Forum > Algemeen Forum

Biedt zich aan, vakantiemedewerker

(117 reacties. Pagina 3 van 12)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
22-7-2003 19:23
Voor avond werk moet je minimaal 18 jaar zijn.
Voor gewoon werk mag je tot 16 jaar alleen lichte (niet ééntonige, zoals lopende band) werkzaamheden verrichten.

Dat is hier in NH een groot probleem met de bollenteeld, want daar worden de nodigen jeugdigen naar huis gestuurd door de controle, alsmede voor de werkgevers forse boete's.

Als je zou willen helpen met opbouwen, dan moet je over veiligheids schoenen beschikken, is er sprake van rigging, heb je ook nog een klimtuigje nodig, alsmede een hardhat.
Maar ik vraag me sterk af of een 14 jarige mag helpen met het opbouwen. Vanwege het gewicht.

Wat betereft bediening, dat vinden de andere jongens meestal ook het leukste, dus voor dat je daar achter staat......

En dan hebben we het nog niet over je salaris laugh :D
Welk salaris, op de payroll kan je niet voorkomen,dus afwachten wat ze je in je hand drukken.
Ik zou vooral niet zeggen dat je er al heel veel van weet, want dat geloven ze gewoon domweg niet.
Je kan je beter als hard werkend en graag willen leren voordoen.
Potentioneel (vanwege al je ervaring) eigenwijsjes worden zelden aangenomen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
22-7-2003 19:26
Als ze denken dat je er veel vanaf weet; en je weet het niet, of snapt niet wat je moet doen sta je met een bek vol tanden..Dus pas idd op met wat je zegt, je kan ze beter verassen door iets zonder problemen in 1 x goed te doen

grtz
GoeieGastStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
22-7-2003 19:28
niemand kan zeggen, die kleine kan nix en heeft geen ervaring zonder het gezien te hebben.

zoals ik al d8 niemand gelooft het.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
22-7-2003 19:30

GoeieGast schreef:

niemand kan zeggen, die kleine kan nix en heeft geen ervaring zonder het gezien te hebben.

zoals ik al d8 niemand gelooft het.
En wanner heb jij je laatste feest voor 5000 man gehad dan?
Zulke bedrijven zoeken nog wel eens een medewerker.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
22-7-2003 19:31
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar het kan alleen maar in je nadeel werken als je zegt dat je het goed weet enzo..En denk dat je kwa je leeftijd op zich wel wat kan weten, tenminste Iko zit ook bij Cyberdance en dies ook een jaar jonger dan ik, en men weet wel wat ze uitzoekt, dus das het probleem niet is gewoon kwestie van goed aanpakken

grtz
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
22-7-2003 19:31

GoeieGast schreef:

Ik hoef er maar iets meer dan het minimum voor: ±5 (2,66= minimum)
Jij was 14 he? Dan is het minimumjeugdloon voor jou € 2,04 netto. Het moet meestal erg raar lopen, wil je meer krijgen.
Door internet beperkt
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
22-7-2003 19:42
Ahum...Bedoel je dan in de geluids wereld of in het algemeen? Want in het algemeen krijg je meestal wel meer. Van de ongeveer 10 bedrijven waar ik gewerkt heb kreeg ik overal meer als het minimumloon.
Maar dat is MIJN mening...
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
22-7-2003 19:48

Roytje schreef:

Ahum...Bedoel je dan in de geluids wereld of in het algemeen? Want in het algemeen krijg je meestal wel meer. Van de ongeveer 10 bedrijven waar ik gewerkt heb kreeg ik overal meer als het minimumloon.
Het minimumjeugdloon wat in het boekje samen met de complete CAO staat is gewoon algemeen. Gelden er voor de geluids wereld dan andere getallen?
Door internet beperkt
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
22-7-2003 19:50
Niet dat ik weet. Maar ik bedoel maar dat bijna alle bedrijven toch wel boven het minimumloon zitten (uit eigen ervaring). Maar in het geluidswereldje is het vaak slecht verdienen (maar wel hartstikke leuk) zodat je hier wel gelijk kunt hebben. Maar over het algemeen geld dit niet zo!
Maar dat is MIJN mening...
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
22-7-2003 20:13
Onyx entertainment neemt geen mensen aan, dat weet ik bijna zeker. Een vriend van me, die ook zijn eigen bedrijf heeft, werkte wel eens met ze samen. Red's gaat al een tijd lang zeer slecht. Was een tijdje sprake van dat het geregeld zou worden dat ik daar ging draaien, maar die hele tent staat op zijn kop.

Met de eigenaar van Sound & Light support Jeroen Brandon, draaide ik vroeger wel eens samen op schoolfeestjes, ik weet ook zeker dat die niemand aanneemt want die heeft ook al genoeg mensen in dienst.

Van de rest heb ik nog nooit gehoord dus misschien dat je bij die mensen een kans maakt, maar geloof mij, als je 14 bent zullen ze niet staan te springen je aan te nemen. Kun je beter een krantenwijk nemen, want officieel mag je geloof ik nog geen enkele andere baan doen als je nog geen 15 bent.

Waarom ga je anders niet eens naar Vedior? Een vriend van mij heeft via hun wel eens een stage gedaan bij een bedrijf en die heeft wel een tijdje het geluid gedaan bij congressen, theater etc. Maar ik denk dat je dan wat ouder moet zijn, want hij was zelf geloof ik 17 toen hij ermee begon.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)