Forum > Off-Zone

Hoe klant gegevens verwerken?

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
22-8-2008 12:49
Negen van de tien e-mail aanvragen van onbekenden,
eindigen ermee dat ik niet eens antwoord krijg op mijn eerste antwoord.
Dit soort aanvragen komen volgens mij vaak uit het resultaat van 10 disco's aanschrijven welke gevonden zijn via startpagina's.

Telefonische daarintegen aanvragen eindigen negen van de tien keer wél in een boeking.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
22-8-2008 12:55
DAN zou dit systeem toch wel goed zijn omdat de klant meteen kan zien wat ze kwijt zijn en meteen kunnen boeken?

iig, ik neem aan dat alle mailtjes die je krijgt prijsopgave zijn en om te kijken of je die datum nog kan?

Dat inloggen vind ik trouwens maar niks, ik denk niet dat mensen 'lid' willen worden.. ze willen een drive in, lid ben je van de libelle ;)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
22-8-2008 15:48

JeroenVDV schreef:

Een goed idee.. Laat me even denken... Persoonlijk contact met de klant!?!?!?!?!?

Mijn ervaring is dat klanten graag even een belletje krijgen, of dat ze zelf bellen als ze me wel of niet willen boeken. shut up :X

Daarnaast is dat "volautomatische" systeempje natuurlijk doodeng, je moet zorgen dat je je voorwaarden goed voor m'kaar hebt voordat je hieraan begint.
Voortaan eerst even lezen voordat je gelijk gaat roepen. In mijn post ervoor heb ik aangegeven hoe het moet gaan werken. Ik ben met je eens dat persoonlijk contact erg belangrijk is dit systeem is enkel als uitbreiding van mijn diensten. Tevens dient het als een klantensysteem enz.

Tom schreef:

Negen van de tien e-mail aanvragen van onbekenden,
eindigen ermee dat ik niet eens antwoord krijg op mijn eerste antwoord.
Dit soort aanvragen komen volgens mij vaak uit het resultaat van 10 disco's aanschrijven welke gevonden zijn via startpagina's.

Telefonische daarintegen aanvragen eindigen negen van de tien keer wél in een boeking.
Klopt ook, ik ben juist van mening dat je dat hiermee uitsluit. Men dient eerst hun persoonlijke gegevens in te vullen voordat er een optie vastgelegd kan worden. Hierna nemen wij telefonisch contact op om afspraken te maken. Als de klant graag eerst een face to face gesprek aan wil gaan dan is dit ook geen enkel probleem.

LJ DaAn schreef:

DAN zou dit systeem toch wel goed zijn omdat de klant meteen kan zien wat ze kwijt zijn en meteen kunnen boeken?

iig, ik neem aan dat alle mailtjes die je krijgt prijsopgave zijn en om te kijken of je die datum nog kan?

Dat inloggen vind ik trouwens maar niks, ik denk niet dat mensen 'lid' willen worden.. ze willen een drive in, lid ben je van de libelle ;)
De standaard prijzen zijn op de website te zien.

Dat inloggen werkt erg goed heb ik van een collega vernomen. Een drive-in show hier uit de regio (een van de grotere uit ned) heeft dit al enige tijd en krijgt hieruit positieve reacties van haar klanten. En als het bij mij geen succes is dan zullen we het vanzelf zien.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-8-2008 15:54

Tom schreef:

Negen van de tien e-mail aanvragen van onbekenden,
eindigen ermee dat ik niet eens antwoord krijg op mijn eerste antwoord.
Dit soort aanvragen komen volgens mij vaak uit het resultaat van 10 disco's aanschrijven welke gevonden zijn via startpagina's.

Telefonische daarintegen aanvragen eindigen negen van de tien keer wél in een boeking.
Bij ons wordt zo'n 60% van alle aanvragen definitief. Dat is behoorlijk veel, maar dat heeft er ook mee te maken dat de informatie op onze site al behoorlijk volledig is (inclusief prijzen). Wij krijgen dus niet zoveel aanvragen van "shoppers", want mensen die alleen de prijs willen weten zien op de site al dat niet voor 150 euro komen. Geeft niks, kost mij ook geen moeite.

Op zich ben ik niet tegen verregaande automatisering, het heeft voor de klant ook alleen maar voordelen. Vergeet echter niet dat persoonlijk contact ook erg belangrijk is, en dat de meeste klanten (met name bruidsparen) de opdracht gunnen aan degene waar ze het beste gevoel bij hebben. Alleen contact via een geautomatiseerd mailtje geeft de klant het gevoel "een van de velen" te zijn, terwijl jij ze juist het gevoel moet geven dat zij jouw belangrijkste klant zijn en dat je er alles aan zal doen om hun feest te laten slagen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-8-2008 15:57

SoundExperience schreef:

Dat inloggen werkt erg goed heb ik van een collega vernomen. Een drive-in show hier uit de regio (een van de grotere uit ned) heeft dit al enige tijd en krijgt hieruit positieve reacties van haar klanten. En als het bij mij geen succes is dan zullen we het vanzelf zien.
Hugo toevallig?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
22-8-2008 21:05
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-8-2008 20:37
bij mij staan de prijzen tot in detail ook op de website,
maar je hebt luie surfers die gewoon op de eerste pagina waar ze een mail adres tegenkomen (bij mij op elke pagina wink ;) ) gelijk klikken en niet verder lezen.

Er is wel een kleine nuance,
als men gegevens geeft, zoals een telefoonnummer en adres en datum,
dan word het meestal wel een boeking....

Alleen een mailtje met daarin: wat kosten jullie voor een feest met 100 man daar en daar, die worden meeastal niks.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-8-2008 21:39

LJ DaAn schreef:

DAN zou dit systeem toch wel goed zijn omdat de klant meteen kan zien wat ze kwijt zijn en meteen kunnen boeken?
Nee, natuurlijk niet. Ik zou een klant absoluut aan de telefoon willen hebben.
Dan kan je vragen wat de wensen zijn, en (niet onbelangrijk) de klant uithoren.
Daarna pas ik mijn prijs aan.

Sommige bands werken met een inlogsysteem agenda, op die manier kan ik een optie plaatsen of een boeking. Boekingskantoren hebben ook dergelijke agenda's, kan je vlot zien wie er vrij is, en wanneer.

Martin.
kvm entertainment
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
22-8-2008 22:02
Ik heb ook geen agenda systeem op mijn site staan,
ik laat de klant liever contact met mij opnemen.

Mocht ik zelf bezet zijn die avond kan ik de opdracht mooi laten draaien door iemand anders, zo blijft de klant toch bij mij razz :p
Twitter mee met @andycobbennl
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-8-2008 22:14

Andy S&L schreef:

Ik heb ook geen agenda systeem op mijn site staan,
ik laat de klant liever contact met mij opnemen.
Voor alle duidelijkheid, het door mij genoemde agenda inlogsysteem is ook niet bedoeld voor klanten. (uitsluitend voor vertegenwoordigers van een boekingskantoor)

Martin.
kvm entertainment
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
22-8-2008 22:35
Dat had ik inderdaad al begrepen. happy :)

Ik vind zoiets voor een band ook een ander verhaal als voor een Dj/ Drive-in Show.
Een band is wat dat betreft wat ''unieker''

Ik bedoel Grease en Meatloaf draaien kan in principe iedereen wel laugh :D
Twitter mee met @andycobbennl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)