Forum > Licht

HQ-Power Exciter 250 / Futurelight DJ-Scan 250 of JB-Systems The Winner II

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
24-5-2007 10:59
Over HQpower scanners hoor ik vaker verhalen van 'het eigen leven'. Ik heb 2 winners en vind ze wel lekker werken, dat ze niet doorkomen door parren is onzin, ze hangen nu tussen 64x 500 watt par in een discotheek en 6 mac250 en je ziet ze prima! (ik wou even kijken of ze het bijhielden)

Je kunt ook voor de super winner gaan?
I Love House Music!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
24-5-2007 11:53
Bij dit laatste heb ik toch mijn twijfels. Ik denk niet dat een winner nog een toegevoegde waarde heeft als je hem tussen zoveel andere fixtures hangt. Misschien dat als je precies in de bundel kijkt je nog een vaag lichstraal ziet maar verder denk ik dat je winners toch echt wegvallen tegen al het andere licht dat je dan al hebt hangen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
LJ OnnoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 18-8-2010
Berichten: 31
24-5-2007 13:46
Hallo,

Ik heb alles eens na gerekend:

Winner incl. lamp 249,-
Super Winner 299,- + HID-lamp 73,- = 372,-
Exciter 249,- + MSD-lamp 110,- = 359,-
Als ik een lamp wil met meer vermogen zou ik dus met de Exciter goedkoper uitkomen.
Bij de Exciter krijg je er ook nog roto gobo's bij!!!

Met vriendelijke groet,

Onno Janssen
Light is my life...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-5-2007 15:29
Over het algemeen stopt JB-Systems net wat meer energie (en dus geld) in het verbeteren van hun producten dan een gemiddelde China shopper. Het is dan aan de gebruiker of hij daar de meerwaarde van inziet...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
24-5-2007 17:21

Dré schreef:

Over het algemeen stopt JB-Systems net wat meer energie (en dus geld) in het verbeteren van hun producten dan een gemiddelde China shopper. Het is dan aan de gebruiker of hij daar de meerwaarde van inziet...
Blij te vernemen dat er toch nog mensen zijn die niet enkel puur naar de prijs kijken maar ook onze inspanningen voor het verbeteren van de producten appreciëren... wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-5-2007 22:12

Marky schreef:

Blij te vernemen dat er toch nog mensen zijn die niet enkel puur naar de prijs kijken maar ook onze inspanningen voor het verbeteren van de producten appreciëren... wink ;)
Ben het zonder meer eens dat de kwaliteit van het product, en de service van een bedrijf een zéér grote rol speelt.
Maar, bij deze zou ik dan wel willen weten wat er precies is toegevoegd aan de JB winner. (naar mijn idee is hij gelijk aan de ACME)

Maarten-square schreef:

Bij dit laatste heb ik toch mijn twijfels. Ik denk niet dat een winner nog een toegevoegde waarde heeft als je hem tussen zoveel andere fixtures hangt.
Het is de manier hoe je het toepast, en dan heeft het zeker meerwaarde.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-5-2007 22:52

KVM schreef:

Ben het zonder meer eens dat de kwaliteit van het product, en de service van een bedrijf een zéér grote rol speelt.
Maar, bij deze zou ik dan wel willen weten wat er precies is toegevoegd aan de JB winner. (naar mijn idee is hij gelijk aan de ACME)
Lampvoetje gaf problemen. Is gewijzigd.
Aansluitkabel gaf problemen. Is vervangen door een euro.
Kleur van behuizing zorgde voor spontane traanogen. Is gewijzigd.

Ik heb echter geen idee of deze wijzigingen ook bij de ACME uitvoering zijn doorgevoerd (maar wellicht weet jij dat wel?).

Ook beschikbaarheid van onderdelen valt mij erg mee bij Beglec (idem voor Highlite trouwens). Bij sommige andere grootgrutters is dat (helaas) nog wel eens anders.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-5-2007 23:36

Dré schreef:

Ik heb echter geen idee of deze wijzigingen ook bij de ACME uitvoering zijn doorgevoerd (maar wellicht weet jij dat wel?).
Geen idee, maar het is meestal wel zo dat bedrijven open staan voor verbeteringen. (en die dus ook zelf bij hun "eigen product" doorvoeren)

Mooi voorbeeld is de JB 3 kleuren laser (met veiligheidsoog), het "orgineel" van Cirrect had geen veiligheids oog, de nieuwe types echter wel.

Daarnaast is naar mijn idee het importeurschap van ACME (bij Konitech) stopgezet toen JB met de winner kwam.
Op de website ACME Winner valt echter niet veel te zien. (behalve de kleur)

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
25-5-2007 01:30

Maarten-square schreef:

Bij dit laatste heb ik toch mijn twijfels. Ik denk niet dat een winner nog een toegevoegde waarde heeft als je hem tussen zoveel andere fixtures hangt. Misschien dat als je precies in de bundel kijkt je nog een vaag lichstraal ziet maar verder denk ik dat je winners toch echt wegvallen tegen al het andere licht dat je dan al hebt hangen.
Maarten
Zeker niet alleen als je in de bundel kijkt.. je ziet hem minder goed ja maar de bundels zijn duidelijk te zien!
I Love House Music!
LJ OnnoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 18-8-2010
Berichten: 31
31-5-2007 17:26
Hallo,

Als ik zou moeten kiezen op mogenlijk heden, dan zou ik de Ecxiter pakken, maar als ik zou moeten kiezen op kwaliteit dan zou ik het niet meer weten. Kan iemand me helpen?

Met vriendelijke groet,

Onno Janssen
Light is my life...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)