Forum > Geluid

welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
4-12-2009 16:23
boutjes gewoon vervangen door nieuwe (zwarte) lijkt me handigst! Lekker compacte 18 inch subs zeg.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
5-12-2009 03:45

Sick2 schreef:

De mackie heeft net dat beetje extra meer dan de Lem d400, weliswaar is de hoogdriver van de mackie rond dat volume zwaar aan het krijsen ! razz :p. Ikzelf zet ze dan ook nooit vol open, maar net een tikje terug waardoor het schreeuwerige geluid beperkt blijft. Ook is het een stuk prettiger luisteren voor je oren.

Minpunt is wel dat de schroeven achter in het paneel nogal aan het roesten zijn, is er een manier om dit te behandelen?
Dat is nou het mooie van de D400's. Kun je helemaal open zetten en dan blijft het geluid nog mooi klinken. Dat noem ik een speaker 100% gebruiken, in plaats van een SRM terugdraaien omdat hij anders niet meer prettig zou klinken. laugh :D

Ik hoop dat de staat van de schroefjes niks zegt over de staat van de electronica binnen in de kast zelf....
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
5-12-2009 12:27

MG schreef:

Wat betreft de situatie op de weg kan Belgie inpakken, ...
Als ik in Belgie rijdt, dan rij ik gewoon geen 120 km/uur, omdat je op je klompen kunt aanvoelen dat de kans op onaangename verassingen groter is dan in Nederland....
Aha, daarom rijden hier in belgie al die hollanders zo traag wink ;). Maar je hebt gelijk, in NL rij ik met gemak enkele uren op de autoweg terwijl hier in belgie ben ik al na een uur doodmoe. Bij jullie worden de wegen tenminste goed onderhouden, duidelijke signalisatie etc
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
5-12-2009 18:03
@ MG, Maar met carnaval willen mensen net dat helse lawaai happy :)
En die hoogdriver wat begint de schreeuwen ervaren mensen als hard, omdat het eigenlijk gewoon pijn aan je oren doet sneaky :V
Daarom zijn de mackies net zo handig voor carnaval
insomnia
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
6-12-2009 20:29
De luidsprekers zullen buiten carnaval natuurlijk ook gebruikt gaan worden.
Alleen dat LEM omgekiept is zit mij niet echt lekker, zou ik er nog wel verder investeren vraag ik me dan af. Daarbij het 2e hands aanbod is erg schaars.
Het liefste blijf ik inderdaad bij 1 merk maar ik ben bang dat er niks anders opzit.
Twitter mee met @andycobbennl
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
6-12-2009 23:45

Sick2 schreef:

@ MG, Maar met carnaval willen mensen net dat helse lawaai happy :)
En die hoogdriver wat begint de schreeuwen ervaren mensen als hard, omdat het eigenlijk gewoon pijn aan je oren doet sneaky :V
Daarom zijn de mackies net zo handig voor carnaval
Als dat de doelstelling is, waarom zou je dan voor een 'gerenomeerd merk' kiezen dat 'in de verhuurwereld veel gebruikt wordt'. Dan loont het zich financieel gezien beter om een goedkoop B-merk te nemen dat je na een carnavalsseizoen alweer hebt terugverdiend. Mocht er dan iemand met een spuitbus verf of zooi langs de weg staan tijdens een carnavalsoptocht, dan heb je ook nog eens minder schade.
- Lage investeringskosten
- Klant wilt blijkbaar geschreeuw, en krijgt geschreeuw
- Financiele tegenvaller bij schade is beperkt
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
7-12-2009 15:26
Dit wordt denk ik een eindeloze discussie happy :)

Maar toch MG, het feit dat lem failliet is gaat dat dan niet voor problemen zorgen?
Over de budget speakers ben ik het met je eens.

En wanneer zouden jullie nu tijd hebben om eens samen te komen en die speakertjes te testen ?
Het lijkt mij een goed plan om dat ergens in de buurt bij jullie te doen.
Laat maar even iets weten...
insomnia
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
8-12-2009 00:58
Je kunt door de week in Leeuwarden terecht voor een test, in de weekenden in Limburg. Misschien heb ik in de week van kerstmis tijd voor een demo.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-12-2009 16:23
Hier een filmpje van gister, ik moet zeggen de lem met de mackies deden goed hun werk.
Het is niet zo dat het echt verkeerd uitziet aangezien de Lems, vrij universeel uitzien.
Filmpje is 's middags gemaakt. Op de avond zelf ook nog videoprojectie gebruikt.
Was een feestje voor 50 man....

klik
insomnia

Terug naar forum Reageer (zonder quote)