Twijfel
(94 reacties. Pagina 3 van 10)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 7-7-2003 09:45 |
Ik zie een 25 jaar oude SL-1200 ook niet helemaal zitten. Ten eerste omdat ze er 25 jaar geleden nog NET niet waren en ten tweede omdat ze toen ze er WEL waren de eerste jaren nog helemaal NIET populair waren. In HEEL veel discotheken lagen 25 jaar geleden namelijk Lenco draaitafels en enige andere merken die ik alweer vergeten ben. MIJN eerste ervaring met een SL-1200 is minder dan 20 jaar geleden. Heeft een SL-1200 het eeuwige leven? Nope. Hij zit weliswaar goed in elkaar MAAR ik maak toch regelmatig SL-1200's mee met: - Totaal verne#kte bovenplaten waar geen redden meer aan is. - Spindle lagers die absoluut GEEN zin meer hebben om nog rond te draaien. - Armlagers die de geest gegeven hebben. WEL is het zo dat je in principe elke SL-1200 weer kunt reviseren naar (nagenoeg) nieuwstaat. Ook vind ik dat ze mechanisch ERG goed in elkaar zitten (vandaar ook dat ze lang mee KUNNEN gaan (maar kunnen gaan is niet hetzelfde als gaan WANT de daadwerkelijke levensduur hangt HEEL erg af van de (al dan niet lompe) eigenaar). PS: Uiteraard hebben we het hiet over de MKII. Ik laat dat altijd maar voor het gemak weg (scheelt typwerk). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 7-7-2003 10:57 |
ok, het voelde al veel langer, dus ik heb maar even een "bewijs" opgesnuffelt kijk maar: www.ovmsales.nl/imagine/rommel/ Ze zijn dus wel bijna 21 jaar oud En ik gebruik ze nog steeds. Ze zijn wel "gebruikt" en uiteraard is een nieuwe een stuk beter, maar ik had, denk ik, er niet zo lang mee gedaan als het een ander merk en type was geweest. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 7-7-2003 10:59 |
ik vind dat een moderator niet mag liegen | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 7-7-2003 10:59 |
Maar hij mag zich WEL vergissen (want da's niet meer dan menselijk). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 7-7-2003 11:05 |
roberto schreef: ik vind dat een moderator niet mag liegenWaarom zou ik er over liegen? Heb er al voor je bij gezet dat het veel langer voelde Ben benieuwd of jij over 20 jaar, als je tegen die tijd nog Dj bent, de exacte aanschaf jaren van al je app. nog weet. En zeker als je zoveel spullen als ik hebt gekocht Ik heb af en toe al met een belastingcontrole de grootste moeite om de afgelopen 5 jaar terug te kunnen roepen | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 7-7-2003 11:23 |
ik weet heus wel dat je niet loog, het was maar als grapje bedoeld. En over 20 jaar nog dj ik betwijfel het, dan heb ik een eigen discotheek (als mijn plannen doorgaan natuurlijk) | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 7-7-2003 11:31 |
Als het als een grapje bedoeld is, gebruiken we meestal de smily met het knipoogje: Dan is dat duidelijk voor iedereen. Ik voelde me toch een beetje aangevallen Maar goed, je had het zo niet bedoeld, dus bygones. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 13:05 |
Nee maar het is dus gewoon een bullshit verhaal dat de technics 25 jaar mee gaat zonder problemen. Dat verhaal moet namelijk een keer de wereld uit want het is en blijft gewoon een dikke vette leugen gemaakt door de technics bezitters die nog niet eens de battarijen in hun afstandsbediening kunnen verwisselen zonder het 3 keer na te vragen hoe het ook al weer moest. En die Technics van jou is dan mischien 21 jaar -> Ik durf te wedden dat als je nu een nieuwe MK2 uit de doos pakt en die er naast zet je 100% gebreken bij die van jou tegen gaat komen. En ik weet ook 100% zeker dat dat zo is. Wat dat betreft kots ik dus een beetje op zulke lul verhalen. Want iedereen weet donders goed dat een technicas geen 25 jaar mee gaat. Doe er maar 10 jaar vanaf en als je SL dat zonder problemen red heb je nog geen reden om te zeiken want ik ken 1 geen drive in die 15 jaar dezelfde gear gebruikt. 2 Ik ken geen dive in waar de spullen het langer als 10 jaar volhouden (de dj gear dan) en dus is het mooi als je de 15 jaar haalt. Wat die SL van jou betreft die 21 jaar zou moeten zijn (heb eerlijk gezegd je bewijs nog niet bekeken) die heeft ook no fucking way 21 jaar mee gedraaid in je drive in. Dat geloof ik gewoon niet en dat kan ook gewoon niet. Dat jij je op je pik getrapt voelt als technics eigenaar zal mij een rotzorg wezen. Maar ga geen dingen zitten vertellen terwijl je beter zou moeten weten want anders was je geen mod geweest op dit forum. Ik vind dat als je zulke dingen durft te beweren ook wel erg slordige fouten maakt. Wat ik nog veel erger vind is dat mensen zoals Phazer meteen mee beginnen te schreeuwen maar zelf dus ook niet eens weten waar ze het over hebben. Bedenk dus de volgende keer jezelf is 2* voordat je zulke dingen zegt. D'r komen namelijk steeds meer van die eikels zoals ik die helemaal nikkes noppes nada met technics hebben en zulke verhalen maar al te lief zo diep de grond in trappen dat ze nooit het daglicht meer zullen zien. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
FridgeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-7-2003 Laatste: 21-5-2024 Berichten: 138 | 7-7-2003 13:13 |
> Dat jij je op je pik getrapt voelt als technics eigenaar zal mij een rotzorg wezen Reind, je komt als ik eerlijk moet zijn zèlf nog het meeste over als "op je pik getrapt". Beetje minder fel kan ook denk ik? Verder, gaat het nou om precies exact hoeveel jaren het ding overleeft? Bij je draaitafel-aankoop beslissing is het gewoon goed om te weten dat een SL 12** mkII gewoon _erg_ lang meegaat en mechanisch _erg_ goed in elkaar zit. Ook ik heb Tech's behandelingen zien overleven die de meeste andere apparaten totaal niet kunnen hebben. Boeit het puntje degelijkheid en duurzaamheid je niets? Good for you, dan ga je voor de meeste gimmicks. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 7-7-2003 13:15 |
Even voor de goede orde: Reind zit nu ongeveer 1 week zonder draaitafels en begint wat afkickverschijnselen te vertonen ;-) Maar ik ben het met je eens: Een correct werkende 20 jaar oude SL-1200 is een HOGE uitzondering. Ik zie ze meestal van een jaar of 10 oud met menig gebrek op de arm en de spindlelagering. Maar zelfs 10 jaar is een mooie leeftijd voor een consumentenproduct (want dat is het natuurlijk). Menig DJ draaitafel kan zelfs die leeftijd niet echt goed halen (om dan nog maar te zwijgen over de beschikbaarheid van onderdelen). Het "de technics gaat 25 jaar mee" verhaal is volgens mij ooit ontstaan doordat iemand zei dat het ONTWERP van de SL-1200 alweer zo'n 25 jaar meegaat ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |