Forum > Newbie Forum

Genoeg versterking ?

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
23-8-2007 19:12
Ligt ook aan de kwaliteit van je speakers.
Vaak als je achter je geluid staat (met of zonder monitor(s)) hoor je veel minder wanneer je geluid gaat vervormen.
Dus pas op voor je speakers en houd het goed in de gaten.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
24-8-2007 10:17

Decibel Drive-in schreef:

Als je boxen het niet meer leuk vinden gaan ze vanzelf k*t klinken en gekraak vertonen.
Tja, dat begrijp ik. En dat wil ik dus voorkomen. Ik zal van te voren wel goed testen. Zoalng het goed klinkt is er dus niets aan de hand?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 13459
24-8-2007 10:39

sntho0 schreef:

Tja, dat begrijp ik. En dat wil ik dus voorkomen. Ik zal van te voren wel goed testen. Zoalng het goed klinkt is er dus niets aan de hand?
Helaas. Een speaker kan zich ook vrolijk lachend en acceptabel geluid producerend naar de andere wereld helpen. Dus: Als het slecht klinkt weet je zeker dat hij daar mee bezig is. Omgekeerd hoeft niet het geval te zijn. Immers: Als het een peer is weet je zeker dat het geen Appel is. MAAR als het geen peer is weet je nog niet zeker dat het een appel is (kan ook een banaan zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
24-8-2007 14:57

Dré schreef:

sntho0 schreef:

Tja, dat begrijp ik. En dat wil ik dus voorkomen. Ik zal van te voren wel goed testen. Zoalng het goed klinkt is er dus niets aan de hand?
Helaas. Een speaker kan zich ook vrolijk lachend en acceptabel geluid producerend naar de andere wereld helpen. Dus: Als het slecht klinkt weet je zeker dat hij daar mee bezig is. Omgekeerd hoeft niet het geval te zijn. Immers: Als het een peer is weet je zeker dat het geen Appel is. MAAR als het geen peer is weet je nog niet zeker dat het een appel is (kan ook een banaan zijn).
Je maakt er een mooie fruitschaal van laugh :D. Tja, Tijdens het testen tot nu toe had ik de versterker op 3/4e staan. Klonk prima! Ook in verhouding tot de subs. Dus ik denk dat ik dat maar zo moet laten.
Het blijft toch een moeilijk verhaal hoor met de boxen en versterkers. Te lichte versterker is niet goed, te zwaar ook niet. Tja..... Het blijft altijd uitkijken dus.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)