Forum > Newbie Forum

Diverse vragen over licht en geluid

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Stiems4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 16-6-2010
Berichten: 16
18-9-2008 10:40
Thnx!

Had net een halve minuut geleden zelf ook m'n verstand aan gezet en bedacht dat het daarmee moest... shut up :X
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
18-9-2008 13:30
De multidim mk2 kan ook als switchpak fungeren...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
18-9-2008 13:51
Kan inderdaad, maar denk eraan dat hij wel lekstroom kan geven.
Dus als het effect al draait met heel weinig stroom, dan gaat ie toch al iets doen ook al zet je hem uit. Meestal zal het echter geen probleem opleveren.
Stiems4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 16-6-2010
Berichten: 16
19-5-2009 15:03
Ik zie hier mijn topic van vorig jaar nog en wil graag even bevestiging van wat ik komende vrijdag van plan ben.

Ik moet weer op een (klein!) feestje licht en geluid hebben. Zelf heb ik een aantal spullen die, volgens mij, wel voldoende zijn. Zie het meer als kinderfeestje voor 40 personen dan iets anders... ;)

Ik heb:
1x DJ Mingle
1x Multidim
4x Led par 56
2x Moonflower
1x Wildmoon

Nu kan ik dus volgens mij de led parren rechtstreeks op de DJ mingle aansluiten en de effectjes op de multidim (in switch-stand). Klopt dit?

Wat ik verder begrijp van diverse topics (heb weer een paar uur zoeken en lezen erop zitten...) is dat ik chases 'moet' programmeren voor de vier kanalen op de dj mingle waar de led parren aan hangen. Verder kan ik volgens mij een led par als master en de rest als slave laten werken (en heb ik dus idd maar vier kanalen nodig). True?

Of kan ik ook de standaard programma's gebruiken en 2 parren op kanaal 1 t/m 4 aansluiten en 2 kanalen op kanaal 5 t/m 8? Wat is het effect hiervan; halve lichtsterkte?

Wederom alvast bedankt voor de reacties. happy :)
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
20-5-2009 21:29

Stiems4 schreef:

Nu kan ik dus volgens mij de led parren rechtstreeks op de DJ mingle aansluiten en de effectjes op de multidim (in switch-stand). Klopt dit?
Dit klopt!
Wat ik verder begrijp van diverse topics (heb weer een paar uur zoeken en lezen erop zitten...) is dat ik chases 'moet' programmeren voor de vier kanalen op de dj mingle waar de led parren aan hangen.
Moet niet, wordt er wel leuker op als de LED-parren niet de hele avond op hetzelfde kleurtje staan.
Verder kan ik volgens mij een led par als master en de rest als slave laten werken (en heb ik dus idd maar vier kanalen nodig). True?
Het master/slave-systeem is bedoeld voor mensen die geen controller hebben. De master gaat dan zelf vrolijk kleurtjes en wisselingen bedenken (volgens demo-standje of op muziek) en de rest volgt de master. Als je met een controller gaat werken, moet je een DMX-adres instellen dat correspondeert met de kanalen die je wilt gebruiken op je controller.
Of kan ik ook de standaard programma's gebruiken en 2 parren op kanaal 1 t/m 4 aansluiten en 2 kanalen op kanaal 5 t/m 8? Wat is het effect hiervan; halve lichtsterkte?
Halve lichtsterkte zal geen gevolg zijn van meerdere lampen op dezelfde kanalen. Standaardchases zullen trouwens bij LED-parren een ander effect hebben. Meestal zijn chases het afwisselen van de kanalen 1 t/m 4 voor de eerste vier lampen. Aangezien iedere lamp al 4 kanalen bezet, zal je dus eerder een soort kleurchases krijgen dan dat de lampen aan en uit gaan (afhankelijk van hoe de kanalen precies worden gebruikt). Je kan dus beter zelf iets programmeren. Als je alle vier de lampen iets unieks wil laten doen, moet je ze allen een eigen kanalenreeks geven (16 kanalen totaal). Als ze hetzelfde moeten doen, zet je ze op dezelfde 4 kanalen (1 t/m 4). Variaties hiertussen zijn mogelijk, maar je zal zelf moeten programmeren.
Lichtje erbij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)