X-15HL vs X-18B
(75 reacties. Pagina 3 van 8)Moderator(s): Dré
XplodStandaard Lid Uit: België Sinds: 12-3-2005 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 210 | 8-2-2009 19:44 |
djlimburg schreef: ik heb een aantal fotos van de x-15hl op mijn pc https://www.mijnalbum.nl/Album=X6BXYODMde schets die in paint is gemaakt zal ik hier even uitleggen (is niet door mij gemaakt): Overigens ben ik nog steeds erg tevreden over deze bassen! Met nieuwjaar hebben we ze in een zaal gebruikt waar we al meerdere keren geluid hebben moeten neerzetten. Meestal gebruikten we dan de combi 2x AX-15B met 2x 18G50. Met nieuwjaar hebben we het gewoon op 2x X-15HL gehouden, en het ging zeker even hard, zoniet zelfs harder! Het verschil in diepgang zal de doorsnee fuifganger bij 'moderne' muziek niet merken. Mvg | |
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi... | |
DjlimburgEx Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2008 Laatste: 20-6-2009 Berichten: 274 | 8-2-2009 19:54 |
ik wist niet meer precies uit welk topic ik de fotos had en kon het ook neit zosnel terug vinden heb ze daarom maar even opnieuw geupload als de nieuwe fotos er zijn zou ik die graag ontvangen (als het kan via de mail) | |
wat zou een leven zijn zonder geluid | |
Kevinos91Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-2-2007 Laatste: 3-2-2014 Berichten: 258 | 8-2-2009 19:56 |
Nou vandaag was het dan zo ver, de grote test met de gehele installatie. Had de set zo opgesteld, dat per kant 2 X15HL op een kant lagen. Dat wilt dus zeggen, met de hoorn naar rechts (in dit geval). En de andere rij met 2 X15HL met de hoorn naar links. Daarboven per kan 1 rcf art500a top aan de buitenkanten. Per X15HL krijgen ze 1050 rms op 8 ohm van een Synq 3K6, deze heeft het op geen enkel moment moeilijk gehad. Verder heb ik alles via de Lem dx26 plus afgesteld, en ook de tops. Wat ik heel erg raar vind, is dat de subs +6 db kregen (output gain) en de tops stonden op -30 db (!). Nog kwamen de tops boven de subs uit (om het zo maar te zeggen). Verder heb ik nog wat met de input gain gespeeld, dit scheelde toch wat. Het enigste probleem wat ik heb, is dat het mengpaneel helemaal in het rood gaat. Ook de Lem staat vol in de clip bij een hoger volume. Wanneer ik gewoon doorduw en de gain helemaal (!) open heb, geven zowel de tops als de subs geen krimp. De speakers in de X15HL bewegen eigelijk niet, en toch komt er al een leuke druk uit. Nu moet ik wel zeggen, dat we alles in de garage getest hebben. Dat is waarschijnlijk wel van invloed op de set (de druk voelde je ook op je oren). Waarschijnlijk moet dus alleen de lem nog goed worden ingesteld, maar de toppen kan ik al niet regelen (ze reageren niet op alle functies op Thru na, die de filter uitschakeld (fullrange). | |
Freelance diensten & LED Design | |
Sound by GhostStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-6-2006 Laatste: 12-4-2014 Berichten: 90 | 8-2-2009 21:20 |
Heb zelf 2x 18B gehad daar was ik redelijk tevreden mee. Op een gegeven moment wouden wij uitbreiden en toen heb ik besloten om te gaan voor 4x x15HL, achteraf een goede keus. Voor kleinere ruimtes/gemiddelde zaaltjes kun je prima met de x-18b overweg en die klinken dan ook goed. Voor meer het grotere werk, grote zaaltjes enzo vind ik persoonlijk de x15 HL beter. De druk is dan enorm en dat is toch wel prettig! Ik denk dat je met de X15 HL meer kanten op kunt dus flexibeler bent. Verder is een goede versterker wel belangrijk mijn V5001 raakt af en toe lichtjes in de clip. Ik moet wel toegeven in kleinere zaaltjes heb ik misschien liever de x18b omdat de hoorn geladen dan net te ver dragen. Zelf heb ik 2 X15HL per kant met een x15 topje er boven op, ziet er wel netjes uit zo'n toren. | |
Shake It! | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 8-2-2009 22:08 |
kevinos91 schreef: Daarboven per kan 1 rcf art500a top aan de buitenkanten.Per X15HL krijgen ze 1050 rms op 8 ohm van een Synq 3K6, deze heeft het op geen enkel moment moeilijk gehad. Verder heb ik alles via de Lem dx26 plus afgesteld, en ook de tops. Wat ik heel erg raar vind, is dat de subs +6 db kregen (output gain) en de tops stonden op -30 db (!). Nog kwamen de tops boven de subs uit (om het zo maar te zeggen). TCMC | |
Kevinos91Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-2-2007 Laatste: 3-2-2014 Berichten: 258 | 8-2-2009 22:12 |
Ik heb hem voornamelijk gebruikt op music. Mic/line ben ik wel aangekomen, en 1x beluisterd. Heb hem verder ook gebruikt op die manier dat geen een knopje was ingedrukt. Wat zou de beste manier zijn? Ik vermoed gewoon op Music, en dan meteen het freq bereik proberen te regelen. Dat wilt niet lukken, hij reageert niet op wat ik doe (heb nog niet alle functies gebropeert). | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 9-2-2009 09:35 |
kevinos91 schreef: Ik heb hem voornamelijk gebruikt op music. Mic/line ben ik wel aangekomen, en 1x beluisterd.Je tekst doet vermoeden dat je niet echt weet wat de functie van die mic/line schakelaar is. Mogelijke oorzaak kan zijn dat je bij de kaft van de handleiding gestopt bent. In zo'n geval werkt de handleiding helaas niet (hij moet echt opengeslagen worden en doorgenomen worden). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
StimpEx Lid Uit: België Sinds: 2-2-2005 Laatste: 29-4-2009 Berichten: 71 | 9-2-2009 09:55 |
In dat geval zouden ze beter een handleiding meegeven over hoe een handleiding werkt. Goed dat je dit opheldert Dré Even ontopic, is een HL inzetbaar in gemiddelde zaaltjes daar je meestal toch beter afbent met BR in zulke omstandigheden dacht ik? | |
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet? | |
Kevinos91Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-2-2007 Laatste: 3-2-2014 Berichten: 258 | 9-2-2009 12:05 |
Heb voorheen de art500a altijd op fullrange functie gebruikt (music). De line/mic heb ik nog nooit gebruikt, behalve om even te testen. Een handleiding zat er niet bij, heb ik ook niet kunnen vinden (2dehands toppen gekocht). | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 9-2-2009 12:29 |
kevinos91 schreef: Heb voorheen de art500a altijd op fullrange functie gebruikt (music). De line/mic heb ik nog nooit gebruikt, behalve om even te testen.Uiteraard kun je er ook een line signaal in rammen terwijl hij op standje mic staat (een beetje vergelijkbaar met het in de muur rammen van een spijker met je voorhoofd) MAAR het signaal moet dan absurd naar beneden gedraaid worden (zeg zo'n ooh-aaah 30-40dB of zo)... Een handleiding zat er niet bij, heb ik ook niet kunnen vinden (2dehands toppen gekocht). Tja... Termen zoals MIC en LINE zouden toch eigenlijk wel een hint moeten zijn in een bepaalde richting...Daarnaast vind ik met simpele zoektermen zoals "RCF Art-500A user manual" wel degelijk de nodige handleiding (binnen enkele seconden)... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |