Forum > Geluid

dap speakers

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-3-2008 09:29
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 1-3-2008 09:35

djspiky schreef:

Smak-Krak schreef:

Je maakt namelijk niet echt vrienden als er veel ontwikkelings kosten gedaan zijn voor een bepaald speakertje, en vervolgens verkoopt een andere merk dezelfde speaker voor de helft van de prijs.
Dat is toch niet jouw probleem. Als jij dezelfde kwaliteit bij dap kunt krijgen voor de helft van de prijs ga jij me niet vertellen dat je dan de duurdere neemt omdat je dap een stel afkijkers vind. En volgensmij ontwerpt dap ook zelf speakers hoor (correct me if i'm wrong).
Bij deze dan een verhaaltje, de welbekende plastic box 12", orgineel een type van EV (SX300) nagemaakt met meerdere namen. (Dap was dus slechts 1 van de vele namen)
EV Nederland heeft er meteen voor gezorgt dat een exact kopie hiervan (want uiteindelijk was de buitenkant gelijk) verboden werd voor verkoop in nederland.

Uiteindelijk heeft men de gril door laten lopen waardoor het EV uiterlijk minder werd.
Maar nu, technisch gezien, want wie afkijkt moet ook goed afkijken, en dus uiteindelijk een perfect kopie neerzetten.
Het gemaakte kopie staat "stil" in verhouding met het orgineel.
Het kopie is dus niet alleen een stuk goedkoper, maar klinkt ook een stuk goedkoper.

Als je gaat kijken naar een prijs/kwaliteit vergelijk verhouding, dan is het best mogelijk dat een "namaker" met bepaalde producten best sterk in de schoenen staat.

Martin.
kvm entertainment
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
1-3-2008 09:34
Je hebt gelijk hoor, daar was ik me ook van bewust (was dan ook een verkeerd voorbeeld). Alleen ik snap het probleem van Kevin niet. Wat maakt het uit of dap afkijkt of niet. Er zitten veel leuke producten tussen (ook een stuk mindere, maar zoals dré altijd zegt: alle waar naar zijn geld).

Maar nu weer on-topic.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-3-2008 09:54

KVM schreef:

Bij deze dan een verhaaltje, de welbekende plastic box 12", orgineel een type van EV (SX300) nagemaakt met meerdere namen. (Dap was dus slechts 1 van de vele namen)
EV Nederland heeft er meteen voor gezorgt dat een exact kopie hiervan (want uiteindelijk was de buitenkant gelijk) verboden werd voor verkoop in nederland.
Klopt inderdaad. Zo zijn er ook nog klonen die in eerste instantie op HK Audio, Ohm en Mackie, echter deze zijn inmiddels ook zo goed als uitgestorven.

Ondertussen vind ik de DAP speakers ook al behoorlijk geprijsd (X-series, Soundmate MKII-series), maar moet ook erbij vertellen dat de klank kwaliteit er naar is (zelf nog beter dan de prijs) waar de echte merken het dan moeilijk mee krijgen.

Een van de antwoorden hier op is bijvoorbeeld Powerworks die mede ontwikkeld is door HK audio. Klankkwaliteit en vooral geluidsdruk valt me zelfs tegen.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-3-2008 10:52

TCMC schreef:

Een van de antwoorden hier op is bijvoorbeeld Powerworks die mede ontwikkeld is door HK audio. Klankkwaliteit en vooral geluidsdruk valt me zelfs tegen.
Hk zelf is natuurlijk hun eigen low budget fiasco nog niet vergeten (kasten met monacor low budget). En hebben uiteindelijk gedacht onder de naam Powerworks meer succes te scoren.

De Powerworks serie bestaat natuurlijk al weer een tijdje. Veel duitse bedrijven die HK verkopen hebben ondertussen de powerworks serie er allang weer uitgedonderd.

Martin.
kvm entertainment
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
1-3-2008 20:26
Je maakt namelijk niet echt vrienden als er veel ontwikkelings kosten gedaan zijn voor een bepaald speakertje, en vervolgens verkoopt een andere merk dezelfde speaker voor de helft van de prijs.

Welkom in het jaar 2008... Tegenwoordig wordt alles gekopieerd en nagemaakt ik neem even als voorbeeld Chinashocked 8O ja wat doe je er tegen niks. Maar zoals hier al werd gezegt Dap is de laatste tijd gewoon goed bezig kijk naar de X serie. Ik denk dat we in de toekomst nog wel wat leuks kunnen verwachten van Dap (gekopieerd of niet)
Shake It!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-3-2008 21:38

Sound by Ghost schreef:

Welkom in het jaar 2008... Tegenwoordig wordt alles gekopieerd en nagemaakt ik neem even als voorbeeld Chinashocked 8O ja wat doe je er tegen niks.
Bijna elke fabrikant zit in China tegenwoordig, ook die van A-merken. De arbeidskosten zijn daar gewoon heel laag. Ondanks lage arbeidskosten heeft iedere Chinees genoeg te eten, roken als schoorstenen, rijden op motoren en scooters en op het platteland hebben ze ook nog leuke mobieltjes.

Laatst zag ik op het nieuws dat de grondstof prijzen en energiekosten behoorlijk omhoog gegaan zijn, dus Chinese producten worden ook in de nabije toekomst flink duurder.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)