Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuwe top/line-array kast ( 4x8" )

(139 reacties. Pagina 3 van 14)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
23-5-2007 14:37
Ik denk dat de handgrepen van de 'kleinere top' met 12 inch woofer juist verkeerd zitten..
Om hem op een paaltje te gaan zetten is het wel makkelijk..maar, haal hem er dan maar weer eens af! Probeer dit eens als de top op een statief boven je hoofd staat!
Al zou de top maar 15 kilo zijn, je moet je polsen zo raar draaien en kracht zetten om de top er weer af te halen!
Deze hadden een kwart-slag gedraaid moeten zitten zoals de (4x8)Line Array top kast
dan kan je met een 'voetje' in de poten van een statief en een beetje kracht zo de top eraf halen.

Maarja.. Ik ben een klein ventje.. wink ;)

Ps, ik bedoel alles goed, ik wil niemand beledigen of ander verdriet toe doen..
..Je Ducktape brood voeren...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 14:50
Ga je hem vaker omhoog zetten als top dan gewoon tillen? In dat geval (totaal onvoorstelbaar geval volgens mij) zou je redenering hout snijden. Maar volgens mij is het nog altijd zo dat je hem vaker gewoon zult tillen dan omhoog zult drukken... En DAN is het dus handiger om de handvatten er maar gewoon op de juiste manier in te zetten
Je gaat hem inderdaad vaker gewoon tillen dan omhoog zetten, toch heb ik liever dat mijn handen, als ik 25 kilo omhoog til, niet knel zitten wink ;) dan liever met gewoon tillen de handgreep anders MAAR natuurlijk denk ik hier over na.... foto van het tillen, zoals je kan zien is gewoon tillen absoluut geen probleem het is dus NIET handiger om de handgrepen er gewoon in te zetten, dit heb ik, natuurlijk wel eerst, in de praktijk uitgeprobeerd wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 14:55
Ik denk dat de handgrepen van de 'kleinere top' met 12 inch woofer juist verkeerd zitten..
Om hem op een paaltje te gaan zetten is het wel makkelijk..maar, haal hem er dan maar weer eens af! Probeer dit eens als de top op een statief boven je hoofd staat!
Al zou de top maar 15 kilo zijn, je moet je polsen zo raar draaien en kracht zetten om de top er weer af te halen!
Als de handgrepen een kwartslag gedraaid zouden zitten, en dit is geprobeert, en de top zou wat hoger op een paaltje staan, en je wil de top omhoog drukken om de top van het paaltje te schuiven en de top zou voor of achterover kantelen, kost het juist je polsen.
Op deze manier heb je er, met de top eraf halen, meer grip op de handgrepen, ik zal van de toepassing foto's maken.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 15:01
Dan wil ik in een apart bericht toch even reageren over de toepassing van de handgrepen in mijn kasten.

Het lijkt misschien raar dat ik standaard grepen op een andere manier gebruikt dan dat in het algemeen wordt gedaan.
De manier van gebruik van de grepen in kasten heb ik "onderzocht" door de grepen op verschilende manieren in de kasten te plaatsen en de kasten in de praktijk in te zetten.
Als je grepen op een juiste plaats neerzet, rekening houdend met gewicht, toepassing van de kast, tillen ed, kan je "standaard"(en wat is standaard) grepen heel goed op andere manieren toepassen zodat je de kast, waar de grepen in gebruikt worden, makelijker tilbaar wordt.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
23-5-2007 17:13
Ik denk dat ik het verkeerd heb... ashamed :$
De foto waarop 'iemand' een kast vast houdt, lijkt mij de 'goeie' wink ;) greep...

Mijn excuses.. sad :(
..Je Ducktape brood voeren...
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
23-5-2007 18:07
Je gaat hem inderdaad vaker gewoon tillen dan omhoog zetten, toch heb ik liever dat mijn handen, als ik 25 kilo omhoog til, niet knel zitten wink ;) dan liever met gewoon tillen de handgreep anders MAAR natuurlijk denk ik hier over na.... foto van het tillen, zoals je kan zien is gewoon tillen absoluut geen probleem het is dus NIET handiger om de handgrepen er gewoon in te zetten, dit heb ik, natuurlijk wel eerst, in de praktijk uitgeprobeerd wink ;)
Welke kast heb je daar in je handen?
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 18:27
Ik de camera, mijn buurman heeft de 4x8" in handen...
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-5-2007 18:55
Hoe diep gaat dit kastje nou eigenlijk? Wat is de aangeraden crossoverfrequentie van sub naar laag?
Hoeveel man doe je met zo'n kastje (met voldoende sub eronder)?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
23-5-2007 19:35

ivo2 schreef:

foto van het tillen
Een in mijn ogen wat vreemde manier van tillen (zeker bij zwaardere kasten waar je, al was het maar vanwege de arbo waar OOK jouw klanten mee te maken krijgen, boven de ca. 25kg toch echt met 2 man moet tillen). Normaliter ligt de hand OP de bar bij het stevigere tilwerk (en niet onder de bar zoals hier op de foto). En dan kom je met verkeerd geplaatst barhandles behoorlijk in de knoop... En dat terwijl bij een correct geplaatste barhandle de manier van tillen zoals op jouw foto GEEN ENKEL PROBLEEM is (en je eigen foto is daarvan het perfecte bewijs aangezien daarop duidelijk te zien is dat er ONDER de bar totaal geen ruimte nodig is...). Het is nog niet te laat alsnog het juiste pad (dat door honderden fabrikanten reeds een jaar of tig bewandeld wordt) te kiezen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-5-2007 20:47
2 x bewerkt. Laatst door Ivo2 op 23-5-2007 20:56
Nogmaals het was een keuze, of d grepen op deze manier, misschien in DRE zijn ogen lastig, of 25 kilo boven e hoofd, met juist geplaatste handgrepen, maar je handen in de knel, tja....er leiden meer wegen naar rome.....
Een hoop slakken en een hoop zout..... shut up :X
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)