Forum > Algemeen Forum

Highlite open dag

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
26-8-2008 23:01
ben de afgelopen 3 keer geweest en ik hoop zondag weer even aanwezig te zijn, ik houd alleen zaterdag mijn verjaardag dus moet even kijken dat ik de wekker niet vergeet te zetten sneaky :V
is inderdaad alleen met uitnodiging, tenminste voorgaande jaren.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
27-8-2008 08:09

JeroenVDV schreef:

Ik denk niet dat men zit te wachten op bussen vol eindgebruikers.
Dit is in tegestelling met bv.Beglec waar sommige dealers wel met een bus vol klanten toekomen.(men schrijft zich wel in bij de dealer)Ook voor de open dagen bij Velleman( HQ power)in september kan de dealer een aantal klanten meebrengen.Op deze dagen word dan ook enkel over eindgebruikersprijzen gesproken en de dealer meld vooraf met hoeveel hij langskomt.Daar ik ook al gezien heb dat folders met op dat moment geldende promoties aanwezig waren denk ik niet dat het bij Highlite de bedoeling is dat eindgebruikers langskomen.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
27-8-2008 09:02
Nou, mijn laatste opmerking dan maar, en daarna mag je het lekker zelf uitzoeken.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat iedereen zomaar komt, maar als je toch doet, laten ze je niet buiten staan.
Ook niet als je geen uitnodiging hebt, dat heb ik toch duidelijk gevraagd?!
Er zijn ook gasten die met vrouw en kinderen komen hoor, incl. het eigen personeel.
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-8-2008 09:26

Malle Pietje schreef:

Er zijn ook gasten die met vrouw en kinderen komen hoor, incl. het eigen personeel.
Dat is heel wat anders. (een beetje moeilijk om vrouw en kinderen van een dealer te weigeren) Eigen personeel neem je natuurlijk mee om eventuele nieuwe dingen te bekijken en of horen. Het is natuurlijk de bedoeling dat je personeel ook weet wat er te koop is.

Een open dag is veelal voor een dealer en eventueel een klant. (voor een luistertest o.i.d.)

JeroenVDV schreef:

Highlite moet je zien als "fabrikant" en niet als winkel
Nee, als groothandel, voor de groothandel zit de fabrikant.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-8-2008 13:50

KVM schreef:

[citaat van JeroenVDV schreef:

Highlite moet je zien als "fabrikant" en niet als winkel
Nee, als groothandel, voor de groothandel zit de fabrikant.Highlite is vanuit Europa gezien toch echt de fabrikant, zij "maken" Showtec, DAP en DMT. Los van waar het wordt geassembleerd of ingekocht.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-8-2008 15:43

JeroenVDV schreef:

Los van waar het wordt geassembleerd of ingekocht.
Je moet het zien als private label.
Een private label maakt van een groothandel geen fabriek.
Bij een groothandel kan een "dealer" kopen, rechtstreeks bij een fabriek veelal niet.
Tenzij het om een private label gaat.

Martin.
kvm entertainment
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
30-8-2008 14:21
Volgens mij zijn de open dagen bedoeld voor iedereen die interesse heeft in de licht- en geluid branche.

Vertegenwoordigers en verkopers richten zich uiteraard uitsluitend op nieuwe potentiële klanten of huidige rechtstreekse klanten, om nieuwe producten te demonstreren en te netwerken. De particulieren (zoals eerder hier o.a. scholieren genoemd) zijn voor highlite de kleine eindgebruikers. Deze worden normaal gesproken doorverwezen naar de dealers, maar zijn op de open dag van harte welkom om de oude voorraden met schade, defecten of andere gekke fratsen voor lage prijzen over te nemen....

Ikzelf hoop straks nog even tijd te vinden om even de ontwikkelingen op het gebied van hun lasers te bekijken. Na de overname van Haffkamp.com is dat voor mij plotseling een hele interessante tak geworden wink ;)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
30-8-2008 15:15
Morgen rond 12 ben ik dr ook even wink ;)
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
30-8-2008 20:36

MG] schreef:

De particulieren (zoals eerder hier o.a. scholieren genoemd) zijn voor highlite de kleine eindgebruikers. Deze worden normaal gesproken doorverwezen naar de dealers, maar zijn op de open dag van harte welkom om de oude voorraden met schade, defecten of andere gekke fratsen voor lage prijzen over te nemen....
Ik heb persoonlijk nog nooit geweten dat Highlite iets verkoopt aan iemand zonder BTW nummer,en zo hoort het ook.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-8-2008 20:42

eddy wally schreef:

MG]De particulieren (zoals eerder hier o.a. scholieren genoemd) zijn voor highlite de kleine eindgebruikers. Deze worden normaal gesproken doorverwezen naar de dealers, maar zijn op de open dag van harte welkom om de oude voorraden met schade, defecten of andere gekke fratsen voor lage prijzen over te nemen....

Ik heb persoonlijk nog nooit geweten dat Highlite iets verkoopt aan iemand zonder BTW nummer,en zo hoort het ook.
Normaal gesproken niet, maar ik denk dat het een dag is waar niet alleen klanten, maar ook vrienden, oud medewerkers, koopjesjagers etc van kan profiteren. Het gaat vaak om samples en andere afgeschreven artikelen, dus BTW nummer of debiteuren nummer heb je in principe niet nodig. Overigens moet je bij dat soort artikelen nog wat geluk hebben.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)