Forum > Geluid

MasterBlaster Grand Tour

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
9-11-2007 02:05
En daarbij is het 'uitschakelen' van het filter niet bedoeld om zo meer midlaag te krijgen maar om een betere aansluiting te maken in combinatie met de Linux kasten.
Ja je kan natuurlijk dit gaan gebruiken met een enkele stack maar het zal niet echt veel uitmaken denk ik.
Eq-en zal veel meer gaan doen.

Idd, wat Dre bevestigde, de SP4D hoeft in principe geen processing omdat deze dit al reeds ingebouwd heeft, wel is een goede compr/limiter aanbevolen omdat je nooit op de standaard ingebouwde limiting moet gaan....Vaak is deze de 'echte laatste kans..

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
9-11-2007 13:36
Dan zal ik wel iets kompleet verkeerd doen, ik heb er mee in tenten gestaan waar het geluid verstaanbaar echt niet veel verder dan 25/30meter komt(stuurde ik meer uit ging het systeem in de clip dus ik neem aan dat dat het maximale is, 2500 tot 3500man met 2 toppen per kant kan met geen enkel systeem op een normaal geluids niveau gedaan worden, of je moet de mogelijkheid hebben om je toppen vrij hoog te kunnen vliegen), ik draai nu met men eingen kf750 set 6 bassen 4 toppen met labgruppen 10000q op de toppen en 7000 op de bassen echt niet meer als 1500man, dit systeem is mijn inziens maximaal voor 40meter tenten geschikt wil je meer zul je het systeem moeten verdubbelen, dan praat je al over 4 toppen 6 bassen per kant en ruim 50kw aan versterker vermogen, en jullie zeggen dan dat je hetzelfde kunt met een dubbel sp4 met extra sub, dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk?of ik heb destijds iets kompleet fout gedaan?Ik vind nog steeds dat het geluidsbeeld goed is te noemen maar zeker niet beter dan bijfoorbeeld msl4 kf750/850 turbo enz,een voordeel van sp4 tegen over bijfoorbeeld kf750 is dat het in een zaal te gebruiken is alleen doe ik zelf niet zo veel dingen in zalen dus daardoor heb ik destijds de keuze gemaakt voor 750.groeten arjan
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
10-11-2007 09:25
Arjan,

Wat bedoel je met het systeem in de clip. Als de lampjes van de ingebouwde beveiliging gaan brangen is dit geen probleem. Deze beveiliging begint al vroeg te processen. Deze lampjes mogen volgens de importeur dan ook gerust continue branden, zonder problemen.

Ik denk ook dat wij de sets gebruiken met verschillende volumes. Als de SP4's voor een tentfeest gebruikt dienen te worden, kom je er inderdaad niet met een dubbele set. Bij een tentfeest wil je op enige afstand van de set, nog graag een volume van boven de 100db halen en daar heb je inderdaad meer voor nodig. Als bijvoobeeld een lokaal festival voor gezinnen met kinderen e.d. moet versterken hoeft het lang niet zo hard, als je dan op enige afstand nog een 95db hebt en klankmatig een goede balans is het prima voor elkaar. En dan lukt het met een dubbele set dus prima is mijn ervaring.

Ik denk ook dat wij persoonlijk een verschillend idee hebben van wat nodig is. Ik heb je ook eens een set voor zaaltjes tot 400 man zien adviseren met twee dubbele 18" bassen per kant en twee dubbele 12" hoorgeladen toppen per kant. Voor de dingen die ik doe is dat zwaar overkill en kan ik met de helft af. We doen denk ik dus hele verschillende dingen en daarom lopen onze ideeën dus ook ver uiteen.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
11-11-2007 13:08
Hoi Mark ik denk ook dat dat het geval is, ik vind het zeker een bruikbaar systeem maar niet voor echte rock en rol achtige dingen in een tent of buiten, een goede coverband daar in tegen kan weer heel erg goed met sp4, groeten arjan
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
13-11-2007 01:33

MarkRombouts schreef:

Arjan,

Wat bedoel je met het systeem in de clip. Als de lampjes van de ingebouwde beveiliging gaan brangen is dit geen probleem. Deze beveiliging begint al vroeg te processen. Deze lampjes mogen volgens de importeur dan ook gerust continue branden, zonder problemen.
SoundProjects komt uit NL laugh :D !!!!!
De 'protection LED's mogen af en toe knipperen, branden is te hard hoor sneaky :V !!!
Jongens, wel ff bij de les blijven.... shut up :X

GT set was wel altijd lekker, zet deze dubbel neer en je kan best een forse Band versterken hoor.
Ik heb er goede herinneringen aan.... sad :(

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
14-11-2007 01:04

pascal schreef:

SoundProjects komt uit NL laugh :D !!!!!
De 'protection LED's mogen af en toe knipperen, branden is te hard hoor sneaky :V !!!
Jongens, wel ff bij de les blijven.... shut up :X
Dat Soundprojects uit Nederland komt wist ik ook wel. Ik heb uit gewoonte importeur getypt terwijl dit inderdaad eigenlijk dus producent moest zijn. Het toestaan van continue branden van de protection leds is mij door een verhuuder verteld en ik ga er van uit dat hij zijn materiaal in de verhuur toch wel heel wil houden. Als dit inderdaad niet klopt, neem ik mijn woorden terug. Ik heb het ook nog nooit nodig gehad hoor dat de ledjes continue moesten branden. Ik zorg er altijd wel voor dat ik voldoende materiaal bij heb.
PurplehazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-2-2019
Berichten: 64
14-11-2007 13:42
terug naar GT: 5500 euro is te duur voor een 2e hands grand tour setje.
Dit soort sets hebben meestal al heel wat van de weg gezien anders worden dit soort high performance-sets in eerste instantie ook niet gekocht. Gezien de leeftijd van GT-sets is een prijs tussen 3500 en 4500 (excl btw) reeel.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
14-11-2007 18:32
maar...
tis dus een geupdate set, hele set is 3 jaar geleden vernieuwd, amps, drivers, alles, subs altijd netjes in cases gezeten... beetje stof weg en je ziet amper dat et gebruikt is... topje heeft sp4d hoogdriver...

Stond nog wel een wat oudere, originele GT naast, die klonk vrij ruk... die had ik ook nooit voor zoveel geld mee willen sjouwen

en 4500 ex, is 5300 incl ... scheelt 200 euro ;p
vaj-ta-lie-tie
PurplehazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-2-2019
Berichten: 64
15-11-2007 21:43
3 jaar geleden compleet vernieuwd da's een ander verhaal, doen dan als het idd ook nog eens 5500 incl btw is.
Suc6
Een setje waar je nog veel plezier van zult hebben

Terug naar forum Reageer (zonder quote)