Forum > Licht

''Mooi Spul'' - Jaren 80 Disco avond.

(55 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-11-2007 22:34
Ja dat klopt... Maar of je uren kan kijken naar een lamp die dikwijls dezelfde bewegingen maakt? wink ;) Een klein uur en je hebt het (denk ik...) toch wel gezien, maar ben dan ook geen licht-old-skool fan geloof ik razz :p
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-11-2007 22:52
Lampjes aan het plafond in combinatie met heerlijke jaren 70/80 muziek lijkt me wel een gouden combinatie hoor. Hoeft geen dansavond of cafe te worden, maar laten we de muziek dan wel stijlvol aanpakken.... laugh :D
Light Image
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
12-11-2007 23:18
Hallo,

JeroenVDV schreef:

Lampjes aan het plafond in combinatie met heerlijke jaren 70/80 muziek lijkt me wel een gouden combinatie hoor. Hoeft geen dansavond of cafe te worden, maar laten we de muziek dan wel stijlvol aanpakken.... laugh :D
Zoals in mijn eerdere post ook aangegeven, alles er op en er aan.
Ik zou dat erg leuk vinden helemaal in stijl, maar of het haalbaar is een tweede.

En een goede smoes om eens een keer van huis te zijn, en wat nader kennis te maken met medeforumleden.

Is er nu helemaal niemand die hier een discotheek heeft?
(zou je eigenlijk wel verwachten)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-11-2007 23:37

Webbie schreef:

Zoals in mijn eerdere post ook aangegeven, alles er op en er aan.
Ik zou dat erg leuk vinden helemaal in stijl, maar of het haalbaar is een tweede.
Een Ipod vol met dergelijke muziek doet al wonderen.
Helemaal in stijl zijn natuurlijk platenspelers en vinyl. Heb het nog staan, ben echter wel blij dat die periode "over" is.(en dan met name het gesleep)

Toch vind ik min of meer het maken van een goede "demofilm" (per effect)(wat Victor aangeeft) belangrijker, en ook leuker voor bijvoorbeeld een "vintage" site.
Alhoewel ik bij sommige wel erg veel vintage spul zie (en vooral groot) denk ik dat er een logistiek probleem komt.

In dat geval lijkt het mij de beste optie om dicht bij de "grootverbruikers" iets te zoeken.

Martin.
kvm entertainment
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
12-11-2007 23:56
Lijkt mij een fantastisch plan... dit allemaal.
Ik ben zelf geen bezitter van dit soort oude effecten, maar ik zit altijd met groot plezier naar de foto's en filmpjes te kijken!!! Respect voor de mensen die dit soort effecten "in leven" houden!

Wat natuurlijk ook altijd een optie is als er genoeg animo is om een zaaltje te huren ergens vlakbij de "grootleveranciers" van deze lichten.

Als er een mooie datum wordt geprikt ben ik zeker van de partij met mijn collega, want zo een kans zul je niet vaak krijgen om je mede-forum leden te leren kennen onder het genot van een ouderwetse sfeer, fantastische lichteffecten en een hapje en een drankje.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-11-2007 00:41
Hallo Martin,

KVM schreef:

Webbie schreef:

Zoals in mijn eerdere post ook aangegeven, alles er op en er aan.
Ik zou dat erg leuk vinden helemaal in stijl, maar of het haalbaar is een tweede.
Een Ipod vol met dergelijke muziek doet al wonderen.
Helemaal in stijl zijn natuurlijk platenspelers en vinyl. Heb het nog staan, ben echter wel blij dat die periode "over" is.(en dan met name het gesleep)
In stijl met alles er op en er aan bedoelde ik meer de oude lichteffecten i.c.m. de muziek uit die tijd.
Oude platendraaiers e.d. hoeft voor mij niet, dan zou je ook "oud hout" moeten gaan neerzetten om je gasten binnen "no time" weg te jagen laugh :D.
Toch vind ik min of meer het maken van een goede "demofilm" (per effect)(wat Victor aangeeft) belangrijker, en ook leuker voor bijvoorbeeld een "vintage" site.
Dat vind ik nou juist niet, veel leuker als dat spul allemaal bij elkaar hangt en zo de sfeer van die jaren laat proeven.
Vroeger stond ik ademloos/dromend naar die dingen te kijken.

Zover ik kan zien is er géén een filmpje op YouTube die die sfeer weergeeft. Wel natuurlijk die fimpjes van die vroegere disco-programma's op tv, die bijna altijd van belabberde kwaliteit zijn.

Het leek me nu zo leuk om er gewoon een gezellige avond van te maken in de jaren 80 stijl.
Met als bijkomend voordeel dat de effecten in hun "natuurlijke omgeving" bekeken en gefilmd kunnen worden.
En natuurlijk met de muziek uit die tijd, gedraait door een paar medeforumleden.
Alhoewel ik bij sommige wel erg veel vintage spul zie (en vooral groot) denk ik dat er een logistiek probleem komt.

In dat geval lijkt het mij de beste optie om dicht bij de "grootverbruikers" iets te zoeken.
Mee eens, dat is wel het handigst.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-11-2007 01:19
Jammer dat de meesten voor zover ik kan zien meer in het Oosten/Zuiden van t land wonen die dit soort effecten bezitten...
Ik heb nog wel redelijk goede connecties met de eigenaar van ee dorpshuis hier in het dorp waar nog wel eens een feest wordt gegeven met, als hier genoeg animo voor is, een leuke locatie.
Het gaat om een toneelzaal waar ongeveer 200 mensen inkunnen met een redelijke hoogte (om misschien leuke grote lichten te kunnen ophangen en te bekijken) en een gezellige wat lagere barzaal waar gezellig een drankje kan worden genuttigd.
De toneelzaal is een meter of 5/6 hoog en de barzaal een meter of 3 tot 4 op z'n hoogste punt.

Jammer dat het denk ik wel wat groot is... in de barzaal kan ook nog zo'n 200 man namelijk...
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
13-11-2007 09:40
Die zaal lijkt ideaal qua grootte... maar is denk ik niet op het meest handige punt in Nederland gelegen (met het oog op de grootleveranciers).

Kan wel een oud hout setje neerzetten als dat gewenst is happy :).

En René, mensen met een discotheek hangen hier niet rond omdat die wel wat beters te doen hebben en (vaak) niet geïnteresseerd zijn in de techniek, hier hebben ze mensen voor...
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-11-2007 10:04

Jurrie schreef:

Die zaal lijkt ideaal qua grootte... maar is denk ik niet op het meest handige punt in Nederland gelegen (met het oog op de grootleveranciers).

Kan wel een oud hout setje neerzetten als dat gewenst is happy :).

En René, mensen met een discotheek hangen hier niet rond omdat die wel wat beters te doen hebben en (vaak) niet geïnteresseerd zijn in de techniek, hier hebben ze mensen voor...
Laten we de zaal dan als optie houden en hopen dat er een soortgelijke zaal komt maar dan even wat beter gelegen.
Het voordeel van die 2 apparte zalen is dat je de grote effecten in de hoge zaal echt kunt "tentoonstellen" en ook echt een mooi filmpje per effect kan maken.
In de barzaal kun je dan eventueel nog wat kleinere effectjes kwijt.
Wat zou de ideale ligging zijn voor de zaal eigenlijk?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
13-11-2007 17:46
Als het mogelijk is en het ook echt wordt gerealiseerd lijkt het me erg leuk om van de partij te zijn!
Ik heb dan wel geen effecten o.i.d. maar volg de topic 'mooi' spul altijd met veel interesse! Als de datum, tijd en mijn komst gewenst is ben ik erbij razz :p !

gr Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)