Forum > Geluid

Pioneer CDJ 1000 MK2

(105 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-6-2003 19:44
Per land.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-6-2003 20:26

Dré schreef:

(wel beter je best doen dan dat verhaal over mp3 hoor, want dat raakte kant noch wal (we hebben forumleden opgeknoopt voor minder ;-))
Wie bedoelde je nou Dre met dat verhaal over mp3? Mij of Jeroen? Geloof niet dat ik iets vaags heb geschreven (als dat wel zo is mijn excuses).
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik heb geschreven dat Pioneer de mensen het geld uit de zakken gaat kloppen door steeds een stapje verder te gaan in hun hardware dan dat ze gewoon af- en toe een update verstrekken.

Want een klein beetje aangepaste cdj-1000 (mk2) en die weer voor veel geld verpatsen vind ik melkerij, ze hadden dan (als we dus uitgaan van een halve computer) net zo goed een update kunnen verstrekken zoals Denon, die het mogelijk maakt om mp3 af te spelen.
En als we dan niet uitgaan van een halve computer hadden ze misschien een cdj-1000 mk2 kunnen uitbrengen die echt vet doorontwikkeld was.
Maar als deze dan ook mp3's kon afspelen en deze voor dezelfde prijs zouden lanceren als de huidige cdj-1000 denk ik dat de DMP-555 niet meer goed zou verkopen daar de cdj-1000 naar mijn mening meer functies (afgezien dan van mp3 playback) heeft dan de DMP.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
13-6-2003 08:47
Als je dan toch MP3's wilt afspelen pak je toch gewoon een cd apdater kit voor Stanton's Final Scratch erbij ;)
Maar verder wat een geweldig apparaat (jammer indd van het mp3 gebeuren maarja...)
Music Is My Religion !
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1370
13-6-2003 09:29
Wat zitten jullie toch allemaal te miereneuken over mp3...

Welke doelgroep gebruikt mp3?? Niet de professionele dj hoor.. Al eens dat ene nummertje geprobeert te vinden tussen een lijst met 300 nummers.. 1 kras en er zijn meteen 20 nummers niet meer af te spelen. Geluidskwaliteit is nou eenmaal inferieur (hoorbaar al dan niet hoorbaar, verlies is er toch).

Cd's zijn en blijven het medium voorlopig nog wel denk ik. Tenzij je echt een computer gaat gebruiken zoals BPM studio, das een ander verhaal. Maar ook een compleet andere interface,en dat is het verschil.

Volgens mij zijn het alleen de thuismixertjes die geen cd meer gekocht hebben welke willen werken met mp3's. Wanneer het er op zit gebruik je het naar mijn bescheiden mening toch maar zelden >> Als pro-dj niet, want op gekochte cd's staan geen mp3's!!!
OrblivianStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 25-9-2003
Berichten: 22
13-6-2003 10:19
Moet je dan een prof dj zijn om op dit forum je mening te zeggen of mp3 te gebruiken?
Ikzelf zette tot een tijd terug mijn vinyls op cd, gewoon fijner om mee te werken. Na 10-15 nr's was de cd vol. Nu brand ik ze gewoon in mp3 op hoogste bitrate en geen mens die het verschil hoort.
Dus als een dj (al dan niet prof) mp3 wil gebruiken en een cd speler heeft die mp3 kan ondersteunen, dan is dat zijn ding. Als binnen een paar jaar mp3 of wat dan ook de standaard zou worden, dan worden diegene die nu al professioneel mp3 gebruiken misschien als pioniers bekeken!
Whatever
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1370
13-6-2003 10:59
Maar wees nou eens eerlijk !

Natuurlijk is dit een forum voor amateur en profi's in het vak. Ik geef ook enkel een mening. Maar er wordt naar mijn bescheiden MENING te veel gezeurd over de verkeerde dingen. Neem een scratch functie als voorbeeld. Hoeveel wort dit nou werkelijk tijdens de live optredens gebruikt?

8 van de 10 die om mp3's zeuren op een speler als de CDJ1000 zal hem toch nog niet kunnen kopen omdat ze hem niet kunnen betalen. Diegene die hem wel kunnen kopen gebruiken mp3's nauwelijks.

Nu zeg jij dat je jouw vinyl in mp3 format op cd heb gebrand (of zou willen). En het zo wilt gebruiken. Denk je dat iedereen dat doet. Volgens mij behoor je dan eerder tot een hele kleine minderheid.
Trouwens.. Als je 50 nummers op 1 cd hebt en je wilt nou net 2 nummers van dezelfde cd mixen?? (Even niet op de manier van de DN5000.. Dat lijkt me echt onwerkbaar wil je een beetje controle houden)..

Van mij mogen ze ontwikkelkosten gerust ergens anders in steken dan in mp3 compatibiliteit.
OrblivianStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 25-9-2003
Berichten: 22
13-6-2003 11:39
Ik geef je niet totaal ongelijk he. Er zitten idd op ieder toestel een aantal functies op dat je amper gaat gebruiken. Denk dat het voornaamste zowat de pitch is (meer heb je ook ni nodig op een TT). Vroeger kon iedereen met een denon alles, maar technologie zorgt der nu eenmaal voor dat ze zoveel mogelijk toeters en bellen plaatsen op hun toestellen. Vroeger vond je geen enkel toestel met mp3, nu heeft ieder merk wel een toestel wat mp3 gaat ondersteunen, anders lopen ze achter.

Dat de prijs voor de meeste toestellen echt duur is (toch voor de niet pro's) is duidelijk. Die mogen van mij gerust naar omlaag, maar das natuurlijk niet het discussiepunt. Of de cdj-1000 nu mp3 ondersteunt of niet, het blijft een prachtig toestel. Het zou enkel nog een extra toeter gekeregen hebben als het mp3 kon ondersteunen.

Betreffende de minderheid. Ik denk dat er toch meer en meer mensen die niet zo'n pro zijn gebruik maken (of gaan maken) van die media. Je brandt gewoon 2 identieke
cd's en je bent klaar. Dan kan je perfect mixen met 2 cd's. Ofwel koop je de DN5000 met z'n alpha gedoe, wat dan weer een extra toeter oplevert. Het enige voordeel tov pioneer is dat zij zo vrij zijn om hun toestel te kunnen updaten (toch de firmware).Maar ja daar zal pioneer ooit wel is voor zorgen zeker? Nu is Mp3 de ontwikkelingstechnologie, binnen een paar jaar vinden ze een cd uit die gewoon uit zichzelf kan scratchen door er tegen te spreken en kan je hem voeden en strelen ;-).
Whatever
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-6-2003 12:10
Waarom een professionele dj niet met mp3 zou werken is mij een raadsel. Het is een superhandige manier om grote muziekarchieven compact mee te kunnen nemen.

Als je de juiste compressie gebruikt is er met de kwaliteit ook weinig mis. Je moet natuurlijk niet de 128-bits stand gaan gebruiken. Wat het feit dat muziek die je in de winkel koopt niet mp3-gecodeerd is met deze hele discussie heeft te maken begrijp ik al helemaal niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
13-6-2003 12:47
Wat de toekomst gaat uitwijzen weten we natuurlijk niet. Zowel thuis als in de disco gebruik ikzelf net als de meeste dj's veelal nog steeds de oude vertrouwde 12" en een paar Technics en mixen af- en toe een cd'tje in met eigen producties of van vrienden die nog niet uit zijn en die we ff willen checken hoe ze aanslaan op de dansvloer.

Maar dan heb ik het natuurlijk wel over de non-commerciele muziek zoals Trance, club, techno etc. Als je een iets meer commerciele tour opgaat worden er veelal cd's gebruikt. Ik heb wel de indruk dat ze in Amerika en Engeland meer bezig zijn met nieuwe technieken zoals Final Scratch en dat ze meer en meer cd's gebruiken.

Vooral als je veel reist is dit natuurlijk een uitkomst want je hoeft minder vinyl mee te sjouwen en natuurlijk raak je ook minder snel je koffertje kwijt omdat je bijv. met een trolley bag van UDG gewoon je vinyl als handbagage mee kan nemen, en de rest vul je met cd's of een laptop.
Alhoewel ik absoluut niet wild ben van Final Scratch (het spul zou tijdens je act maar eens crashen! sad :( )ben ik best wel gek van cd's al dan wel-of niet mp3 mits legaal!
CD's zijn tenminste stabiel (en Final Scratch ((nog)) niet ) en als heel Utopisch een goede fee naar me toe zou komen en zou vragen of ik mijn Technics voor niks wil inruilen voor twee CDJ-1000's en al mijn honderden platen voor dezelfde single cd's omdat de wereld vanaf nu digitaal wordt zou ik meteen ja zeggen. Want als je puur technisch naar de voordelen van vinyl kijkt heb je dus geen voordeel boven een geavanceerde cd-speler.

Alleen denk ik dat de wereld nooit volledig de 12" zal inruilen tegen cd's.
*Ten eerste zou dit dan al gebeurd zijn omdat je al vrij geruime tijd geavanceerde apparaten op de markt hebt.
*Ten tweede heb je altijd nostalgische die hards die de 12" niet opgeven.
*Ten derde is het zo dat het ook een stukje bescherming van de house industrie is. Zolang de muziek op plaat uitkomt is het veel meer werk je collectie te digitaliseren en geheel kraakvrij te krijgen. Een cd'tje is zo geript naar MP3 en kun je dus gemakkelijker illegaal sharen. Ik zie mijzelf niet mijn honderden platen digitaliseren en de meeste andere dj's ook niet.

Misschien dat er ooit in een verre toekomst het digitale tijdperk ingeburgerd raakt maar zolang mijn trance plaatjes (bijna) alleen nog maar op vinyl uitkomen hou ik het lekker op vinyl.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
13-6-2003 21:41
Is de CDJ1000 MK2 nu leverbaar ? Of gaat Pioneer zoals hier gezegd wachten tot de Mk1 verkocht zijn, om de Mk2 te leveren ?

Als ik goed redeneer, zal indien de MK1 en MK2 zelfdertijf leverbaarzijn, de MK2 meer dan de MK1 kosten ?
En indien anders (Mk2 na Mk1), zal deze dan volgens jullie duurder, hetzelfde of goedkoper zijn (ala Dn4000 vs DN2100?)
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)