Forum > Geluid

American Audio PXW 18P

(57 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
10-12-2008 08:16
Het idee is inderdaad niet vreemd,ook ik ben benieuwd naar een vergelijking zie mijn vroegere post maar in dit topic.
Indien de verkoper de Mackie ook verkoopt(aan goeie prijs wel te verstaan want leveren kan iedereen) zal hij er wel geen probleem mee hebben,anders denk ik niet dat hij er staat om te springen.
Laat in ieder geval weten hoe het afloopt.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
11-12-2008 13:48
Ik heb de pxw vandaag gehoord, weliswaar zonder een mackie ernaast.
Maar voor het geld, is dit zeker een erg leuke kast.
Volgens de verkoper doet hij niet veel onder voor een mackie swa1801.
Dit kan ik niet zeggen, aangezien ik de swa1801 nooit stand-alone gehoord heb.
Ik moet zeggen dat de pxw, in de eerste paar meters ook redelijk druk geeft,
Ga je echter iets verder af staan, dan neemt de druk wel zeer snel af.
Al met al, vind ik dit een erg leuk kastje,
hij is zeer net afgewerkt, de wielen die erbij zitten zijn redelijk, het zijn geen bluewheels maar het doet het.
Verder is de kast vrij stevig, handvaten zijn goed vast te pakken.
Prestatie is naar mijn mening redelijk, verwacht geen wonderen maar hij doet het erg leuk.
Ik heb 1 enkele kast gehoord, ik verwacht dat de druk een stuk zal toenemen als je er 2 hebt staan.

Ik ga zeer waarschijnlijk 2 stuks aanschaffen, met het doel in de ogen om er later 4 te krijgen.

Ik heb er ook over de gedacht om 2 swa1801 te kopen (2ehands), hier ben ik nu van afgestapt voor de prijs
van 2 mackie swa1801 (2ehands prijs is rond de €1600). Hier krijg ik ongeveer 4 pxw's voor.

hoop dat jullie iets aan mijn post hebben, het beoordelen van een subkast is persoonlijk.
Het kan dat andere mensen er niks aan vinden, of hem geweldig vinden.
insomnia
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
12-12-2008 07:40
Bedankt voor je ervaring

Hoe zou je deze plaatsen tegenover een
x-15b of mss een betere vergelijking, de x18-b ?

een passieve variant zou trouwens ook wel interessant zijn denk ik.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
12-12-2008 11:09
Ik heb geen ervaring met de dap x-15/x-18, dus hier durf ik niks over te zeggen.
Hiervoor heb ik wel 2 stuks b1800x gehad, weet niet of die vergelijkbaar zijn met de daps?
De pxw 18, gaat naar mijn idee een stuk harder.
Vanavond ga ik de pxw verder testen met 2 mackie srm-450 erboven.

Heb tot nu toe 1 losse sub gehoord.

*edit wordt maandag....
insomnia
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
12-12-2008 23:14
dit moet haast te mooi om waar te zijn.... van de andere kant: de SWA1801 schijnt ook niet meer te zijn wat het geweest is (sowieso geen RCF woofers). Op het Mackie-forum kun je regelmatig over uitgefikte versterkermodules en defecte speakers lezen over de SWA serie.

Maar de specs lijken wel behoorlijk te verschillen, 128 Vs 135dB is nogal wat (in theorie speelt de SWA1501 net zo hard).

Ik ben me met een schuin oog aan het oriënteren op 18 ipv 15 inch subs, en met een nieuwprijs van de SWA1801 die gelijk ligt aan een RCF 4PRO8001/2/3AS (kan iemand het echte gebruiksverschil eens uitleggen?) weet ik het wel... gaan ook vast prima onder een SRM450.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-12-2008 09:52

dimi_v schreef:

dit moet haast te mooi om waar te zijn.... van de andere kant: de SWA1801 schijnt ook niet meer te zijn wat het geweest is (sowieso geen RCF woofers). Op het Mackie-forum kun je regelmatig over uitgefikte versterkermodules en defecte speakers lezen over de SWA serie.
Dit is mede de reden waarom ik voor de pxw heb gekozen, de "nieuwe" swa1801Z versie heeft een eminence speaker.(dit heb ik vernomen/gehoord durf het niet met 100% zekerheid te zeggen) Iemand enig idee welke serie er orgineel inzit?
Hier heb ik ook verschillende minpunten over gehoord.

Verder is de replacement speaker voor de swa1801 de eminence kilomax.
klik eminence
Deze emince speaker is berekend voor de swa1801, dus ook voor de pxw18p. Aangezien het ontwerp gelijk is.
Ikzelf ga later nog eventueel proberen hoe de pxw het doet met een eminence woofertje. (na carnaval dus)
Maar de specs lijken wel behoorlijk te verschillen, 128 Vs 135dB is nogal wat (in theorie speelt de SWA1501 net zo hard).
Ik zou zelf zoieso nooit naar de max spl kijken, maar eerder naar de sensivity. Het probleem is alleen dat de sensivity
onvindbaar is voor beide speakers laugh :D . De swa1801 zal denk ik ook wat harder gaan, anders zou ik niet weten waar het prijsverschil (€1000) inzit. (beide fabrieken liggen in China)

De kasten van rcf zijn over het algemeen iets lichter +- 10 kg. Ikzelf had als het financieel mogelijk was voor rcf gekozen. Kasten zien er zoieso mooi uit. Staan naar mijn mening ook goed onder 2 srm-450's.
Ik heb ze overigens nog NOOIT gehoord. In verschillende forums spreekt men wel vol lof over deze kasten.
Ga eens luisteren bij een dealer, mackie swa1801 naast een rcf sub.
insomnia
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-12-2008 10:11

Sick2 schreef:

Dit is mede de reden waarom ik voor de pxw heb gekozen, de "nieuwe" swa1801Z versie heeft een eminence speaker.(dit heb ik vernomen/gehoord durf het niet met 100% zekerheid te zeggen) Iemand enig idee welke serie er orgineel inzit?
Hier heb ik ook verschillende minpunten over gehoord.

Verder is de replacement speaker voor de swa1801 de eminence kilomax.
klik eminence
Deze emince speaker is berekend voor de swa1801, dus ook voor de pxw18p. Aangezien het ontwerp gelijk is.
Ikzelf ga later nog eventueel proberen hoe de pxw het doet met een eminence woofertje. (na carnaval dus)
uisteren bij een dealer, mackie swa1801 naast een rcf sub.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen is de Eminence Kilomax Pro 18 een mietje van een woofer met een BL product van bijna niks en een EBP van amper 57 (even uit mijn hoofd). Woofer is alleen geschikt voor een enorme basreflex kast of geloten kast, maar niet voor een 6e orde bandpass kast met exponentiele poorten. Bij een dergelijke lage EBP krijg je een enorme trage basweergave die ook niet niet echt drukvol is.

In de oude SWA1801 zat overigens een B&C woofer van 4 Ohm met keurig nette Thiele Small Parameters, ook na 6 jaar intensief gebruik.

Overigens schat ik de Eminence qua kwaliteit en performance zelfs een stuk lager in dan DAP speakers die o.a in de X-series gebruikt worden. Laatst heb ik een partijtje subwoofer speakers doorgemeten en was erg asangenaam verrast.

Ik zou bij andere woofers naar 18Sound, B&C, Faital, Ciare, RCF, BMS en andere soortgelijke merken met geschikte Thiele Small Parameters uitkijken. EBP moet minimaal 100 zijn, maar mag oplopen tot 125. Hogere EBP geeft een iets snellere en betere kickbass.

TCMC
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-12-2008 10:20
woow, Dat is inderdaad met de deur in huis vallen happy :)

Je hebt er duidelijk 100x meer verstand van dan ik.
Maar een bedrijf wat hier in het zuiden mackie repareert (kom niet meer op de naam)
Vertelde dat ze deze woofer gebruikte.

Verder zijn alle eminence woofers dan minder goed, of is het vooral die speaker?
Dit zou wel de vele problemen met de swa1801z kunnen verklaren, met woofers die er na een korte tijd al
uitklappen en dergelijke.

hier nog korte MP link, met info (weet niet of deze betrouwbaar is)
klik

TCMC Heb je enig idee welke woofer er in de pxw zit?

bedankt voor de info happy :) leren leren leren
insomnia
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-12-2008 10:33

Sick2 schreef:

Verder zijn alle eminence woofers dan minder goed, of is het vooral die speaker?
Dit zou wel de vele problemen met de swa1801z kunnen verklaren, met woofers die er na een korte tijd al
uitklappen en dergelijke.

hier nog korte MP link, met info (weet niet of deze betrouwbaar is)
klik

TCMC Heb je enig idee welke woofer er in de pxw zit?

bedankt voor de info happy :) leren leren leren
Van Eminence heb ik nooit een hoge pet van opgehad, behalve dan van de gitaar speakers. Dat zijn wel leuke vervangers.

Dat de woofers na een korte tijd eruit klappen vind ik vreemd, hoewel ik bij Eminence wel eens elektrische onderbrekingen ben tegengekomen terwijl de speaker niet verbrand was enzo.

Wat in de PXW zit, ik vermoed een Chinese speaker uit Ningbo e.o. Hoeft neit per definitie slecht te zijn.
Vraag eens aan ADJ naar de Thiele Small Parameters?

TCMC
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-12-2008 10:37
Zal er eens achter aangaan, als ik ze heb zal ik ze hier posten.
insomnia

Terug naar forum Reageer (zonder quote)