Forum > Geluid

Cortex Hdc-1000 Flightcase

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
13-2-2009 12:49

Redsound schreef:

Wanni schreef:

Deze (OEM)case is 4he, met de HCD-100 hou je derhalve nog 1he over.
Even voor mijn beeldvorming; Hebbie die kist laten maken of kun je deze zo kopen? Ik zit er aan te denken om ook een Cortex te kopen, maar wil hem wel in een case inbouwen.
Original equipment manufacturer= Leverancier die onderdelen aan levert voor een bepaald product, men gebruikt deze onderdelen vaak ook in hun eigen producten met hun eigen merkje erop(vaak goedkoper)

Kortom een fabriekscase, Overigens heb ik de mijne nu in een scanmaster kist zitten.

Nadelen:
-Tulp kabels moet je er van te voren in doen, als de cortex in het kistje zit kom je er niet meer bij.
-Usb poort aan de achterzijde is niet te gebruiken.

Voordelen:
-Compact
-kost slechts een appel en een ei.

Heb er nog ergens wat foto's van.
Focus on the customer and the rest will follow.
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
16-2-2009 12:54
Zoals Marc Zegt, het is een fabriekscase die je kant- en klaar kunt kopen (helaas niet bij New-line).

Wat betreft de genoemde nadelen:
- met een blindpanel (zie mijn eerdere foto's) kun je eenvoudig & fraai alle aansluitingen realiseren en eventueel kiezen voor xlr ipv tulp.
- Minder mooi, maar budgetvriendelijk: bestel 2 extra (dikke) tulp/rcakabels van 1.5 meter bij New-Line (in de webshop staat een mooie aanbieding). De case heeft voldoende ruimte om deze kabels na gebruik op te bergen. Voor de USB aansluitingen kun je gebruik te maken van een (actieve)hub (loopt er 1 kabeltje van de cortex naar de hub (had ikzelf tegen de wand van de case geplakt) en vanuit de hub sluit je de HDD/DVD-speler/keyboard/etc. aan.
- Overigens, de door mij gebrukte case is vrij ruim, waardoor je ook na installatie met enig gepriegel nog kabels kan aan- en afsluiten

Ik zie dat je in Tiel woont, is circa 30 minuten auto rijden van mijn woonplaats. Je kunt gerust een keer langskomen om cortex en case live te zien.

Marc: Het is je bluikbaar gelukt om je cortex 1000 in de scanmaster in te bouwen. Was dit gemakkelijk of moest je de case nog wat modificeren en/of de cortex flink aandrukken?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)