Forum > Zelfbouw Speakers

Wielen onder baskast met onbereikbare onderzijde

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
23-9-2008 19:12

KVM schreef:

Ik heb het idee dat Dré zoiets bedoeld.

Martin.
Deze pluggen heb ik uiteindelijk gebruikt. De schroevenspeciaalzaak moest ze zelfs nog bestellen. 30 euro ex. voor een doosje van 50.

Op de doos stond boren met 12mm. Ik heb eens gemeten en besloten met 10mm te boren voor een zo stevig mogelijke bevestiging.

Daarna de bout handvast gedraaid om de schroefdraad te ontlasten, en voorzichtig met een hamer ongeveer een centimeter in de kast getikt. Dan de bout met een steeksleutel licht aangetrokken en met de hamer geheel in de kast getikt. Daarna bouten verwijderd en wielen geplaatst. Hierna de bouten met de accuboor (=luiheid, kan even goed met een ratel of steeksleutel) vastgedraaid.

Zoals het nu zit, denk ik niet dat de wielen ooit nog een millimeter verschuiven. Of dit echt zo is zal de praktijk nog wel uitwijzen. In ieder geval iedereen bedankt voor de tips!

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
23-9-2008 19:44
oke dit is mooi laat nog even weten of het ook echt werkt in de praktijk (na een keer of 5 gebruiken) als het dan nog vast blijft zitten weten wij dit ook en is dit zeker mooi meegenomen voor als we ooit ergens wielen onder moeten zetten
wat zou een leven zijn zonder geluid
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
23-9-2008 19:53

joepurlings schreef:

Deze pluggen heb ik uiteindelijk gebruikt. De schroevenspeciaalzaak moest ze zelfs nog bestellen. 30 euro ex. voor een doosje van 50.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Volgens mij hangen ze tegenwoordig ook gewoon bij de Gamma (in blisters van 10 stuks of zo).
Op de doos stond boren met 12mm. Ik heb eens gemeten en besloten met 10mm te boren voor een zo stevig mogelijke bevestiging.
Je kunt je er beter aan houden. Als je het gat te klein maakt wordt, tijdens het plaatsen, de paraplu te recht (met daarna de kans dat je de boel kapot draait in plaats van dat de paraplu zich correct uitvouwt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
23-9-2008 19:58

Dré schreef:

Kost wat maar dan heb je ook wat. Volgens mij hangen ze tegenwoordig ook gewoon bij de Gamma (in blisters van 10 stuks of zo).
Op andere plaatsen kon ik ze groter dan M6 niet vinden. Ik heb ze bij Albema Robema gehaald, een speciaalzaak in bevestigingsmaterialen. Hier had ik nog even getwijfeld tussen deze pluggen, of pluggen met een kantelhaak, maar toch deze genomen (die met kantelhaak zagen er wel erg duur uit).
Je kunt je er beter aan houden. Als je het gat te klein maakt wordt, tijdens het plaatsen, de paraplu te recht (met daarna de kans dat je de boel kapot draait in plaats van dat de paraplu zich correct uitvouwt).
Ik heb er inderdaad eentje kapot gehad, maar dat kwam volgens mij omdat ik toen de bout niet had aangedraaid alvorens deze de kast in te slaan.

DJLimburg, als je er nog nodig hebt... ik heb er nog 17 :P

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
23-9-2008 20:05
ik ga me 4x x-15hl kopen en daar wou ik ook wielen onder zetten
ik heb een paar fotos gekregen om te kijken of er veel plaats is in de kasten
ik wacht even af tot ik de kasten heb en dan ga ik kijken of er plaatsen zijn waar ik een schroef door en door kan zetten (dit is altijd beter natuurlijk)

als ik er nergens bij kan heb ik er 64 nodig en dan meoten ze allemaal goed gaan wink ;)

ik wacht even af tot ik die kasten heb mocht ik er dan nog nodig hebben neem ik contact op
wat zou een leven zijn zonder geluid
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
23-9-2008 21:10
als ik er nergens bij kan heb ik er 64 nodig en dan meoten ze allemaal goed gaan wink ;)
De plug die bij mij stuk was gegaan heb ik met een tang terug kunnen trekken. Ik had namelijk eerst gecontroleerd of de bout nog stevig alvorens deze eruit te draaien. Draai je hem er wel uit, dan valt dus een stukje van de plug in de kast.
ik wacht even af tot ik die kasten heb mocht ik er dan nog nodig hebben neem ik contact op
De verpakkingseenheid van Fischer was 50 stuks, dus dan zou je inderdaad niet een heel pak extra moeten kopen voor 14 pluggen.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
13-10-2008 10:39
Voor DJLimburg bij jou in de buurt verkopen ze die pluggen ook bij de B&D winkel in de outlet te Roermond, ik heb er daar veeeeel gehaald de dikste die ze hebben is M6. Ik gebruik ze met groote regelmaat. Ze hebben daar overigens ook setjes waar een tang bij zit om de paraplu pluggen vast te zetten.

Het is degelijk spul maar je moet je wel houden aan de boor instructies dus niet te kleine gaten boren. Verder moet de paraplu de ruimte hebben aan de achterzijde om uit te vouwen. dus NIET een paar milimeter van een hoek of zijkant plaatsen maar ruimte houden.
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)