Forum > Geluid

Afregeling Behringer EX3200?

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
11-1-2006 14:23
Ik snap niet goed wat de ledbar duid op dit toestel. Is dit een statische ledbar waar enkele lampjes gaan branden naarmate het signaal dat bijgevoegd wordt, of werkt dit als een VU op een mengpaneel die reageert op pieken van het uitgestuurde signaal?
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
11-1-2006 16:57
Heb je al in de handleiding gekeken. Ik raad je wel de Engelse aan, want de Nederlandstalige heeft het over pompruis, en dat is meer wat voor CV monteurs.
De ledbar geeft de hoeveelheid toegevoegd signaal van de exiter aan. Het is dus GEEN vu meter. (Er staat ook geen schaalverdeling bij, dus dat leek me logisch)
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
11-1-2006 18:34
Ja hoor, had ik gelezen. Had ook al gezien dat er geen schaal bijstond daarom dat ik deze vraag stelde
Bedankt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
12-1-2006 10:10

Green Magic schreef:

Heb je al in de handleiding gekeken. Ik raad je wel de Engelse aan, want de Nederlandstalige heeft het over pompruis, en dat is meer wat voor CV monteurs.
Hoe zou JIJ het dan noemen in het Nederlands?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
12-1-2006 20:37
Als je de Engelse versie er naast pakt, staat er onder hetzelfde stukje:

Please make sure, that the sensitivity of the unit is high enough especially at low-level signals. Otherwise audible pumping may occur. The first LED should always be illuminated even at low-level signals and should only go off when the music stops.

Wat dan (wat vrij) vertaald 'hoorbaar pompend geluid' betekent.
De Engelse versie geeft mij iig een beter idee van de functies van het apparaat dan de (korte) Nederlandstalige handleiding. Als je me kunt vertellen wat pompruis betekend, dan graag. Als ik het in google intoets kom ik, niet lachen, hier op uit:
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=pompruis&btnG=Google+zoeken&meta=

Dat met die rare vertalingen is niet alleen bij Behringer zo, er zijn wel meer merken waar de NL handleiding bagger is, en de Engelse goed.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)