de klant toe gaan is voor mij geen optie, aangezien ik door heel NL werk. Ze komen dus maar naar mij wink ;)

Toch vinden de meeste mensen het ook erg prettig om de show zelf even te kunnen zien, en alle extra effecten die we aanbieden. Dat maakt het een stuk makkelijker om een grotere show te verkopen. De muziek is minder belangrijk, er staat gewoon een gezellig achtergrondlijstje op de muziekcomputer aan.

Bruidsparen laten kijken op een ander feest doe ik nooit, ik vind ook dat ik het niet kan maken om mijn klanten uit te nodigen op de bruiloft van een ander. Op een gegeven moment wordt dat wel wat makkelijker; als een bruidspaar op een feest is geweest kunnen ze het natuurlijk niet weigeren als er ook een bruidspaar op hun feest komt kijken...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-5-2010 09:15

JeroenVDV schreef:

Nee, bij mij werkte persoonlijk contact (lees: Langsgaan bij klant of klant uitnodigen voor bakje thee/koffie om alles door te spreken) altijd uitstekend. Nooit kijkavonden nodig gehad.
Check. Dat doe ik dus ook. Ik ga gewoon op een avond bij de mensen langs met een lijstje van punten die ik zelf belangrijk vind. De mensen waarderen het in ieder geval wel.
I am a TimeDriver!
RieskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2003
Laatste: 17-7-2016
Berichten: 14
14-5-2010 16:39
Klanten thuis bezoeken is voor mij geen optie; dan moet ik heel Nederland door en met ongeveer 60 bruiloften per jaar kost met dat teveel tijd en kilometers.

Bovendien heb ik in mijn eigen bedrijfspand altijd een kleine en een grote bruiloftshow opstelling staan (toch ruimte genoeg happy :) ) en daarbij natuulijk lekkere koffie en een goed gesprek. Ik hecht veel waarde aan persoonlijk contact en kan alle extra optie's demonstreren en toelichting geven.

Uitnodigen op andermans bruioft doe ik niet; er is geen persoonlijk contact mogelijk en het feest is natuurlijk geen representatief beeld van hoe de eigen bruiloft er uit kan gaan zien. Daarbij zijn er teveel externe factoren die het oordeel kunnen beinvloeden; lelijke lokatie, lomp horeacapersoneel, dronken gasten enz. Ik zou iedere keer toestemmning aan het bruidspaar moeten vragen en vind "pottenkijkers" een inbreuk op de privacy van mijn klanten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)