Forum > Geluid

Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??

(143 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2003 12:52

woei schreef:

Als je nu een DJM-600 voor thuis gebruikt, wat zijn de nadelen dan wel?
De faders van een DJM600 zijn al van een betere kwaliteit als die van een 500 en ze zijn ook eter te vervangen. Als je netjes met je mixer omgaat dan zul je er best een behoorlijke tijd plezier van kunnen hebben. Toch blijf ik van mening dat een Xone32 met een losse effect box ernaast een betere optie is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Mad ScientistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 30-8-2003
Berichten: 14
2-7-2003 00:13
RODEC MX-xxx MkIII!!!
stevig als 'n tank, zeer goede geluidskwaliteit, hoge inruilwaarde moet je je ooit bedenken
Ok, zit weinig (niets) extra op, maar als je wat kan mixen heb je toch niet meer nodig??
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
2-7-2003 10:45
Ik heb toevallig zondag op een party moeten draaien waar een rodec MK3 stond. De eerste indruk was : Soepel!! maar toen ik begon met draaien. Jee wat een bagger ding. De lage tonen zijn veel te zwak weg te draaien. Dit mixed gewoon niet lekker. Vindt het persoonlijk ook niet fijn dat boven de faders eerst de balans geregeld kan worden. Wel moet ik zeggen dat dit een oude mk3 was. Weet niet of er ondertussen nieuwere versies uit zijn.
CodaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2002
Laatste: 3-11-2009
Berichten: 36
2-7-2003 11:46
Ik heb ook overwogen de A&H Xone:32 te kopen, maar kwam toen tot de ontdekking dat ik 3 kanalen toch net iets te weinig vind. Vandaar dat ik nu aan het twijfelen ben tussen de A&H Xone:62 of de Dateq Apollo. Nu ben ik benieuwd of iemand de + en - punten van deze twee mixers zou kunnen opnoemen. En of ik dan wél of dan níet voor een van deze mixers zou moeten gaan (of misschien wel een andere). Budget is maximaal €1500.

Alvast bedankt.
Mas-Musica Del Mundo!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-7-2003 18:38

coda schreef:

Ik heb ook overwogen de A&H Xone:32 te kopen, maar kwam toen tot de ontdekking dat ik 3 kanalen toch net iets te weinig vind. Vandaar dat ik nu aan het twijfelen ben tussen de A&H Xone:62 of de Dateq Apollo. Nu ben ik benieuwd of iemand de + en - punten van deze twee mixers zou kunnen opnoemen. En of ik dan wél of dan níet voor een van deze mixers zou moeten gaan (of misschien wel een andere). Budget is maximaal €1500.

Alvast bedankt.
Ik ben zelf absoluut niet thuis in hoe de mixers technisch werken, en heb nooit op een A&H gedraaid maar kan je verzekeren dat ik (blind) voor een Apollo zou gaan als je budget tot 1500 euro gaat. Ik heb zelf vaak achter een Apollo gedraaid en alles klopt voor mijn gevoel aan die mixer. Het geluid vind ik super, lange faders (moet je wel van houden) maar ik vind dit geen enkel probleem en hij is echt overzichtelijk zonder stomme fratsen.
Ik vind het ook een voordeel als je van crossfaden houd, dat de crossfader aan de rechterkant zit, kort is en te gebruiken is bij ieder kanaal.
Bovendien heeft Dateq een reputatie dat de mixers superstevig zijn, een glas bier eroverheen en geen krimp geven...
Zoals ik zei, weet niks over diep technische details en over de Xone maar mijn keus zou al gemaakt zijn.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-7-2003 18:39
De Apollo zit toch wel wat anders in elkaar dan de "echte" Dateq mixers (zoals de 7.2, 7.3, 8.3). Het is NIET een broodjesmixer. De Apollo is dus minder service vriendelijk dan de "echte" Dateq's.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-7-2003 18:45

Dré schreef:

De Apollo zit toch wel wat anders in elkaar dan de "echte" Dateq mixers (zoals de 7.2, 7.3, 8.3). Het is NIET een broodjesmixer. De Apollo is dus minder service vriendelijk dan de "echte" Dateq's.
Ik had vroeger met mijn non-technische kennis qua looks vd XTC en Apollo en zonder de kills van de XTC het gevoel dat de Dateq Apollo een groot uitgevallen Dateq XTC is, klopt dit Dre of zit ik helemaal mis?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-7-2003 18:48

DJ Tim schreef:

Ik had vroeger met mijn non-technische kennis qua looks vd XTC en Apollo en zonder de kills van de XTC het gevoel dat de Dateq Apollo een groot uitgevallen Dateq XTC is, klopt dit Dre of zit ik helemaal mis?
Je hebt het behoorlijk GOED!

De XTC is eigenlijk een uitgeklede Apollo (met een setje kill switches toegevoegd die vrijwel niemand gebruikt...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
2-7-2003 23:21
Prijstechnies doorberekend is de Appollo 2x de Xtc en een extra kanaaltje van de zaak...

Maar stel..: Je wilt 2 cdj 100's aansluiten voor veelvoudig gebruik, en dan heb je een mic erbij: Logisch... En dan wil ik op het overige kanaal een laptop hangen en een draaitafel ...( maar dan voor veel minder gebruik dan de cdj 100's) Dus eens in de 20 liedjes ofzo..

Kan dit met de Xtc..of is dit gewoon zo lastig en werkt dit zo vervelend, dat je toch wel verder moet gaan kijken..( en wat zou de volgende variant zijn: Appollo??)...

Dit is dan alleen voor disco-feestjes, en eigengebruik, voor de grotere feesten is er een Behringer dx 1000 en dateq gpm 8 TI..Maar die zijn niet altijd even praktisch om mee te draaien.

grtz,
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
3-7-2003 00:53

Dré] schreef:

De XTC is eigenlijk een uitgeklede Apollo (met een setje kill switches toegevoegd die vrijwel niemand gebruikt...).
ikzelf gebruik die kill switches vrij regelmatig hoor!

kost ook veel minder moeite om op het goede moment de kill switches om te zetten
dan met beide handen aan de bass-rotaries en dan tegenlijk omdraaien.
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000

Terug naar forum Reageer (zonder quote)