Forum > Licht

lounge

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
30-7-2003 22:59
volgens mij is dat papiertje wit met een kleuren lens eronder. maar dat kan je ook zelf maken.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
30-7-2003 23:28
Dat papiertje is geen papiertje maar een doorzichtige doek waarop 3lampjes schijnen (2 oranje en een blauwtje) en dit effect kan je heel goedkoop krijgen hoor!! Voor 15euro heb ik dit al es zien staan, in zo'n winkel waar ze alles een beetje verkopen (blokker, C&A, kruidvat,...) Zelf maken moet ook zeker te doen zijn!! Goed idee van dat computerventilatortje!! Ik ga het mss zelf eens proberen!!

Een rookmachine... tjah, zo eentje waar de rook op de grond blijft hangen (een fogger noemt dat als ik me niet vergis) en dan wat blauwe spots op en je waant je direct in een aquarium laugh :D Een gewone rookmachine zou ik niet nemen!!! PAK DAN GEWOON WIERROOKSTOKJES!! een stuk of 5 tesamen met eventueel een ventilatortje op zodat ze vlugger opbranden en meer rook geven!! Dit hebben we bij ons op school in de kapel gedaan, zelf een viering samengestoken ook met zo'n lounge sfeer!! discobol, veel wierrook met rood en blauwe spots op (wordt tesamen toch paars) en een lazer die een rustig patroon weergeeft... Heel "loungie" razz :p
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
31-7-2003 09:20
De versie die in de webshop staat is VEEL groter dan je zou denken. Ik heb de goedkope "winkelketens" versies gezien. Die kun je daar dus NIET mee vergelijken. Ik heb de versie van American DJ hier gehad. De onderste schaal... Daar kun je met de hele familie met gemak uit eten.

Ook maken die "winkelketen" dingen nogal wat herrie (2 euro ventilatortje in plaats van een 10 euro ventilator). Ook zitten bij de dure versie het lapje stof met magneetjes vast (eenvoudig te verwijderen EN schoon te maken). Allemaal dingen die je bij de hobbyversie niet ziet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
THeFLyZoNeStandaard Lid
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
31-7-2003 16:43
Ik heb zelf ook wel eens een lounge avond bij mij thuis en lavalampen doen het daar zeer goed. Kaarsen zijn ook aan te raden en ik projecteer vaak een visualisatie skin van winamp op een scherm (geiss heet die geloof ik) die dan uiteraard op de muziek reageerd. Voor de rest niet te veel flikkerende en knipperende lampen dat maakt de sfeer alleen maar "wild" dus ook voorkomen dat je kaarsen in de tocht staan.

Een paar lampen die heel langzaam aan het chasen zijn is ook relaxed uiteraard de lampen zachtjes in elkaar over laten faden anders flikkert het weer te veel. En heel veel kussens, beanbags, opblaas stoelen enz.

Die disco bol raad ik af. Die is meestal te snel of je moet de motor echt langzaam laten lopen.
FF Quote-less
BailaXtasisStandaard Lid
1-8-2003 12:33
Ik heb gisteren in Brugge rondgelopen en ben daar zo'n "goedkope winkelversie" tegengekomen en dit is zoals ik ongeveer dacht 17.99€, daarvoor heb je wel niet echt veel. Ee, ventilatortje, 2lampjes, lapje stof(in een soort vlam-vorm) plastieken bakje en staandertje. Maar ik denk dat dit zeker voldoende is voor zo'n loungekelder! Die versies die jij verkoopt Dré lijken me eerder geschikt voor grote proffesionele optredens, tijdends de "night of the proms" vorig jaar stonden er zo'n 10tal als ik me niet vergis.

Ook heb ik in die winkel zo'n speciale E24voets lamp gezien, in de lamp zat geen gloeidraad maar een soort ijzeren vlammetje (of een hartje,of "I love u" enz...) als je dit aanstak begon er rond dat vlammetje een echte vlam te flikkeren!! TOF effect!! In pretparken gebruiken ze dit soms ook in spookhuizen. Geen echte kaarsen maar je ziet het bijna niet. Misschien wel iets te flikkerend sad :(

Wat ik hier ook op m'n kamer hangen heb zijn 4spiegelbollen (20cm, 2x15cm, 10cm) die dicht bijeen hangen, de een wat hoger dan de andere en daar heb ik 2 PAR36's op gericht. Enkel de bol van 20cm draait rond en dit is zeker niet te druk, het is juist heel mooi om een uur lang naar te liggen kijken en dan in slaap te vallen!!
DesconStandaard Lid
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
1-8-2003 13:51
Colorchangers geven ook een mooi effect , ik ben nog steeds op zoek naar de simpele goedkope versie zonder aansturing sad :(
BailaXtasisStandaard Lid
1-8-2003 19:52
Colorchangers zonder DMX dus?? Weet ik niet of dit bestaat maar ik wou juist hetzelfde hebben en heb het dan maar zelf "gemaakt"
Ik heb namelijk m'n Gobotunnel (met één ronddraaiende gobo in) veranderd. De gobo eruit, de straal zo fijn mogelijk instellen en voila... happy :)
Dit werkt dan gewoon op muziek en heeft een fijne beam die veranderd van kleur (4kleuren+wit) vanb 250Watt. Zo'n gobotunnel kan je op 2de hands sites vinden want ze worden niet meer nieuw verkocht (denk ik). Je kan er natuurlijk ook een zelfgemaakt gobotje insteken, een met 'n heel fijn gaatje bijvoorbeeld, dan heb je bijna een laserstraal razz :p

Maar om even op de Topic te blijven... colorchangers gaan veel geld kosten voor die kelder én zijn veel te helder!!!! Of je moet er een hebben met dimming maar dan wordt het heel kostelijk hoor.
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
1-8-2003 19:54

descon schreef:

Colorchangers geven ook een mooi effect , ik ben nog steeds op zoek naar de simpele goedkope versie zonder aansturing sad :(
tja, par 36 met roterend kleurenwiel? wink ;) razz :p laugh :D
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DjluzoStandaard Lid
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
2-8-2003 13:52
of een spiegelbal moter met daaraan een parretje met kleurenwiel wink ;)
Luuk
DesconStandaard Lid
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
2-8-2003 16:54

BailaXtasis schreef:

Colorchangers zonder DMX dus?? Weet ik niet of dit bestaat maar ik wou juist hetzelfde hebben en heb het dan maar zelf "gemaakt"
Ik heb namelijk m'n Gobotunnel (met één ronddraaiende gobo in) veranderd. De gobo eruit, de straal zo fijn mogelijk instellen en voila... happy :)
Dit werkt dan gewoon op muziek en heeft een fijne beam die veranderd van kleur (4kleuren+wit) vanb 250Watt. Zo'n gobotunnel kan je op 2de hands sites vinden want ze worden niet meer nieuw verkocht (denk ik). Je kan er natuurlijk ook een zelfgemaakt gobotje insteken, een met 'n heel fijn gaatje bijvoorbeeld, dan heb je bijna een laserstraal razz :p

Maar om even op de Topic te blijven... colorchangers gaan veel geld kosten voor die kelder én zijn veel te helder!!!! Of je moet er een hebben met dimming maar dan wordt het heel kostelijk hoor.
Het schijnt dat showtec ze heeft. Maar ja , kan nergens een complete catalogus vinden van die flippies

Terug naar forum Reageer (zonder quote)