Forum > Algemeen Forum

Regelgeving Prive Feesten

(38 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-6-2009 18:01

Djatwork schreef:

en dan word er een keer wat ge-organiseerd word het van alle kanten tegengewerkt.
Uit je eerdere posts in dit topic krijg ik vooral een ja klok, nou nee klepel-gevoel. Bij de organisatie van een feest zoek je van tevoren uit wat de regels zijn en probeer je je eraan te houden. Daar waar dat niet lukt of dingen onduidelijk zijn, vraag je de dingen na bij het juiste loketje. Kan soms zinloos omslachtig zijn, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt en hoe je het snelst een feest op poten krijgt zonder gedonder met de instanties.

Ik heb aardig wat feesten georganiseerd, en het is me uiteindelijk altijd gelukt. (Op de feesten na dan waarvan ik op voorhand wist dat we illegaal bezig waren, die zijn wel eens plat gelegd.) Gewoon op papier zetten wat je wilt gaan doen en vervolgens jezelf een dag of wat opsluiten in een kamer met je telefoon: bellen maar.

Dat je baalt omdat je draaiklusje niet doorging is begrijpelijk, maar inmiddels wel duidelijk. Waar wil je verder heen met dit topic? Heb je de eerder gegeven adviezen opgevolgd en zo ja, wat is daaruit gekomen?
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
23-6-2009 18:35
Hou het feest gewoon in een erkende zaal, niemand last van gezeik en/of gezeur! ;) Ga anders een aan de slag met een evenementen buro zei je daar wel weg wijs in kunnen maken! Echter ben ik het met vele eens dat iets organiseren onmogelijk gemaakt word.
En we hobbelen maar door!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-6-2009 18:59
Lastig misschien, maar niet onmogelijk. Er gebeurt nog steeds genoeg op feest- en festivalgebied. Dat het voor de wat vagere (schuur)feesten soms ingewikkelder ligt, verbaast me eerlijk gezegd niks. Veiligheid en beheersbaarheid spelen daarin een grote rol voor instanties. De mensen die dergelijke feesten "organiseren" zijn zich daar niet altijd van bewust, of hebben er gewoonweg geen boodschap aan.
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
23-6-2009 19:39
Ben ik ook wel weer mee eens, maar neem nu een simpel voorbeeld hier in Venlo. Vijf jaar op rij Freefunk, en er word nu gespeculeerd dat dit het laatste jaar is. Reden, teveel geluidoverlast (en het staat al niet eens zo hard want met elkaar praten is mogelijk)...
En we hobbelen maar door!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-6-2009 21:16
Geluidsoverlast in combinatie met regelgeving kan inderdaad een ware ramp zijn. Dit met name omdat er een erg invloedrijke factor tussen zit: klagende omwonenden. Die mensen krijgen, als ze een beetje op de hoogte zijn van de regels, kunnen drammen én de rest van de buurt weten te mobiliseren veel voor elkaar.

Neemt niet weg: festivalprobleem = geluidsoverlast? Huppekee andere lokatie zoeken.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-6-2009 22:46

KVM schreef:

ideedeluxe schreef:

Maar, het merendeel van de mensen kan ook niet overzien wat de gevolgen zullen zijn, als een menigte van 500 personen rare dingen gaat doen.
Dat zal men ook niet als er slechts 100personen komen. Uiteindelijk gaat het daar ook niet echt om, het gaat om het totaalbeeld.

Martin.
Ik noemde dit als voorbeeld, waarom mensen vinden dat de gemeente 'zeurt'. Ze hebben geen idee wat er kan gebeuren, dus ervaren ze hhet gedrag van de gemeente als gezeur.
I am a TimeDriver!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-6-2009 23:00

ideedeluxe schreef:

Ik noemde dit als voorbeeld
Een voorbeeld met aantallen is vrij gevaarlijk, vandaar dat ik het aantal naar 100 had teruggesteld.
Als je "problemen" op straat hebt, dan heb je aan beveiliging niet zoveel.

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-6-2009 23:17

KVM schreef:

ideedeluxe schreef:

Ik noemde dit als voorbeeld
Een voorbeeld met aantallen is vrij gevaarlijk, vandaar dat ik het aantal naar 100 had teruggesteld.
Als je "problemen" op straat hebt, dan heb je aan beveiliging niet zoveel.

Martin.
Ik begrijp wat je bedoelt, we bedoelen uiteindelijk hetzelfde... laugh :D
I am a TimeDriver!
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
24-6-2009 08:32
Ik zal zeker de organisatie dit topic even laten lezen en we gaan er zeker wat mee doen. Zal denk ik over een week of f 3 of 4 weer wat georganiseerd worden. Dan post ik wel even hoe het verlopen is. Maar ik had het topic ook een beetje geopend om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn wink ;)

Sylvia schreef:

Djatwork schreef:

en dan word er een keer wat ge-organiseerd word het van alle kanten tegengewerkt.
Uit je eerdere posts in dit topic krijg ik vooral een ja klok, nou nee klepel-gevoel. Bij de organisatie van een feest zoek je van tevoren uit wat de regels zijn en probeer je je eraan te houden. Daar waar dat niet lukt of dingen onduidelijk zijn, vraag je de dingen na bij het juiste loketje. Kan soms zinloos omslachtig zijn, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt en hoe je het snelst een feest op poten krijgt zonder gedonder met de instanties.

Ik heb aardig wat feesten georganiseerd, en het is me uiteindelijk altijd gelukt. (Op de feesten na dan waarvan ik op voorhand wist dat we illegaal bezig waren, die zijn wel eens plat gelegd.) Gewoon op papier zetten wat je wilt gaan doen en vervolgens jezelf een dag of wat opsluiten in een kamer met je telefoon: bellen maar.

Dat je baalt omdat je draaiklusje niet doorging is begrijpelijk, maar inmiddels wel duidelijk. Waar wil je verder heen met dit topic? Heb je de eerder gegeven adviezen opgevolgd en zo ja, wat is daaruit gekomen?
JL-SOUNDS
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-6-2009 10:18

Djatwork schreef:

Maar ik had het topic ook een beetje geopend om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn wink ;)
Aan ervaringen van anderen heb je niets.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)